Det ser riktigt bra ut faktiskt. Problemet med backar är väl att dom gärna tar lite längre tid på sig att utvecklas samtidigt som de har samma förmåga att dra inom 2-3 år. Claesson och Erik Gustafsson (Jag vet att inte alla håller med) stannade ju knappt över juniortiden. Hur bra hade Claesson varit i svensk hockey vid 23-25 års ålder? Nu hann han visserligen göra 82 matcher för oss, men ALLA som junior.BOMBOM BOUCHARD skrev:sirDIFalot:
Ser ju lovande ut det där.
Jag har ju i en hel del år klankat ner på vår backsida. Tycker inte vi lyckats få fram några riktiga stjärnskott på samma sätt som bland forwards.
Holm var den jag varit mest nöjd med sedan, tja Kronwall (nu glömmer jag säkert någon).
Men det har varit lite slätstruket utan riktiga toppar.
Men så denna säsong, PANG. Norell och Englund. Sedan då Ollas Mattsson.
Dessutom har Arnesson en stigande utveckling, Falk lite mindre brant.
Tänk om vi kunde behålla dessa över nästa år (Holm drar väl ifall vi missar SHL).
Ojojoj.....
Kanske Högström och Norell på blå nästa år? (Nisse lämnar troligtvis vid miss av SHL)
Välkommen Marcus Högström
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Välkommen Marcus Högström
Expert.
Älskar kommentaren nedanför videon: "If I had a penny for every pixel in this video I'd have two penny's..." hahahahFricke skrev:WOW vilket yotube-NHL-skott!!!
Slänger in ett till: !!!!!
Men hur blir det med Englund och Ollas-Mattsson exempelvis. Har vi "förtur" på dessa eftersom de spelar i vårat Juniorlag nu eller kan dessa också dra innan nästa säsong?SirDIFalot skrev:Det ser riktigt bra ut faktiskt. Problemet med backar är väl att dom gärna tar lite längre tid på sig att utvecklas samtidigt som de har samma förmåga att dra inom 2-3 år. Claesson och Erik Gustafsson (Jag vet att inte alla håller med) stannade ju knappt över juniortiden. Hur bra hade Claesson varit i svensk hockey vid 23-25 års ålder? Nu hann han visserligen göra 82 matcher för oss, men ALLA som junior.BOMBOM BOUCHARD skrev:sirDIFalot:
Jag har ju i en hel del år klankat ner på vår backsida. Tycker inte vi lyckats få fram några riktiga stjärnskott på samma sätt som bland forwards.
Holm var den jag varit mest nöjd med sedan, tja Kronwall (nu glömmer jag säkert någon).
Tänk om vi kunde behålla dessa över nästa år (Holm drar väl ifall vi missar SHL).
Ojojoj.....
Kanske Högström och Norell på blå nästa år? (Nisse lämnar troligtvis vid miss av SHL)
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Beror väl lite på hur hårt SHL rycker i dem och var de tror de får sin största utveckling.ciirree skrev:Men hur blir det med Englund och Ollas-Mattsson exempelvis. Har vi "förtur" på dessa eftersom de spelar i vårat Juniorlag nu eller kan dessa också dra innan nästa säsong?SirDIFalot skrev:Det ser riktigt bra ut faktiskt. Problemet med backar är väl att dom gärna tar lite längre tid på sig att utvecklas samtidigt som de har samma förmåga att dra inom 2-3 år. Claesson och Erik Gustafsson (Jag vet att inte alla håller med) stannade ju knappt över juniortiden. Hur bra hade Claesson varit i svensk hockey vid 23-25 års ålder? Nu hann han visserligen göra 82 matcher för oss, men ALLA som junior.BOMBOM BOUCHARD skrev:sirDIFalot:
Ojojoj.....
Min känsla säger mig att båda dessa stannar. Holm, Nisse kommer att spela SHL nästa år. Norell har blommat ut så mycket att han nog kommer att få lockrop från annat håll.
