Kvalserien 2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Honken
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Honken »

Kollade på poängen som behövs för att gå upp.
Snittet de senaste tio åren är 19,63

P GGR
22 2
21 1
20 2
19 4
18 1
17 1

Snitt poängen för trean är 16,27
3,36 poäng efter, endast en gång har trean varit en poäng efter.
Har aldrig avgjorts på målskillnad
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
mb81

Inlägg av mb81 »

Honken skrev:Kollade på poängen som behövs för att gå upp.
Snittet de senaste tio åren är 19,63

P GGR
22 2
21 1
20 2
19 4
18 1
17 1

Snitt poängen för trean är 16,27
3,36 poäng efter, endast en gång har trean varit en poäng efter.
Har aldrig avgjorts på målskillnad
Snittpoängen som behövs för att gå upp borde väl vara typ 16,28. Eller åtminstone precis över snittet för trean. Alla poäng över det som trean tar förutom det första som gör att man kommer före är väl "onödiga". Tar vi minst 18 poäng tror jag vi klarar det. 17 är nog på håret.
Debacle

Inlägg av Debacle »

Någon som har någon info angående Sam? Jag tycker det är helt befängt att spela för det första Englund samt Lidas i samma bakpar, sen att någon av dem ska gå före Sam? Man kan säga vad man vill om Englund, han är jätte talangfull absolut, men ska inte spela på 6 backar, tyvärr.. Det blir inte bättre att man sätter honom med vår absolut sämsta back Lidström. Gång på gång igår så var det just det backparet mif fick press mot.
mb81

Inlägg av mb81 »

Debacle skrev:Någon som har någon info angående Sam? Jag tycker det är helt befängt att spela för det första Englund samt Lidas i samma bakpar, sen att någon av dem ska gå före Sam? Man kan säga vad man vill om Englund, han är jätte talangfull absolut, men ska inte spela på 6 backar, tyvärr.. Det blir inte bättre att man sätter honom med vår absolut sämsta back Lidström. Gång på gång igår så var det just det backparet mif fick press mot.
Har du ens sett de senaste matcherna i allsvenskan. Englund har varit grym. Lidström tycker jag har gjort en riktigt bra säsong och är klasser bättre än Sam defensivt. Då vi redan har Nils och Högström som två riktigt bra offensiva backar tycker jag det inte finns plats för Sam.

Skulle väl isf vara som sjunde back istället för Falk.

Btw, kul att galenhöken anser att backparet Norell/Nils skulle gå in som topp backpar i alla lag i elitserien.
Senast redigerad av mb81 den 2014-03-20 10:53:50, redigerad totalt 1 gånger.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Debacle skrev:Någon som har någon info angående Sam? Jag tycker det är helt befängt att spela för det första Englund samt Lidas i samma bakpar, sen att någon av dem ska gå före Sam? Man kan säga vad man vill om Englund, han är jätte talangfull absolut, men ska inte spela på 6 backar, tyvärr.. Det blir inte bättre att man sätter honom med vår absolut sämsta back Lidström. Gång på gång igår så var det just det backparet mif fick press mot.
jag undrar samma sak, varför spelade INTE Sam? Jag kan inte komma på ett fel han har gjort på sistone?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Finns det inte plats på backen så skulle jag gärna se Sam som extra forward iaf med hans skott och bra egenskaper framåt.
Som han har spelat i de 8-9 senaste matcherna så är han inte värd en läktarplats iaf. Surt!
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

mb81 skrev:
Har du ens sett de senaste matcherna i allsvenskan. Englund har varit grym. Lidström tycker jag har gjort en riktigt bra säsong och är klasser bättre än Sam defensivt. Då vi redan har Nils och Högström som två riktigt bra offensiva backar tycker jag det inte finns plats för Sam.

Btw, kul att galenhöken anser att backparet Norell/Nils skulle gå in som topp backpar i alla lag i elitserien.
Och då var ju ingen av dem ens särskilt bra igår. Norell såg lite nervös ut, Nisse rostig.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Jag tycker att Sam är vår bästa back. Har slängt iväg ett SMS till honom och frågat varför han inte spelade utan att få svar..
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

I år väntas ju dock Kvalserien vara tätast någonsin, experterna hävdar att 17p räcker.

Jag ser det som att det lag som snor flest poäng av Örebro följer med dem till SHL. Alla (andra) lag kommer ta poäng av varandra, med Örebro som en solklar etta.
25/4-2025
mb81

Inlägg av mb81 »

Malto skrev:
mb81 skrev:

Och då var ju ingen av dem ens särskilt bra igår. Norell såg lite nervös ut, Nisse rostig.

Topp 3 backpar skulle det stå. Jävla autostav på telen! Var iofs innan matchen han sa så inte baserat på gårdagen.
mb81

Inlägg av mb81 »

förevigtdjurgården skrev:I år väntas ju dock Kvalserien vara tätast någonsin, experterna hävdar att 17p räcker.

Jag ser det som att det lag som snor flest poäng av Örebro följer med dem till SHL. Alla (andra) lag kommer ta poäng av varandra, med Örebro som en solklar etta.
17 poäng är ju tydligen över snittet vad som behövs så inte så konstigt om det räcker.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Nån som hört nått om skadorna vi ådrog oss igår?

Finns det nån tabell här på hemsidan...har klickat mig igenom sida men hittar ingen? Visst kan se det på diverse andra siter men vill ha allt på ett å samma ställe om möjligt:)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

gnihets Aikm Allihu har lirat klart. Knät sopade igen i matchen mot oss. Nån som såg incidenten?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
ciirree

Re: Sv: Kvalserien 2014

Inlägg av ciirree »

förevigtdjurgården skrev:I år väntas ju dock Kvalserien vara tätast någonsin, experterna hävdar att 17p räcker.

Spelar vi som igår så tror jag vi har stor chans att ta full pott hemma, det är ju 15p. Tar vi 1p borta mot Örebro är jag riktigt glad med tanke på deras lag.
Såhär tippar jag våra poäng i bortamatcherna:

VIK 3p
Örebro 0p
Malmö 1p
RBK 3p
ciirree

Re: Sv: Kvalserien 2014

Inlägg av ciirree »

Magnutz skrev:gnihets Aikm Allihu har lirat klart. Knät sopade igen i matchen mot oss. Nån som såg incidenten?
Det var en situation framför vårat mål. Inget som helst oschysst eller så, lite gruff så fastnade han med ena skridakon.
Skriv svar