Kvalserien: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av ciirree »

Skidlöparn skrev:Alla hemmamatcher är måstematcher! Skulle säga att max 1-2 poäng får tappas totalt om vi ska gå upp! Därför är det än viktigare att alla står upp och skapar det mäktigaste trycket sedan slutspelet -11.
Jag tror faktiskt att inget lag har gått upp med 28p/30 (kanske NÅN enstaka gång!) i en kvalserie så det kan du nog glömma.
Brukar ligga på typ 18-24 har jag för mig!

EDIT: Såg precis att du skrivit HEMMAmatcher! Läste för fort :)
Användarvisningsbild
dutti
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av dutti »

dutti skrev:verkar som att jag kommer ha en biljett över till matchen mot malmö imorrn. Kostade 160 dollars om jag inte missminner mig.

Hojta till om någon är sugen. Vill ni betala inköpspriset blir jag glad, har ni inte råd så löser vi det - viktigast att det inte står en tom stol!
För övrigt har jag inte varit hemma i stan och på hovet sen januari. Nu jävlar har jag tre hemmamatcher på 8 dagar. Jag hoppas varenda jävel på ståplats förstår syftet med de subventionerade biljetterna nu. Imorrn gäller det att vi visar resten av hockeySverige hur jävla mycket högre och bättre vi låter än ajk utan att ens behöva ett hemmaderby.

Fy jävla satan vad taggad jag är.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Nu är det dags för Sörensen, Johner, Jakobs osv att förstå allvaret, vill inte se en jävel gå på halvfart och delta lite sådär lagom, det ända man vet är att Hank, Honk, Ahlén kommer till jobbet varje kväll, och att vi har ett stabilt försvarsspel numera (gillar verkligen Nyman).
Resten måste upp och det illa kvickt.

Glöm inte att matchen pågår i 60minuter, minst..

Kämpa
Spela fult
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

ciirree skrev:När gnagarh*rorna gick upp 2010 hade dem 4p efter 4 omgångar (7p efter 5 omgångar).
Nu är statistik bara, ja, statistik. Men kan lillebror så kan vi med även om vi skulle knacka lite i början.

Hoppas på bra fart rakt igenom här och ber till gud att Nisse är med imorgon.
Skönt också att AIK möter Örebro imorgon, då kan inte båda lagen hamna på 6p och chans på avstånd i tabellen.
Man ska också komma ihåg att de hade en sagolik tur med övriga resultat i slutet på serien. Allt gick deras väg.

Vi behöver 3 p imorgon. Annars är det nog bara teoretiska chanser kvar.
Aik, Mif och Örebro kommer inte släppa många poäng. Sedan kommer Västerås få smyga med helt utan press.

Så upp till bevis imorgon DIF!
Vill vi vara med och utmana på allvar till SHL eller ska vi börja snegla på utlandsresan?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
ciirree skrev:När gnagarh*rorna gick upp 2010 hade dem 4p efter 4 omgångar (7p efter 5 omgångar).
Nu är statistik bara, ja, statistik. Men kan lillebror så kan vi med även om vi skulle knacka lite i början.

Skönt också att AIK möter Örebro imorgon, då kan inte båda lagen hamna på 6p och chans på avstånd i tabellen.
Man ska också komma ihåg att de hade en sagolik tur med övriga resultat i slutet på serien. Allt gick deras väg.

Aik, Mif och Örebro kommer inte släppa många poäng. Sedan kommer Västerås få smyga med helt utan press.

Vill vi vara med och utmana på allvar till SHL eller ska vi börja snegla på utlandsresan?
Jag vill tro att du har helt rätt och antagligen är det så. Men, alla lag kan slå alla lag (verkligen, på riktigt denna gång) så det skulle inte förvåna mig om det i slutändan handlar om fåtal poäng nästan alla lagen emellan. Viktigaste är att först och främst gå rent hus hemma, och sedan sno så mycket man bara kan borta. Hur mycket det är återstår att se.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Fortfarande deprimerad över gårdagen, men omladdningen får träda i kraft i och med morgonkaffet. Högst på önskelistan står bättre effektivitet i avsluten och att åtminstone en eller ett par lirare tar det där "extra" steget som behövs.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
ciirree

Re: Sv: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av ciirree »

seppuko skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Jag vill tro att du har helt rätt och antagligen är det så. Men, alla lag kan slå alla lag (verkligen, på riktigt denna gång) så det skulle inte förvåna mig om det i slutändan handlar om fåtal poäng nästan alla lagen emellan. Viktigaste är att först och främst gå rent hus hemma, och sedan sno så mycket man bara kan borta. Hur mycket det är återstår att se.
Håller med.
Båda SHL lagen vann med uddasiffror igår och jag tror faktiskt serien blir såhär jämt till slutet!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

seppuko skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Absolut, serien ser på förhand ut att kunna bli rekordjämn. Bara se till att vi vinner imorgon ifall nu tätlagen skulle fortsätta vinna.
Som någon var inne på så vore det inte helt fel med att Örebro går rent (undantaget mot oss) och att övriga tar poäng lite här och var.

