Kvalserien: Aik - Djurgårdens IF 17/3 2014
Re: Aik - Djurgårdens IF 17/3 2014
Fy fan vad det här svider.. Vad det oväntat? Nej. Som sagt, ny tag och ta vara på chanserna, så är HA ett avslutat kapitel.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
+1Nummer19 skrev:Är ju pinsamt att vissa redan har gett upp kvalserien. Är för fan nio matcher kvar. Skärp er.
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
-
Inget är klart idag. Inget.
Tycker ändå vi visar att vi kan stå upp bra. I de första 20 minutrarna av matchen är vi ljusår bättre. Först på alla puckar, flertalet chanser att göra mål men pucken vill inte in. Andra perioden är jämn och böljande och i tredje väger det över till ajks favör.
Ändock, detta var inte klassat som en match vi "ska" vinna. Kan vi vända redan på Onsdag och ta poäng där så är vi helt klart med och fajtas. Malmö tog ändå bara 2p idag. Fortfarande 9 matcher kvar, allt kan hända.
Tycker ändå vi visar att vi kan stå upp bra. I de första 20 minutrarna av matchen är vi ljusår bättre. Först på alla puckar, flertalet chanser att göra mål men pucken vill inte in. Andra perioden är jämn och böljande och i tredje väger det över till ajks favör.
Ändock, detta var inte klassat som en match vi "ska" vinna. Kan vi vända redan på Onsdag och ta poäng där så är vi helt klart med och fajtas. Malmö tog ändå bara 2p idag. Fortfarande 9 matcher kvar, allt kan hända.
25/4-2025
aa fokus!!medu82 skrev:Nummer19 skrev:Är ju pinsamt att vissa redan har gett upp kvalserien. Är för fan nio matcher kvar. Skärp er.
Är pessimist ända in i själen så visst har jag gett upp KS efter den här extremt bittra förlusten.
Pyspunka i själen.
Pyspunka i själen.

- Jim Morrison
Svårt att släppa ikväll. Imorgon är en ny dag och då börjar uppladdningen mot Malmö. Hoppas bara spelarna känner likadant.Buford skrev:Jim, skit i gnihet, att spöa dem är inte vårt främsta mål... (men en bonus)
Och gott folk, glöm inte, vi har en till match kvar att spela mot råttorna. Med vår publik.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2014-03-17 21:47:49, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- minalman
Det bästa för svensk hockey, Stockholmshockey och då även för oss är att vi och gnaget spelar SHL nästa år.
Jag är säker på att vi lär oss mycket av dagens match och studsar tillbaka på onsdag.
Jag är säker på att vi lär oss mycket av dagens match och studsar tillbaka på onsdag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Enda man är oroliga för är det psykologiska. Hur kommer de tillbaka efter våran jättesvit är bruten? Tror vi blir riktigt dåliga elr riktigt bra!
Bara så jäkla trist sätt att förlora på.
Vi hade ju mittzonen så jäkla bra i första och bra i andra.
Hade inte satt nej om någon erbjudit Johner lite målform.
Vi hade ju mittzonen så jäkla bra i första och bra i andra.
Hade inte satt nej om någon erbjudit Johner lite målform.
Grejen är ju att förlusten skulle ju komma förr eller senare... knappast så vi streakat vidare och plockat 10 raka i KS. Denna match är skitsamma, ajk är flopplag och kan bara spela bra mot oss medan vi blir skitnödiga mot just ajk, däremot kommer vi spöa resten (förrutom Örebro borta).bastis7 skrev:Enda man är oroliga för är det psykologiska. Hur kommer de tillbaka efter våran jättesvit är bruten? Tror vi blir riktigt dåliga elr riktigt bra!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Ikväll saknade man Jimmie, Fimpen och Otto lite extra. De hade förtjänat att få spela en sån här match och hade förmodligen sett till så att det slutade lyckligare.
Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lee Harvey Oswald
Aaah, det är kört, direkt.bastis7 skrev:Enda man är oroliga för är det psykologiska. Hur kommer de tillbaka efter våran jättesvit är bruten? Tror vi blir riktigt dåliga elr riktigt bra!
Säcken hade ju räknat med 10 raka här, nu tvingas vi tänka om.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kan man bli bannad för att strö salt i såren?bastis7 skrev:http://www.expressen.se/sport/kronikore ... rots-allt/
Hånar gnihet publiken och han tror på oss.Vikas skrev:Kan man bli bannad för att strö salt i såren?bastis7 skrev:http://www.expressen.se/sport/kronikore ... rots-allt/