Kvalserien: Aik - Djurgårdens IF 17/3 2014
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Aik - Djurgårdens IF 17/3 2014
Usch vad svart dét var på Hovet i kväll. Usch, behöver tvättas!
Sent from my iPad using Tapatalk
Tycker vi gör det bra. Tyvärr blir det en del saker som fäller oss som jag ser det.
1. Vi får en tragisk 4min bp som får laget ur balans.
2. Vi klarar inte av att skapa press i våra PP
3. Allt för många spelare "väljer" att alibispela (de gömmer sig)
4. Stolpe ut på öppna lägen
5. Säkert ngt mer.
Jag gör en kovändning gällande Timmy. Tror han hade varit tung idag.
Jag gör en kovändning gällande Nils också. Han kunde kanske varit bra att ha i PP.
I övrigt: Nu är det bara att köra!
1. Vi får en tragisk 4min bp som får laget ur balans.
2. Vi klarar inte av att skapa press i våra PP
3. Allt för många spelare "väljer" att alibispela (de gömmer sig)
4. Stolpe ut på öppna lägen
5. Säkert ngt mer.
Jag gör en kovändning gällande Timmy. Tror han hade varit tung idag.
Jag gör en kovändning gällande Nils också. Han kunde kanske varit bra att ha i PP.
I övrigt: Nu är det bara att köra!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Lee Harvey Oswald
Mmh, men tar man av sig DIF-glasögonen så var det ett lag (i svart) som försökte anfalla hela matchen, iofs utan att lyckas speciellt bra.kaminor skrev:FAN! Känns inte alls rättvist. Vi har bra kontroll till 1-1-målet. Sen tappar vi kommandot. Två bra backskott av aik, men i övrigt har de typ noll och intet. Vi var värda MINST en pinne idag. I antal lägen utklassar vi gnaget. Henkes utvisning är klumpig och blir tyvärr matchavgörande. Nä, det känns riktigt surt. Tror dock inte aik håller sig kvar. Nya tag på onsdag!
DIF försvarade sig väl över hela banan i 2 perioder och var absolut med i poängresonemanget.
Men att vi utklassar dom i rena lägen, njaaa, tycker vi hade mest nästan-lägen.
Avgörande, vårt PP, trots 1-0 målet så var det oerhört klent och långsamt.
Såg ut som att alla aktörer tänkte, -oj, nu kommer det säkert bli ont om tid.
Och det blev det.
Vi hade chans att gå fram till 2-0 eller 2-1 där, eller vi borde haft chans (uteblev)
Suraste är ändå att aik gör precis det vi misslyckade med 2012, dom står pall för trycket och reser sig från underläge.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- ANTECKNINGSBLOCK
- Säsongskort: Ja
Stäng tråden, öppna ny tråd för DIF vs vänsterextrema våldtäks-rödhöks-nöff.
Ok, "utklassa" var kanske att ta i. Men aik hade sina två backskott och typ två lägen till som kändes farliga. Tycker absolut vi hade fler än så. Och i två perioder var vi det bättre laget. Om inte 1-1 hade kommit såpass tidigt i tredje hade vi vunnit det här. FAN.Lee Harvey Oswald skrev:Mmh, men tar man av sig DIF-glasögonen så var det ett lag (i svart) som försökte anfalla hela matchen, iofs utan att lyckas speciellt bra.kaminor skrev:FAN! Känns inte alls rättvist. Vi har bra kontroll till 1-1-målet. Sen tappar vi kommandot. Två bra backskott av aik, men i övrigt har de typ noll och intet. Vi var värda MINST en pinne idag. I antal lägen utklassar vi gnaget. Henkes utvisning är klumpig och blir tyvärr matchavgörande. Nä, det känns riktigt surt. Tror dock inte aik håller sig kvar. Nya tag på onsdag!
DIF försvarade sig väl över hela banan i 2 perioder och var absolut med i poängresonemanget.
Men att vi utklassar dom i rena lägen, njaaa, tycker vi hade mest nästan-lägen.
Avgörande, vårt PP, trots 1-0 målet så var det oerhört klent och långsamt.
Såg ut som att alla aktörer tänkte, -oj, nu kommer det säkert bli ont om tid.
Och det blev det.
Vi hade chans att gå fram till 2-0 eller 2-1 där, eller vi borde haft chans (uteblev)
Suraste är ändå att aik gör precis det vi misslyckade med 2012, dom står pall för trycket och reser sig från underläge.
Och 2+2 på Englund? Vad var grejen med det? Trots repris på repris kunde jag inte se att Englund satte upp klubban i ansiktet på gnagarn. Om något skallade han ju Reideborns utrustning eller satte upp sin egen klubba i nyllet.
Håller dock med om att PP inte höll måttet. Varför var inte Nisse med?
Senast redigerad av kaminor den 2014-03-17 22:21:03, redigerad totalt 1 gånger.
- Jim Morrison
Så här i 'efterhand' tycker jag fortfarande inte man gör den satsningen Hank gör. Inte i offensiv zon och inte i det skedet av matchen. Men jag tycker också han var en av våra bästa spelare ikväll.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Lee Harvey Oswald
Tjaa, vad ska man säga?Jim Morrison skrev:Så här i 'efterhand' tycker jag fortfarande inte man gör den satsningen Hank gör. Inte i offensiv zon och inte i det skedet av matchen. Men jag tycker också han var en av våra bästa spelare ikväll.
