Kvalserien 2014
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Kvalserien 2014
Åtta matcher kvar, 2 platser att spela om. VI GER ALDRIG UPP!!!!
7 matcherTessan skrev:Åtta matcher kvar, 2 platser att spela om. VI GER ALDRIG UPP!!!!
Innan kvalserien började så hade jag faktiskt en liten känsla att den skulle bli riktigt svår. Men det kändes endå okej för att möjligheten att gå upp nästa år blev ganska stor!
Dock så måste man ju iallafall förlora som ett lag. Spelar vi som vi gjorde mot Västerås så kommer det bara bli pinsamt och en pina att kolla på matcherna. Jag kände inte igen en enda spelare från i förrgår!
Dock så måste man ju iallafall förlora som ett lag. Spelar vi som vi gjorde mot Västerås så kommer det bara bli pinsamt och en pina att kolla på matcherna. Jag kände inte igen en enda spelare från i förrgår!
Lite jobbigt med en försvinna match redan i omgång 4.
Torsk idag och vi är körda till 99%. Så är det.
Heja oss.
Heja oss.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Fan jag som ska gå på matchen på torsdag med en vän jag inte träffat på länge. Vill ju att den matchen ska betyda något.
Avskaffa tre mot tre.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Att ha möjlighet att se våra spelare spöa rövle hemma på Hovet är nog det mest betydelsefulla vi kan göra som publik nuförtiden.Mattias_87 skrev:Fan jag som ska gå på matchen på torsdag med en vän jag inte träffat på länge. Vill ju att den matchen ska betyda något.
Men alla Djurgårdare kan göra något mer betydelsefullt och det är att vädja högt och klart till opinionsbildare, politiker och företagsledare att hockeyn på elitnivå håller på att gå åt helvete i Stockholm.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Sv: Kvalserien 2014
"Jobbigt med måstematch i omgång 2", "Jobbigt med måstematch i omgång 3", "Lite jobbigt med en försvinna match redan i omgång 4."Bocas skrev:Lite jobbigt med en försvinna match redan i omgång 4.
Heja oss.
Forumet börjar låta som SB, negativiteten tar över och är forumets nya tema!
Hockeymässigt så är KS en lika stor besvikelse varje år. Sjutk tråkig ångest- och disciplindriven hockey som i mångt saknar underhållningsvärde.
Det som nu är lite spännande dock, är ju vad som händer om gnaget åker ur. Vi får en roligare HA med lite mer rivalitet, men vad händer med SHL? Det är inte direkt småpotatis om stockholmsregionen helt saknas i den högsta serien.
Det som nu är lite spännande dock, är ju vad som händer om gnaget åker ur. Vi får en roligare HA med lite mer rivalitet, men vad händer med SHL? Det är inte direkt småpotatis om stockholmsregionen helt saknas i den högsta serien.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
SHL är och kommer vara på rådekis flera år framöver.sensei skrev:Hockeymässigt så är KS en lika stor besvikelse varje år. Sjutk tråkig ångest- och disciplindriven hockey som i mångt saknar underhållningsvärde.
15/16 och fram tills att ett Stockholmslag lyckas med det omöjliga - att gå upp i SHL - så kommer Hockeyallsvenskan smälla bra mycket tyngre medialt.
25/4-2025
- minalman
Vi bör inse verkligheten, bryta oss ur hockeyförbundet och starta en äkta farmarliga till SHL. En distriktsliga med alla lag i ettan och allsvenskan som försörjer bonnlagen med talanger. Och så slipper vi åka till hålor och får i stället derbystämning i varje match.sensei skrev:Hockeymässigt så är KS en lika stor besvikelse varje år. Sjutk tråkig ångest- och disciplindriven hockey som i mångt saknar underhållningsvärde.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Sv: Kvalserien 2014
Svårt att vara positiv efter den senaste usla insatsen. Bättre att vara realist och sedan bli överraskad. Laget kanske sprattlar till i desperation idag. Vi får hoppas på det.ciirree skrev:"Jobbigt med måstematch i omgång 2", "Jobbigt med måstematch i omgång 3", "Lite jobbigt med en försvinna match redan i omgång 4."Bocas skrev:Lite jobbigt med en försvinna match redan i omgång 4.
Heja oss.
Forumet börjar låta som SB, negativiteten tar över och är forumets nya tema!
Jag som alltid är negativ är tom positiv. Vi går upp i år. Sanna mina ord!
Och på vilket sätt skulle serie över 7 matcher där samma lag möts varannan dag vara mer underhållande?sensei skrev:Hockeymässigt så är KS en lika stor besvikelse varje år. Sjutk tråkig ångest- och disciplindriven hockey som i mångt saknar underhållningsvärde.
Och du tror inte det skulle vara ångesthockey även om uppflyttningen avgjordes i matchserie mellan två lag?
Underhållningen är ju spänningen, desperationen och kampen för överlevnad.
Om du bara vill se "spelmässig underhållning utan spänning och betydelse" rekommenderar jag att du helt inriktar dig på plastiga NHL. Där har du ett hav av meningslösa matcher utan nerv, spänning och betydelse...
...Alt jag säger om det upplägget är zzzzznark.
Absolut, jag älskar NHL och vill ju då såklart att vi ska kopiera det som är bra med det och utöver det bibehålla vår svenska läktarkultur. Lyckas vi med det så har vi något unikt.Kall-El skrev:Och på vilket sätt skulle serie över 7 matcher där samma lag möts varannan dag vara mer underhållande?sensei skrev:Hockeymässigt så är KS en lika stor besvikelse varje år. Sjutk tråkig ångest- och disciplindriven hockey som i mångt saknar underhållningsvärde.
Och du tror inte det skulle vara ångesthockey även om uppflyttningen avgjordes i matchserie mellan två lag?
Om du bara vill se "spelmässig underhållning utan spänning och betydelse" rekommenderar jag att du helt inriktar dig på plastiga NHL. Där har du ett hav av meningslösa matcher utan nerv, spänning och betydelse...
Med tanke på hur heta NHL-matcher är med känslor och i många fall fullsatta läktare så tycker jag det finns grund att ifrågasätta "betydelsens" roll i sammanhanget.
Ärligt talat är hockey -- oavsett öppna serier med kvalserier eller stängda -- en världslig (alltså inte livsviktig) sak i 95% av alla människorns liv. Det är det sporten bör anpassa sig till, alltså.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jag tycker att vi 5000-6000 som tar hockeyn på störst allvar ska sätta agendan, tappar man oss så kan man lika gärna lägga ner.sensei skrev:Absolut, jag älskar NHL och vill ju då såklart att vi ska kopiera det som är bra med det och utöver det bibehålla vår svenska läktarkultur. Lyckas vi med det så har vi något unikt.Kall-El skrev:Och på vilket sätt skulle serie över 7 matcher där samma lag möts varannan dag vara mer underhållande?sensei skrev:Hockeymässigt så är KS en lika stor besvikelse varje år. Sjutk tråkig ångest- och disciplindriven hockey som i mångt saknar underhållningsvärde.
Med tanke på hur heta NHL-matcher är med känslor och i många fall fullsatta läktare så tycker jag det finns grund att ifrågasätta "betydelsens" roll i sammanhanget.
Ärligt talat är hockey en världslig (alltså inte livsviktig) sak i 95% av alla människorns liv. Det är det sporten bör anpassa sig till, alltså.
Sent from my iPad using Tapatalk