minalman skrev:Sitter och funderar på hur mycket Guters skada kommer att innebära för avslutningen på den här säsongen. Hans irrationella spel skulle säkert kunnat göra gnaget ännu mer osäkra under de två första perioderna och vi kunde kanske haft välbehövliga 0-2.
Om inte annat så hade han behövts för bredden i laget.
Jag ska väl erkänna att jag tillhör skaran som inte ser storheten i vare sig Guter eller Sörensen.
De blixtrar till alldeles för sällan. Tycker exempelvis Saviano och Johner får betydligt mera skit så fort de gör en dålig match medan de två förstnämnda herrarna kan smyga med rätt länge utan att göra några större väsen av sig.
Guter och Sörensen har ju ändå fått förtroendet att vara ledande lina hos oss.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
JohanPez skrev:En kollega fick se situationen direkt från viasats kameror, det var Adams stöt. Jag kunde dock inte för mitt liv se det på reprisbilderna.
Jag såg på en gång att det inte var klubban. Men stöten låter ju rimligt. Ser dock ut som att det kan vara Englunds klubba också, och även om det nu inte var det så förstår man domarna. Oavsett vad hade det blivit en 2+2a.
Ser de inte kan de inte döma. Det är väl den biten som inte känns fräsch här. Att de dömer utvisning fast de inte sett incidenten.
Precis! De dömde ju solklart efter jumotronen och det är fel!
Kan ju vara så att en linjeman "ser" och den ena domaren trodde att han såg. Sen stämmer deras syner ihop. Såna där utvisningar kommer alltid att tas.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
JohanPez skrev:En kollega fick se situationen direkt från viasats kameror, det var Adams stöt. Jag kunde dock inte för mitt liv se det på reprisbilderna.
Jag såg på en gång att det inte var klubban. Men stöten låter ju rimligt. Ser dock ut som att det kan vara Englunds klubba också, och även om det nu inte var det så förstår man domarna. Oavsett vad hade det blivit en 2+2a.
Ser de inte kan de inte döma. Det är väl den biten som inte känns fräsch här. Att de dömer utvisning fast de inte sett incidenten.
Precis! De dömde ju solklart efter jumotronen och det är fel!
Kan ju vara så att en linjeman "ser" och den ena domaren trodde att han såg. Sen stämmer deras syner ihop. Såna där utvisningar kommer alltid att tas.
Ja absolut!
Men en domare själv har sagt i direktsändning att man får kolla upp på jumbotronen i de tillfällen man ska ringa. Inte annars! Så jag tkr endå det är dåligt gjort!