Kvalserien: Aik - Djurgårdens IF 17/3 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Aik - Djurgårdens IF 17/3 2014

Inlägg av Andspe »

Kanske var Nils vi saknade.. Han kanske skulle kunna ha hängt ett fladdersragskott från blå! Hoppas han är tillbaka på onsdag :)
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Vikas skrev:Förresten...någon som sett Marcus Sörensen någonstans sen han drog på sig den här axelskadan i omgång ~10?

Nej tyvärr inte. tycker jag ser han ute och tjafsar mest. Jag tycker han ser väldigt "klen" ut hela tiden. Saviano överglänser honom trots han är väldigt liten till växten. Min personliga åsikt är i alla fall att Saviano får mer uträttat även om han inte heller leverarar några mängder med poäng.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Säsongskort: Ja

Inlägg av Lidingö DIF »

Lee Harvey Oswald skrev:Uuuh, när kommer sömnen en natt som denna, 04:10..?
:(
Delar den frustrationen. Kommer inte kunna släppa detta med insomnia som följd.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Manijock

Inlägg av Manijock »

Skulle verkligen vilja höra vad Jocke Eriksson röt åt Lundberg där i tredje. Helt rätt! Känns som det är av med silkesvantarna nu. Kan inte tolerera att vissa enstaka individer viker ner sig nu. Fan var var Lundberg? Var var Jakobs? Sörensen? Johner? Vill inte låta Aik, men det är fan prestrera eller dra som gäller. De försöker ju inte ens. Jävla nonchalans och förlorarinställning rätt igenom.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Manijock skrev:Skulle verkligen vilja höra vad Jocke Eriksson röt åt Lundberg där i tredje. Helt rätt! Känns som det är av med silkesvantarna nu. Kan inte tolerera att vissa enstaka individer viker ner sig nu. Fan var var Lundberg? Var var Jakobs? Sörensen? Johner? Vill inte låta Aik, men det är fan prestrera eller dra som gäller. De försöker ju inte ens. Jävla nonchalans och förlorarinställning rätt igenom.
Just Sörensen och Johner har väl inte varit riktigt bra nån gång under denna säsong, vore märkligt om det kom nu.
Att div andra spelare "inte presterar" stavas nog bara matchtempot, allt går fortare.
Måste upp med blicken hela tiden för att försöka vända spelet snabbt, det blir hyfsat avslöjande i såna här matcher att det saknas kunnande.

Skillnad att möta ett tjockt troja, där kan du skapa dig tid att hitta lösningar.
Är förvånad att vi hängde med överhuvudtaget
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Sjöwall

Re: Sv: Aik - Djurgårdens IF 17/3 2014

Inlägg av Sjöwall »

Okej att Hank, Honken och Ahlen skapar mycket men det är helt oroligt hur många chanser som man också sumpar. Man spelar dessa herrar extremt mycket som en skyddad kedja med många offensiva zonstarter. Det leder ofta till att vi blir av med pucken och våra (på pappret) producerande kedjor får börja med att jaga puck.

Jag vill se mer kontrollerade zoningångar samt att vi slutar dumpa pucken så förbannat ofta. Leder ju bara till spelvändningar mot oss.

För att summera: Ge Sörensen, Johner, Jakobs, Sam, Jocke, Saviano fler offensiva zonstarter ån defensiva och låt våra brunkare jaga puck. När bi återerövrar pucken, in med de offensiva killarna och ge som tid i rätt zon.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Äckel-domare idag!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Praetori

Re: Sv: Aik - Djurgårdens IF 17/3 2014

Inlägg av Praetori »

Heinrich skrev:
DIF_Soldier skrev:
S. Skuggan skrev:
4.9.5 skrev:JAG SKÄMS GÖR NI

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk

Sent from my iPad using Tapatalk
Samma här. Jag är stolt över insatsen överlag. Vi är ineffektiva, that's it.

Högström, Englund och Norell var riktigt jävla bra.
Det kan du väl inte mena?
Hur många ggr gick dom bort sig och om inte jag minns helt fel rundade dom Englund rätt skapligt några ggr.
Jag tycker att Nyman spelade med fel backpar på slutet.
Mio fast backarna gjorde för det mesta som de skulle. Vår suveräna backchecking från första halvan hängde inte riktigt kvar mot andra halvan. Syntes att benen började se lite tunga ut, kanske på grund av uppehållet.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Den 2+2 som domaren tar i andra perioden blir något av vändningen i matchen.

Även om vi gör ett bra BP och klarar av det får ajk lite andrum och bygger på det. Synd att vi inte hänger en eller två till i första perioden, för då hade vi ajk nere för räkning. Undrar hur det hade sett ut med två klackar i Globen.. antagligen hade matchen varit mycket annorlunda då. Men man ska inte älta och hålla på.

Jag tror fortfarande på det här.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Enda kedjan som får godkänt idag är den med Ahlen, Honken och Hank. Dessa tre skapade konstant oreda i aiks defensiva zon, och var den enda kedjan som egentligen lyckades etablera någon vidare press.

Mycket kan bli bättre. Men det märktes att vi mötte ett bättre lag idag. Tyngd saknades i avgörande lägen. Vi hade troligtvis vunnit dagens match mot 90% av de allsvenska lagen.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Tjacka in en dyr snubbe som gör ett väldigt viktigt mål i sin första match. Fy fan vad tråkigt att det lag som har mest TV-pengar ska dra längsta strået, när de möter laget med mest hockey.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Göran

Inlägg av Göran »

Dom spelade bra,men orkade inte hela vägen.Tyckte kanske att det var juniorerna som föll igenom idag kanske bara för när tröttheten slog till?
Heinerö riktigt bra.
Vart tog Jens Jacobs vägen?
Jocke bör visa mycket mer om han nu åsikter på andra.
Arnesson,Lidström(bra i man/man spelet) och Falk bra såg bra inga större misstag, men inte heller någon framåt anda från dessa. Falk gjorde några ryck. Dom spelade bra boxplay.
Saknas Nisse? Nja inte i själva spelet men kanske i pp. Dock tycker jag inte att Högström är en pp-spelare trots att han i högsta grad var inblandad i målet. Känns osäker och klen. Gick också bort sig ett par ggr.
Vill se 2 backar och tre forwards i nästa pp-uppställning.
Honken och Hank samt Ahlen bra men tyvärr tog deras checking-jobbare slut i 3:e.
Adam riktigt bra!

Nu ser vi fram mot Malmö på onsdag och ett fullt hovet!!
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Sett till hur jag hade förväntat mig matchbilden så är jag relativt positivt överraskad. Hade förväntat mig att vi fick ligga på försvar mest hela tiden och gå på kontringar. Men vi lyckades föra spelet en bra stund och hade ett par vassa lägen att kunna avgöra på. Det är något att ta med sig, för på förhand är det gnaget och örebro borta som är "givna" torskarna. Det här kommer nog bli intressant in på målsnöret för alla lag. För vår del avgörs det på onsdag med malmö hemma. Vinner vi så är vi på god väg att klara av den mentala biten, torskar vi kommer det sätta sig som en sten i grabbarna.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Staten

Inlägg av Staten »

Usch. Det här kommer bli ett par långa veckor.
Heinrich

Inlägg av Heinrich »

Staten skrev:Usch. Det här kommer bli ett par långa veckor.
Men roliga hoppas jag! Dagens match ger mig förhoppning om det!!
Skriv svar