Kvalserien: Aik - Djurgårdens IF 17/3 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
JLindgren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Aik - Djurgårdens IF 17/3 2014

Inlägg av JLindgren »

Vadå ser bara mörkt ut? Vi är helt med i matchen både period 1 och 2! kunde lägga gärna blivit 2-0 ett tag.
ciirree

Re: Sv: Aik - Djurgårdens IF 17/3 2014

Inlägg av ciirree »

Jim Morrison skrev:Det är svårt att sätta fingret på om vi är för nervösa eller om spelarmaterialet inte håller sig mot SHL-motstånd. Det är väl en blandning av båda antar jag.

Men det är klasskillnad i momenten där det verkligen gäller. Tyvärr. Sen vad det beror på går att diskuteras.
Ja ser man till spelare som verkligen kan kliva fram när det behövs så har ju alla lag i kvalserien 3-4 stycken. Vilka har vi? Våran bästa kedja är Hank-Honken-Ahlen och våra "målskyttar" blandar och ger men ingen av dem är en redig matchvinnare!

Positivt idag är ju absolut Adam. Målen idag är inget man kan beskylla på honom direkt.
Kedjan Hank-Honken-Ahlen också väldigt bra!
Ständig nervositet kring vem som ska avgöra våra matcher bara!
daaviid

Inlägg av daaviid »

Jag tycker nog att det var ineffektiviteten som fällde oss ikväll. Hade vi varit lite mer beslutsamma vid vissa lägen och satt någon puck så hade det slutat annorlunda.

Nåja, nya tag i nästa match, många poäng kvar att spela om.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Men asså.. .trodde folk på allvar att vi skulle in i KS och slakta ajk på bortaplan i första matchen eller? Om det är EN riktigt jävla svår match i denna KS så var det den idag.. och bränner vi sjukt med chanser och borde def fått med oss 1p.

Tycker snarare det ser jävligt taggat och stabilt ut (förrutom 13mins i tredje)... detta kommer vi fixa om vi håller samma intensitet!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Rix

Inlägg av Rix »

Riktigt jävla hård förlust och det är klart som fan det svider, men det är 9 matcher kvar. Var inte särskilt imponerad av aik idag och Rögle spelade jämt mot Örebro. Malmö och VIK måste avgöras på straffar.

Ikväll och imorgon har alla full rätt att känna sig deppiga och må dåligt, fan ska veta att jag också gör det, men sen är det fan dags att tagga om och spöa Malmö på onsdag.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Hank, Honk och Ahlén gjorde det riktigt bra idag. Resten... nja.

Nya tag, en match i taget boys!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Onsdags matchen blir extremt viktig nu!
Praetori

Inlägg av Praetori »

Jämt och slitigt. Märks att vi haft uppehåll för tempot gick ner snabbare än senast. Tycker nerverna tog lite överhanden och en duktig råtta till keeper och lite rackiga avslut från vår sida gör att de onämnbara tar hem det.
Nu är det ladda om och köra över skåningarna så att de vill fly till Danmark och påbörja en ny streak.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
henkoman

Inlägg av henkoman »

Rix skrev:Riktigt jävla hård förlust och det är klart som fan det svider, men det är 9 matcher kvar. Var inte särskilt imponerad av aik idag och Rögle spelade jämt mot Örebro. Malmö och VIK måste avgöras på straffar.

Ikväll och imorgon har alla full rätt att känna sig deppiga och må dåligt, fan ska veta att jag också gör det, men sen är det fan dags att tagga om och spöa Malmö på onsdag.
Yes, på onsdag är det nya tag!
macin
Säsongskort: Ja

Inlägg av macin »

Fy helvete vad negativt det är här inne. Bit ihop och kom igen. Det är en morgondag imorgon också.

Vi spelar jämnt i första. De får rull i andra efter en konstigt utvisning. 1-1 kommer i tredje efter 2 minuter av sarghäng. Vi spelar smart för att få bort lite av deras rull, de får ett till PP efter en missad tackling (ge fan i att lägga detta på Hank, blir så less på det). Vi har kanske 3-4 målchanser där vi har halvöppet mål eller dubbelskott.

Vi torskar skotten med 29-25 inför deras 7-8k någonting. Rögle pressar Örebro hemma. Det här är låååååååååååååååångt ifrån över, tro mig.
Användarvisningsbild
BloodBride

Inlägg av BloodBride »

Finns ingen som helst anledning att misströsta efter denna förlust, även om det just nu känns jävligt tungt. KS kommer att bli otroligt jämn och det lag som har studsarna på sin sida går upp. Det här får miffarna sota för på onsdag.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Två väldigt bra backmål mot en skymd Adam. Annars var inte råttorna särskilt bra. Vi kunde dödat matchen i andra med litet studs in. Skönt att kunna börja en ny vinstserie i nästa match. gnaget kommer inte vinna några enkla matcher. På viasat pratar man om att gnaget la in en växel till. Jag menar att vi hade allt under kontroll utom de där backskotten. råttorna kom undan den här gången, men de håller inte i längden.
Senast redigerad av minalman den 2014-03-17 21:35:18, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Hanks bentackling var avgörande.
Att Englund åkte på 2+2 för att råttan slår i ögat på Adams klubba bidrog också.
Ajk skulle fått utvisning när han håller fast Sörensen (?) när Sörensen skulle peta in den.
Johner måste sätta läget han fick.

Vi står upp bra ändå, men det är detaljer som avgör. Visste att det skulle vara forwardssidorna som matchen skulle vara avgöras på (stabila backbesättningar hos båda lagen).
rikkard

Inlägg av rikkard »

Såg bra ut i första. Sämre i andra och ännu sämre i tredje. Första AIK-målet kom som en chock. Reideborn borde tagit den. Kändes som vi hade rätt bra kontroll precis innan det målet. Känslan är att vi sällan orkar en hel match. Inte ikväll heller.

En helt ok match ändå. Tycker inte att vi behöver skämmas.
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Hawk skrev:
Boeman skrev:Bra match ändå. Det viktiga är att ta hemmamatcherna och sen behövs oftast bara en bortaseger.
Det viktiga är att vinna matcherna inte bara hemma matcherna...
Jag syftade mest på att 18poäng brukar räcka sen ville jag vara positiv efter denna match.
Skriv svar