Men jag är övertygad om att alla våra juniorbackar skulle kunna utvecklas ordentligt även i AS. Nästan bättre i AS än i SHL, där spelet visserligen är mer kontrollerat, men i AS är tempot högt och de ställs inför svårare situationer.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- minalman
Någon som hört talas om EG i år? Hade han varit kvar hade han kunnat bli något.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Ja, han har mest assist av Frölundas backar. Trots att han inte spelat betydligt mindre än exempelvis John Klingberg i både PP och totalt. Faktiskt bara sex backar i SHL som haft fler assist. EG fick dock skralt med istid i början på säsongen men fått mer och mer förtroende har jag för mig.minalman skrev:Någon som hört talas om EG i år? Hade han varit kvar hade han kunnat bli något.
Expert.
- minalman
Hade han stannat med oss hade han vunnit assistligan i SHL det år vi går upp.SirDIFalot skrev:Ja, han har mest assist av Frölundas backar. Trots att han inte spelat betydligt mindre än exempelvis John Klingberg i både PP och totalt. Faktiskt bara sex backar i SHL som haft fler assist. EG fick dock skralt med istid i början på säsongen men fått mer och mer förtroende har jag för mig.minalman skrev:Någon som hört talas om EG i år? Hade han varit kvar hade han kunnat bli något.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Jag säger inte emot. Vet att en del andra skulle göra det dock.minalman skrev:Hade han stannat med oss hade han vunnit assistligan i SHL det år vi går upp.SirDIFalot skrev:Ja, han har mest assist av Frölundas backar. Trots att han inte spelat betydligt mindre än exempelvis John Klingberg i både PP och totalt. Faktiskt bara sex backar i SHL som haft fler assist. EG fick dock skralt med istid i början på säsongen men fått mer och mer förtroende har jag för mig.minalman skrev:Någon som hört talas om EG i år? Hade han varit kvar hade han kunnat bli något.

Expert.
-
Välkommen Marcus Högström
Åberg, hade varit rar att ha med!
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
Jag håller med er. Men jag hade inte velat stanna efter all skit han fick.SirDIFalot skrev:Jag säger inte emot. Vet att en del andra skulle göra det dock.minalman skrev:Hade han stannat med oss hade han vunnit assistligan i SHL det år vi går upp.SirDIFalot skrev:Ja, han har mest assist av Frölundas backar. Trots att han inte spelat betydligt mindre än exempelvis John Klingberg i både PP och totalt. Faktiskt bara sex backar i SHL som haft fler assist. EG fick dock skralt med istid i början på säsongen men fått mer och mer förtroende har jag för mig.minalman skrev:Någon som hört talas om EG i år? Hade han varit kvar hade han kunnat bli något.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- Andy
Erkan kommer med stor sannolikhet att få en fin NHL-karriär och i framtiden prenumerera på en landslagsplats.
Han är nog desväre inte supersugen på att återvända till DIF efter hetsjakten på honom.
Han är nog desväre inte supersugen på att återvända till DIF efter hetsjakten på honom.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- SkönaDjurgårn
Re: Sv: Välkommen Marcus Högström
Har inte följt honom alls i år men går ändå emot strömmen (?) och säger att han är, var och kommer att förbli högst medelmåttig.Andy skrev:Erkan kommer med stor sannolikhet att få en fin NHL-karriär och i framtiden prenumerera på en landslagsplats.
- Andy
En dag som denna kan man inte låta bli att lyfta tråden om Marcus Högström och återigen säga - välkommen och TACK för att du valde klubben i ditt hjärta. Vi är mycket glada och stolta att ha dig hos oss!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- SirDIFalot
Växer lite för varje match som går.
Jag vet inte hur hans senaste mål har lyckats ta sig in. Men han får gärna fortsätta skjuta på folk och in i mål.
Jag vet inte hur hans senaste mål har lyckats ta sig in. Men han får gärna fortsätta skjuta på folk och in i mål.
Expert.
Förutom att han känns som en jävligt komplett back så älskar jag att han skjuter mycket och nästan alltid träffar mål!