Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014
Re: Sv: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014
(Svar till DIF#1. Citatet krånglade.)
Håller med.
"Det där lilla extra" är ju den största oroligheten jag haft med detta lag. Skillnaden mellan oss och Örebro är att Örebro har spelare som Viitalouma (stavning?). Såna kan avgöra matcher helt själv.
Jag skrev för en stund sen: "Örebros nyförvärv Viitalouma har precis gjort hattrick i sin första match." Fick svar: "Kan faktiskt inte bry mig mindre." Men min poäng är det som händer nu: Vilka har vi?
Eller hur. En seger idag skulle vara guld värt. Sen hoppas att Johner är tillbaka snart.
Håller med.
"Det där lilla extra" är ju den största oroligheten jag haft med detta lag. Skillnaden mellan oss och Örebro är att Örebro har spelare som Viitalouma (stavning?). Såna kan avgöra matcher helt själv.
Jag skrev för en stund sen: "Örebros nyförvärv Viitalouma har precis gjort hattrick i sin första match." Fick svar: "Kan faktiskt inte bry mig mindre." Men min poäng är det som händer nu: Vilka har vi?
Eller hur. En seger idag skulle vara guld värt. Sen hoppas att Johner är tillbaka snart.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014
Undrar om Sam lirar idag..
Hoppas.
Cirr: enligt Marie Hallman tränade Johner igår iallafall. Tror inte han lirar idag men han lär vara tillbaka på Tisdag åtminstone.
Hoppas.
Cirr: enligt Marie Hallman tränade Johner igår iallafall. Tror inte han lirar idag men han lär vara tillbaka på Tisdag åtminstone.

25/4-2025
I matchen mot MIF saknade Örebro Tim Wallace, Jared Aulin och kapten Löwdahl.
Naturligtvis ser det ut som samtliga spelar idag, litet frågetecken för Löwdahl.
Naturligtvis ser det ut som samtliga spelar idag, litet frågetecken för Löwdahl.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Hoppas på detförevigtdjurgården skrev:Undrar om Sam lirar idag..
Hoppas.

Oh Flying Spaghetti Monster, grant us the strength to persevere through these dark times.
Vikas skrev:Oh Flying Spaghetti Monster, grant us the strength to persevere through these dark times.

-If you wish then so it shall be!
4th Line
66. Sörensen, Marcus
40. Kalin, Mattias
79. Lundberg, Emil
41. Falk, Alexander
3. Lofquist, Samuel
3rd Line
15. Saviano, Steve
61. Ljungh, Markus
26. Nyberg, Henrik
56. Norell, Robin
7. Andersson, Nils
2nd Line
38. Hagelin, Joakim
10. Eriksson, Joakim
62. Jakobs, Jens
4. Högström, Marcus
8. Arnesson, Linus
1st Line
17. Eriksson, Henrik
18. Holmqvist, Michael
52. Ahlén, Mikael
51. Lidström, David
6. Englund, Andreas
Goalies
39. Reideborn, Adam
50. Mattsson, Johan
Lofquist är med idag alltså.
66. Sörensen, Marcus
40. Kalin, Mattias
79. Lundberg, Emil
41. Falk, Alexander
3. Lofquist, Samuel
3rd Line
15. Saviano, Steve
61. Ljungh, Markus
26. Nyberg, Henrik
56. Norell, Robin
7. Andersson, Nils
2nd Line
38. Hagelin, Joakim
10. Eriksson, Joakim
62. Jakobs, Jens
4. Högström, Marcus
8. Arnesson, Linus
1st Line
17. Eriksson, Henrik
18. Holmqvist, Michael
52. Ahlén, Mikael
51. Lidström, David
6. Englund, Andreas
Goalies
39. Reideborn, Adam
50. Mattsson, Johan
Kan inte länka men uppställningen finns på swestats.
Sam spelar idag. Vi har 4 fulla femmor (8 backar alltså).
Behövs nog om vi ska slå ÖHK idag.
EDIT. Såg nu att någon lagt ut!
Sam spelar idag. Vi har 4 fulla femmor (8 backar alltså).
Behövs nog om vi ska slå ÖHK idag.
EDIT. Såg nu att någon lagt ut!
Men ingen Timmy? Skada, petad?Celes skrev:4th Line
66. Sörensen, Marcus
40. Kalin, Mattias
79. Lundberg, Emil
41. Falk, Alexander
3. Lofquist, Samuel
3rd Line
15. Saviano, Steve
61. Ljungh, Markus
26. Nyberg, Henrik
56. Norell, Robin
7. Andersson, Nils
2nd Line
38. Hagelin, Joakim
10. Eriksson, Joakim
62. Jakobs, Jens
4. Högström, Marcus
8. Arnesson, Linus
1st Line
17. Eriksson, Henrik
18. Holmqvist, Michael
52. Ahlén, Mikael
51. Lidström, David
6. Englund, Andreas
Goalies
39. Reideborn, Adam
50. Mattsson, Johan
7/4-2014
- -daniel-
Ganska uppenbart att Sam är klar för VIK.
Nåväl, vi måste göra säsongens match om vi ska ta tre poäng idag. Kom igen nu förfan Djurgården. Visa lite stake och kör över det här bondgänget.
Nåväl, vi måste göra säsongens match om vi ska ta tre poäng idag. Kom igen nu förfan Djurgården. Visa lite stake och kör över det här bondgänget.
- Daniel942
OM Sam är klar för VIK är han stor svikare. Även om det är vanligt att man skriver kontrakt under kval/slutspel så tycker jag det är så sjukt respektlöst mot DIF. Dessutom har man ju i åtanke vad han sa i intervjun med DIF-Dokumentären...
DIF!
Varför uppenbart? Han va ju petad mot Malmö också?-daniel- skrev:Ganska uppenbart att Sam är klar för VIK.
Hoppas jag får tokångra detta uttalande, men jag oroar mig å det grövsta för Sams defensiva kvalitéer i egen zon.
- SirDIFalot
Det är så det funkar i hockeyn. Hörde viskningar redan före nyår om att en eller två i laget har muntliga överenskommelser med SHL-lag ifall vi inte går upp.Daniel942 skrev:OM Sam är klar för VIK är han stor svikare. Även om det är vanligt att man skriver kontrakt under kval/slutspel så tycker jag det är så sjukt respektlöst mot DIF. Dessutom har man ju i åtanke vad han sa i intervjun med DIF-Dokumentären...
Expert.
Så jävla ruttet att reglerna är så.SirDIFalot skrev:Det är så det funkar i hockeyn. Hörde viskningar redan före nyår om att en eller två i laget har muntliga överenskommelser med SHL-lag ifall vi inte går upp.Daniel942 skrev:OM Sam är klar för VIK är han stor svikare. Även om det är vanligt att man skriver kontrakt under kval/slutspel så tycker jag det är så sjukt respektlöst mot DIF. Dessutom har man ju i åtanke vad han sa i intervjun med DIF-Dokumentären...
En självklarhet att en spelare som inte är från DIF från början inte bryr sig ett smack om att Djurgården går upp eller inte om han redan är överens med ett SHL lag.