Kvalserien 2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av ciirree »

Lundberg lämnade träningen tidigt enligt SB.
Såg ut att vara problem med en fot!

Hoppas inte att det stämmer!!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

ciirree skrev:Lundberg lämnade träningen tidigt enligt SB.

Vore synd ifall han skulle missa kvällens match. Hans spel senast lovade gott. Stor, tung och en tanke bakom sin stress i anfalsszon.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
ciirree

Re: Sv: Kvalserien 2014

Inlägg av ciirree »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
ciirree skrev:Lundberg lämnade träningen tidigt enligt SB.

Vore synd ifall han skulle missa kvällens match. Hans spel senast lovade gott. Stor, tung och en tanke bakom sin stress i anfalsszon.
Ja det var precis den uppfattning jag fick av honom med. I tidningsartikeln som Jihde la ut så ser de inte ut som att han är med!
kalusskahem
Säsongskort: Ja

Inlägg av kalusskahem »

Vi är 16 pers som har löst biljett till matchen nere i ängelholm. Sektion J.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag är fortfarande rädd för vem som ska kliva fram när det behövs. Saviano, Johner och Sörensen är helt osynliga (?) Jakobs, spelade han ens?

Sörensen gör 1-2 rusher sen ser man inte han på 35 min. Saviano har sin fart genom hela matchen men känns som att allt rinner ut i sanden. Johner skjuter mycket, men oftast dåligt (nu för tiden). Jakobs? Har han blivit trejdad?

Fan jag är hur orolig som helst. Detta kommer vara två jobbiga veckor!
Staten

Inlägg av Staten »

Försvaret var strålande stora delar av matchen, men framöver kommer vi behöver Nils på blålinjen om vi ska ha någon chans. Powerplay kommer vara vårt vapen och vår chans till SHL för som du säger, ciirree, så har vi nästan obefintlig offensiv. Vill dock ge lite cred till Heinerö och vår förstakedja idag.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

DIF - Malmö 1
VIK - Rögle 1
Örebro - aik 1

Tabellen efter nästa omgång

Örebro 6
VIK 4
DIF 3
aik 3
MIF 2
Rögle 0

Sen åker vi och spöar Västerås på fredag och kliver upp på en andraplats. Dock torsk mot Örebro vilket gör att vi åker ner ett pinnhål igen. Sedan kör vi över gnaget hemma och tar en dubbel mot ett redan avsågat Rögle. Vi avslutar med två av tre matcher hemma varav en är mot ett redan klart Örebro.

Det blir bra det här.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Okej, nu har man sovit lite på saken. Jag känner inte den minsta besvikelse över matchen igår. Vi gjorde det bra stora delar och med lite mer flyt hade vi punkterat matchen. Det här laget är kapabelt till vad som helst. Misslyckas vi i år får vi en riktigt bra chans nästa år. Det är ingen katastrof.
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Gillar verkligen det jag såg de första 20 min igår, vi spelade en bra bortamatch där vi stängde mittzon på ett mycket bra sätt. Det enda som känns bittert är att vi hade en hel drös med chanser att gå upp i både 2 och 3-målsledning. Nya tag till på onsdag men givetvis, en torsk då och vi är helt borta.
super85

Inlägg av super85 »

Besviken över att DIF kunde inte ta poäng. Så bra såg det ut bitvis. Gnaget var bättre sista perioden, så själva resultatet var inte orättvist, men ändå bittert eftersom Djugården spealde bitvis förbannat bra. Synd att man inte kunde hålla i det bättre.

Nya tag imorgon med viktig match.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

android skrev:DIF - Malmö 1
VIK - Rögle 1
Örebro - aik 1

Tabellen efter nästa omgång

Örebro 6
VIK 4
DIF 3
aik 3
MIF 2
Rögle 0

Sen åker vi och spöar Västerås på fredag och kliver upp på en andraplats. Dock torsk mot Örebro vilket gör att vi åker ner ett pinnhål igen. Sedan kör vi över gnaget hemma och tar en dubbel mot ett redan avsågat Rögle. Vi avslutar med två av tre matcher hemma varav en är mot ett redan klart Örebro.

Det blir bra det här.
Absolut, jag har långtifrån givit upp det här. Tycker vi gör en riktigt bra match första två perioderna där vi är det något bättre laget.

Lite synd bara att de båda forna SHL-lagen fick vind i seglen. Hade varit bra om Örebro tappat igår och fått känna lite mer nervdaller framöver.

Men endast en omgång spelad, och det kommer garanterat hinna svänga fram och tillbaka innan detta är över. Bara hoppas vi hänger på tåget med en vinst imorgon.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag kan se stommen i detta lag, med några strategiska förstärkningar och Säcken i båset, greja en säker SHL-plats nästa gång. Trots att andra lag förstärker kommer vi att spela ihop ett lag med så stark vilja, revanschlust och erfarenhet att vi blir en mardröm att möta. Hoppas verkligen vi får resurser till det.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Jag ser faktiskt helst att Örebro vinner alla matcher de ställer upp i (minus våra såklart). Jag tror de går upp oavsett, så bara bra om de tar poäng mot våra andra konkurrenter.
KYLERKYLER

Inlägg av KYLERKYLER »

Tycker ändå DIF gjorde en bra match i 58 minuter. Sista två var inget vidare. Små saker som kanske inte var så bra lite då och då, framför allt i PP. Men i det hela var det en bra match. Savianos miss var kostsam. När Adam tar det där lilla extra kommer segrarna mot SHL lagen. Mål i BP är inget att snacka om. DIF kommer i varje match få någon utvisning emot sig. AIK hade betydligt färre riktiga målchanser än vad vi hade. Bra försvarsspel hela matchen. Nu behövs det bara petas in ett par till per match. Två mål i häcken ska man kunna släppa in och ändå vinna.

Vi tar nya tag imorgon och inkasserar tre härliga pinnar :D
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

https://www.youtube.com/watch?v=-sZzzfTKjlg

Skönt att se att det börjas i tid! Lite tröst efter gårdagen debacle...
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Skriv svar