OT:
Idag har det varit en lååååång transportsträcka. Förmiddagen försökte jag skaka av mig förlusten (vågade terapiläsa Expressen och Aftonbladet). Eftermiddagen en evigt lång väntan på att få kväll. Blir en rekordtidig godnatt för att få Onsdag.
Vill ha match NU!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Hela den här perioden (KS) kommer man att gå med ont i magen. Mellan matcher och under matcher. När vi vinner är man lycklig i fem minuter innan man börjar oroa sig för nästa match. Samtidigt vill ingen att det ska ta slut för tidigt. Det är både bra och dåligt samtidigt. Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
BigJ

Inlägg av BigJ »

Många höjer Malmö till skyarna här och visst har de gjort det bra men inte är vi sämre? Malmö har spelat utan några direkta svackor liknande våra och ändå kom de bara några poäng före. De har som sagt en spetsspelare men är det verkligen bättre än bredden som vi har? Som vi avslutade säsongen så var varje femma ett hot hos oss vilket måste vara betydligt bättre än att ha en eller några spetsspelare.

Vi har ju dessutom plus mot MIF sett under säsongen och sista matchen visar ju tydligt att får vi upp farten så blir deras stora backar stressade och gör felpass och andra misstag. Även näst sista matchen var vi ju överlägsna i två perioder men fick en mental kollaps i sista vilket var synd. Detta var ju på den tiden då vi hade svårt att knyta ihop matcher så det enda orosmomentet är väl att vi inte lyckades med detta igår men jag är ganska säker på att Säcken inte låter det hända en gång till samt att vi kommer att ha ett enormt tryck från läktarna som kommer att pressa spelarna till det yttersta.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

diftobbe89 skrev:Nu är det dags för Sörensen, Johner, Jakobs osv att förstå allvaret, vill inte se en jävel gå på halvfart och delta lite sådär lagom, det ända man vet är att Hank, Honk, Ahlén kommer till jobbet varje kväll, och att vi har ett stabilt försvarsspel numera (gillar verkligen Nyman).
Resten måste upp och det illa kvickt.

Glöm inte att matchen pågår i 60minuter, minst..

Kämpa

Helt enig här. Dags för grabbarna som ska leverera poäng att kliva fram nu. Den som åker och glider runt mot Malmö ska hamna på läktaren resten av kvalserien. Antingen så är man med på resan fullt ut eller så kliver man av.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Hemma Mif hade varit en måstematch även om vi vunnit igår.

Kvalserien lever alltid sitt egna speciella liv. Aldrig har talesättet "en match i taget" passat bättre.

Jag har sedan jag såg Mif första gången i år sagt att de kommer att gå upp. De har ett otroligt välbalanserat lag.
Kan vi vinna imorgon öppnas nya dörrar.
Jepp,
Har hela tiden hävdat att MIF kommer floppa i KS.
Kan inte riktigt motivera det, bara en känsla jag har haft .....och att det som bekant inte nödvändigtvis är de ingredienser som gav seriesegern som kommer ge en SHL-plats.
Inte alltid det bäst spelande laget som tar steget upp (för MIF spelar verkligen en attraktiv fartfylld hockey)
Det jag tycker mig se är att de har alla delar som behövs.
- Kaxighet, både spelare och ledare
- Rutin, både defensivt såväl offensivt
- Unga hungriga spelare
- Seriens artist som kan avgöra matcher på egen hand. Gör det ofta och när det som bäst behövs (Tenute)
- Målvakter som kan spika igen

Sedan i spelet har de en kraft och fart som trycker ner alla seriens försvar.

Men jag hoppas verkligen att de floppar.
Håller med till fullo, om Malmö inte går upp i år bör det ses som en flopp. Som ajk spelade igår så ser jag helt klart Malmö som ett vassare lag, på alla fronter. De har också något som vi saknar i en tyngd hos i princip samtliga spelare. Deras största problem (som jag kan förutse) är däremot fyrdomarssystemet. De har en del busar, ex. Kesä, som gillar att slåss och välta folk i domarens frånvaro. Med fyra domare sker det inte lika lätt.

Har ajkpolare som hetsat över deras så kallade tryck igår. Vi kan ju visa hur fan Hovet ser ut när det är tryck.

Kör på som vi gjorde igår, men håll samma intensitet och skridskoåkning som vi hade i första hela matchen ut, så är jag säker på att vi tar 3p.
25/4-2025
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

minalman skrev:Hela den här perioden (KS) kommer man att gå med ont i magen. Mellan matcher och under matcher. När vi vinner är man lycklig i fem minuter innan man börjar oroa sig för nästa match. Samtidigt vill ingen att det ska ta slut för tidigt. Det är både bra och dåligt samtidigt. Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa.
Har gjort en väldigt liknande beskrivning när jag skulle beskriva derbyångesten. Blev kallad knäpp.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Alberget4A skrev:
minalman skrev:Hela den här perioden (KS) kommer man att gå med ont i magen. Mellan matcher och under matcher. När vi vinner är man lycklig i fem minuter innan man börjar oroa sig för nästa match. Samtidigt vill ingen att det ska ta slut för tidigt. Det är både bra och dåligt samtidigt. Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa.
Har gjort en väldigt liknande beskrivning när jag skulle beskriva derbyångesten. Blev kallad knäpp.
Ja, det är nog en bra beskrivning på mig med.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Staten

Inlägg av Staten »

Helt sanslöst egentligen att vi låter kaptenen stå utanför nu när kvalserien börjar, men får han verkligen plats nu när Nils kommer tillbaka?

Norell - Andersson
Högström - Englund
Lidström - Arnesson
Lofquist

Eller?
Skriv svar