Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Malto skrev:
ciirree skrev:Just nu har jag hellre Hank i ett friläge än Saviano och Jakobs. Vilka jävla chanser de får!
De skapar ju i alla fall. Nr 66, som väl är tänkt att vara ledande, har ju varit helt värdelös i alla tre matcherna.
+1
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Gibbs

Inlägg av Gibbs »

Herregud jävla pajas kommentarer här inne.. Tror ni man vinner varje match i en kvalserie!? Alla lag kan slå alla i denna serien. Vinner man alla hemma matcher och kanske 1-2 borta räcker de till SHL.
Staten

Inlägg av Staten »

Var fan är ni Sörensen, Ljungh osv.. Är ni redan klara för shl-klubbar eller vad fan är det frågan om? Prestera nu för fan eller stick.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Sista målet var en jävligt fin variant av VIK. Hela laget är bortspelat, då måste Adam steppa upp.

Om inte mitt S24 hackar för mycket så ser det ut som en lös puck som går under benskyddet på Reideborn, och går en puck UNDER benskydden så vettifan! Adams så fina och bra kurva är påväg käpp **** ** *******.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Alla 5 kan ju inte gå mot puck efter tek? Nån måste väl hålla position också? Synd, jävligt synd.

OCH: Skapandets tid är över. Nu är FÖRVALTANDET AV SKAPANDE det viktiga. Att bara skapa duger inte. Puckarna måste in.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIFference

Inlägg av DIFference »

Gibbs skrev:Herregud jävla pajas kommentarer här inne.. Tror ni man vinner varje match i en kvalserie!? Alla lag kan slå alla i denna serien. Vinner man alla hemma matcher och kanske 1-2 borta räcker de till SHL.
Så sättet man förlorar på spelar ingen som helst roll enligt dig? Det känns bra inför söndag osv?

Sent from my HTC One using Tapatalk
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Gibbs skrev:Herregud jävla pajas kommentarer här inne.. Tror ni man vinner varje match i en kvalserie!? Alla lag kan slå alla i denna serien. Vinner man alla hemma matcher och kanske 1-2 borta räcker de till SHL.

Det är inte saken att de förlorar. Det är HUR de förlorar. Viljelöst, ingen ger 100% och fullständigt idiotiska beslut i defensiven. Sånt man blir förbannad på.
ciirree

Inlägg av ciirree »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Malto skrev:
ciirree skrev:Just nu har jag hellre Hank i ett friläge än Saviano och Jakobs. Vilka jävla chanser de får!
De skapar ju i alla fall. Nr 66, som väl är tänkt att vara ledande, har ju varit helt värdelös i alla tre matcherna.
+1
Snälla nån, det spelar ingen roll hur mycket de skapar. Isåfall kan vi väl berömma Jakobs för alla fina finter han gjort (han gör inte mål men han skapar ju).
Jakobs som den sniper han är missar 3-4 jättebra lägen per match.

FYI så skulle det stå Sörensen och Jakobs*. Skrev fel och kollade inte förräns jag såg nu.
Blueberry hill

Inlägg av Blueberry hill »

Korrekt, men då är det hög tid att börja plocka poäng på bortais också, full pott hemma lär inte räcka långt.
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

Det är onekligen visst lutande plan uppåt inför tredje, men vill, vill, vill och tror att vi kan om gubbarna vill att vi kan komma ikapp. En eller två pinnar skulle i detta läge kännas bra. Strid nu!

Sent from my iPad using Tapatalk
ciirree

Inlägg av ciirree »

Magnutz skrev:Alla 5 kan ju inte gå mot puck efter tek? Nån måste väl hålla position också? Synd, jävligt synd.

OCH: Skapandets tid är över. Nu är FÖRVALTANDET AV SKAPANDE det viktiga. Att bara skapa duger inte. Puckarna måste in.
Nej givetvis inte.
Men som vi har pratat om här på forumet så kommer det att komma såna här lägen då våra utespelare ibland gör bort sig. Då måste Adam höja sig 4-5 snäpp och vara riktigt vass. Hade detta varit ett skott rakt upp i krysset så visst, men det var en fjösare!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vikas skrev:Vi ger bort 3 mål. Ur precis INGENTING.

Tack och adjö. Krävs ett mirakel för att vi ska ha chans på 2:a platsen.
Vi får tacka alla inblandade så mycket, vi har redan haft vårat mirakel.
9 raka.
Om KS börjat direkt efter grundserien hade vi haft en chans, på riktigt, av bara farten.
Nu tog verkligheten över.
Utan hemmastöd i förra matchen hade MIF förmodligen avgjort innan 10min spelade, såg illa ut då också.

Det enda kvittot jag fick ikväll är att ingen av dessa lag kommer spela SHL nästa säsong, men det visste nog alla inblandade redan innan det drog igång.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

10-1 i skott till Saik i J20 slutspelet.

Vi vinner perioden med 1-0.

Hade önskat vi hade haft den utdelningen med A-laget istället. Andraperioden ett fall framåt. Vi var värda minst ett mål till.
Ikväll är det bara Saviano och Jakobs som oroar Vik. Resten ser okunniga ut.

Hur någon kan vara orolig över att Sörensen skulle spela SHL nästa år fattar jag inte.
Man förstår mer och mer varför Saik skickade ner honom till deras J20-lag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
sthlm19
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm19 »

Staten skrev:Var fan är ni Sörensen, Ljungh osv.. Är ni redan klara för shl-klubbar eller vad fan är det frågan om? Prestera nu för fan eller stick.
Jag tror den förstnämnda är det, ja.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Det sorgliga är att VIK spelar riktigt dåligt. De skapar i princip ingenting offensivt. Alla chanser de haft har varit rena vansinnesbjudningarna från vår sida.
Skriv svar