Jocke, Honken och Ljungh får ta extra ansvar och spela upp mot 20 min/match. Det klarar de. Sen har vi Kalin som får spela lite mer. I värsta fall får väl kruger eller sandberg lasta av i några minuter som extraspelare.jensa öhling skrev:Heinerö är irrationell men betydligt värre med Johner. Vi behöver centrar.
Gissar att Johner fick hjärnskakning och därmed missar minst 3 matcher - inklusive derbyt.
Skadetråden
Re: Skadetråden
Sen får vi inte glömma bort Nyberg som jag utgår ifrån kommer vara ombytt på fredag.
Hank - Honk - Ahlén
Hagelin - Jocke E - Jakobs
Sören - Ljungh - Saviano
Lundberg - Kalin - Nyberg
Funkar för mig
Hank - Honk - Ahlén
Sören - Ljungh - Saviano
Funkar för mig
Exakt så jag också tänkte. Det som har varit bra tidigare är att vi rullat rätt jämt på 4 kedjor som varit rätt jämnbra. Fjärdekedjan i denna uppställning får väl ligga på runt 8-9 min match så får vi matcha de andra tuffare.Manijock skrev:Sen får vi inte glömma bort Nyberg som jag utgår ifrån kommer vara ombytt på fredag.
Hank - Honk - Ahlén
Sören - Ljungh - Saviano
Funkar för mig
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
lördagen den 22:e mars 2014
Skadekoll - DIF lördag 22 mars
Var lite frågor efter matchen igår om skadeläget. Jag var ju på AIKs match på Hovet men hann kolla lite i dag lördag istället när jag ändå var på Hovet och gjorde en annan grej.
Och läget är:
Dustin Johner - var med på träningen i dag, körde lätt. Är mest troligt INTE med i söndagens match men han verkar ha klarat sig från hjärnskakning i alla fall och det är ju positivt.
Nicklas Heinerö - där ser det mörkare ut. Enligt de uppgifter jag fick är det en bit i från spel på grund av den upperbody skada han fick när han olyckligt smällde in i sargen mot Malmö i omgång två.
Sam Lofquist - verkar inte ha någon skada utan är bara petad. Bästa för dagen gäller och han har inte gått in där.
Någon undrade om Philip Holm och Mattias Guter också men båda är ju långtidsskadade och kommer inte spela i Kvalserien överhuvudtaget.
Ska väl tillägga att detta INTE är från medicinska teamet men från bra källa. Sedan vill ju alla klubbar gärna ligga lågt med skadeinfo under Kvalserien så ta det för vad det är.
Marie Hallman kl. 21:37
Skadekoll - DIF lördag 22 mars
Var lite frågor efter matchen igår om skadeläget. Jag var ju på AIKs match på Hovet men hann kolla lite i dag lördag istället när jag ändå var på Hovet och gjorde en annan grej.
Och läget är:
Dustin Johner - var med på träningen i dag, körde lätt. Är mest troligt INTE med i söndagens match men han verkar ha klarat sig från hjärnskakning i alla fall och det är ju positivt.
Nicklas Heinerö - där ser det mörkare ut. Enligt de uppgifter jag fick är det en bit i från spel på grund av den upperbody skada han fick när han olyckligt smällde in i sargen mot Malmö i omgång två.
Sam Lofquist - verkar inte ha någon skada utan är bara petad. Bästa för dagen gäller och han har inte gått in där.
Någon undrade om Philip Holm och Mattias Guter också men båda är ju långtidsskadade och kommer inte spela i Kvalserien överhuvudtaget.
Ska väl tillägga att detta INTE är från medicinska teamet men från bra källa. Sedan vill ju alla klubbar gärna ligga lågt med skadeinfo under Kvalserien så ta det för vad det är.
Marie Hallman kl. 21:37
Den femman vi har borta skulle kunna vara förstafemma i de flesta lag i allsvenskan
Holm
Sam
Guter
Johner
Heinerö
Holm
Sam
Guter
Johner
Heinerö
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ja, det är precis det här vi inte behöver i en Kvalserie när vi ska ta chansen och gå upp.mb81 skrev:Den femman vi har borta skulle kunna vara förstafemma i de flesta lag i allsvenskan
Holm
Sam
Guter
Johner
Heinerö
Jag skyller inte allt på detta, men det var blytungt att tappa Johner och Heinerö när Guter redan var borta.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ja skadorna på backarna har ju varit positiv på ett sätt då Englund fått spela in sig. Forwardsskadorna känns så mycket mer speciellt när spelare som Sörensen och Ljungh är sämst när det gäller.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ja, det är precis det här vi inte behöver i en Kvalserie när vi ska ta chansen och gå upp.mb81 skrev:Den femman vi har borta skulle kunna vara förstafemma i de flesta lag i allsvenskan
Holm
Sam
Guter
Johner
Heinerö
Jag skyller inte allt på detta, men det var blytungt att tappa Johner och Heinerö när Guter redan var borta.
Så jävla typiskt att vi skulle få skador nu. Heinerö har varit bäst av alla på slutet tycker jag. Johner är alltid Johner och Guter saknar jag väldigt mycket på grund av hans spelstil. Han ger alltid 110% och skapar mycket med sin fart och skott.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ja, det är precis det här vi inte behöver i en Kvalserie när vi ska ta chansen och gå upp.mb81 skrev:Den femman vi har borta skulle kunna vara förstafemma i de flesta lag i allsvenskan
Holm
Sam
Guter
Johner
Heinerö
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Sam är varken petad eller skadad. Det är något annat där. Jag är 110% säker.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Om han inte är skadad eller petad, vad skulle det då vara? Om man inte är skadad och inte spelar är man inte petad dåSjöwall skrev:Sam är varken petad eller skadad. Det är något annat där. Jag är 110% säker.

-
Säg vad du vet iställetSjöwall skrev:Sam är varken petad eller skadad. Det är något annat där. Jag är 110% säker.
Jag vet inte mer än så. Jag frågade honom varför han inte spelat och då så han att han inte får berätta varför.
- diftobbe89
Garanterat klar för typ, Västerås...Sjöwall skrev:Jag vet inte mer än så. Jag frågade honom varför han inte spelat och då så han att han inte får berätta varför.
Spela fult
Känns lite som att något är klart med en rival?
Tycker svenska hockeyförbundet måste börja reglera detta som i NHL. Riktigt dåligt att man kan knyta upp spelare i avgörande matcher. Klart som sjutton då att man inte ger allt för sin gamla klubb om man riskerar att slå ut sin nya. Pinsamt...diftobbe89 skrev:Garanterat klar för typ, Västerås...Sjöwall skrev:Jag vet inte mer än så. Jag frågade honom varför han inte spelat och då så han att han inte får berätta varför.