Man får ta det onda med det goda vad det gäller kategorin icke-tänkande-hockeyspelare.
Hank kör ju bara på instinkt, ibland strålande, ibland...not so much
Uuuh, när kommer sömnen en natt som denna, 04:10..?

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Nu! Senaste avsnittet av "The Walking Dead" på couchtuner.
Låtsas att zombies är gnagare.
obs, nypa salt

obs, nypa salt
Senast redigerad av kaminor den 2014-03-17 22:27:14, redigerad totalt 3 gång.
Låtsas?kaminor skrev:Nu! Senaste avsnittet av "The Walking Dead" på couchtuner.
Re: Sv: Aik - Djurgårdens IF 17/3 2014
Han blir lurad av gnagaren som försöker flytta på sig. Han är övertänd och försöker få in en smäll ändå med förutsägbart resultat. Lite orutinerat och hetlevrat men är det derby så är det. Det enda som var synd med det hela var att gnaget fick fara på sitt PP vilket kan gynna dem i fortsatta matcher.Jim Morrison skrev:Så här i 'efterhand' tycker jag fortfarande inte man gör den satsningen Hank gör. Inte i offensiv zon och inte i det skedet av matchen. Men jag tycker också han var en av våra bästa spelare ikväll.
Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Sant, zombies är gnagare menade jag.JohanPez skrev:Låtsas?kaminor skrev:Nu! Senaste avsnittet av "The Walking Dead" på couchtuner.
Om vi tar oss hela vägen var denna smärta värd att offra.
Jaa vad ska man säga? Första perioden spelar vi snuskigt bra och disciplinerat. I andra börjar vi sakta men säkert krympa i storlek. I tredje viker vi ner oss rätt upp och ner. Ser ut som rädda harar och det är väldigt väldigt tydligt att en handfull spelare inte har på denna nivå att göra. Med denna nivå menar jag att hantera den psykiska pressen som det innebär att spela KS med DIF. Johner, Lofquist och Sörensen framförallt. Framförallt de två första som visar verkligen noll psyke. Johner är fantastiskt duktig på att twittra om att det är nu det gäller, men han ser i själva verket ut som en skolflicka på första dagen. Snuskig förlorarmentalitet! Synd då hans spetskvalitéer behövs.
Läget är enkelt, spelarna som låg bakom ALLTING idag är Ahlén och Honken. Dessa spelare har inte som jobb att vara ledande kedja. Var FAN rent ut sagt, är våra leading lines idag? De skrapar inte fram en sketen liten målchans. Åker runt som skräckslagna hönor bland män. Grymt imponerad av framförallt Ahlén och Högström som verkar födda att spela derbyn.
Nepp läs på läxan och kom igen på onsdag. Torsk där, och säsongen är över. Så enkelt är det! Och för fan, bäst för ledningen att Nisse är krasslig fortfarande. En spelare med hans spets petar man inte. Känns som om vi skulle petat Ragge finalåret. Låt honom åtminstone sitta extraback och nöt honom i PP och i viktiga skeden om han nu inte är i form. Sam viker precis som väntat ner sig så fort det luktar allvar. Vi behöver Anderssons kvalitéer mer än någonsin.
Läget är enkelt, spelarna som låg bakom ALLTING idag är Ahlén och Honken. Dessa spelare har inte som jobb att vara ledande kedja. Var FAN rent ut sagt, är våra leading lines idag? De skrapar inte fram en sketen liten målchans. Åker runt som skräckslagna hönor bland män. Grymt imponerad av framförallt Ahlén och Högström som verkar födda att spela derbyn.
Nepp läs på läxan och kom igen på onsdag. Torsk där, och säsongen är över. Så enkelt är det! Och för fan, bäst för ledningen att Nisse är krasslig fortfarande. En spelare med hans spets petar man inte. Känns som om vi skulle petat Ragge finalåret. Låt honom åtminstone sitta extraback och nöt honom i PP och i viktiga skeden om han nu inte är i form. Sam viker precis som väntat ner sig så fort det luktar allvar. Vi behöver Anderssons kvalitéer mer än någonsin.
Det kan du väl inte mena?DIF_Soldier skrev:Samma här. Jag är stolt över insatsen överlag. Vi är ineffektiva, that's it.S. Skuggan skrev:4.9.5 skrev:JAG SKÄMS GÖR NI
Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Högström, Englund och Norell var riktigt jävla bra.
Hur många ggr gick dom bort sig och om inte jag minns helt fel rundade dom Englund rätt skapligt några ggr.
Jag tycker att Nyman spelade med fel backpar på slutet.
- Doyle
- Säsongskort: Ja
Betänk att vi haft ett två veckors långt uppehåll och ska gå från mys o glädje till 110 blås och mötas av vår värsta antagonist aik + deras medgångskräk till supportrar. Med en entusiastisk DIF klack i ryggen i tredje perioden hade vi tagit åtminstone 1 pinna. Jag tror på killarna o Säcken kommer att vara guld värd när det drar ihop sig. Jävla vad bister han var vid snacket efter matchen. Inte kul att sitta mittemot Säcken och förklara varför man gömde sig och inte ville vara med o tävla..
Lär visa sig på onsdag hur det snacket påverkat
Lär visa sig på onsdag hur det snacket påverkat