Djurgårdens IF - Luleå Hockey, 26/2 2007
-
Själv har man säsongskortet hos canal digital så jag kan ju se alla tre matcherna av vikt imorgon. ( Eller snarast 2 och 3 perioderna då jag inte hinner hem innan dess från kneget. )diffarn1 skrev:Måste man inte ha nåt jävla kort för att se PPV? Nån skulle gärna få förklara hela PPV skiten för mig för jag har inte förstått det.
Inte behöver man ha något specialltkort heller för att beställa. Om du köper bara en match behöver du koppla din box till ett telefonjack och följa instruktionerna. Väldigt simpelt.
Omgången imrogon är svårt som satan att tippa men skall man lägga 100 spänn på en dubbel blir det nog ändå på segrar för DIF och LHC.
Kanske är dessa tippningar gjora lite för mycket med hjärtat, men vi brukar ha lätt för Luleå hemma och LHC är på pappret flera klasser bättre än Mora. Sedan kan man ju alltid drömma om att SAIK tar all tre pinnarna på VFHC. Skulle dessutom bli mycket förvånad om inte HV dunkar till BIF borta med buller och bång. Tror det kommer vara supertända efter sin katastrofmatch senast.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Djurgårdens IF - Luleå HF
HD Sören Persson, Lidköping
LM Daniel Winge, Björklinge
LM Fredrik Ulriksson, Örebro
Jag vet inte vad ni andra har för erfarenhet av honom men bra att vi slapp Sjöberg/Andersson i af som i mitt tycke gjort några riktiga botten-napp när dem dömt oss i vinter.
Såg att Sören Persson endast gör sin andra säsong vilket torde innebära att han inte nånsin ställts inför en tuffare uppgift än imorrn (överjävlig klack+ca 12-13 000 i övrigt). Jag tror vi har ett bra läge att påverka honom.
Eller om vi säger så här: ingen domare vågar vara (medveten eller omedveten) jättehård i sin bedömning mot oss om vi skapar ett sånt tryck som liknar det i jubileumsmatcherna.
Vi har större makt än man kan tro - indirekt.
Jag vet inte vad ni andra har för erfarenhet av honom men bra att vi slapp Sjöberg/Andersson i af som i mitt tycke gjort några riktiga botten-napp när dem dömt oss i vinter.
Såg att Sören Persson endast gör sin andra säsong vilket torde innebära att han inte nånsin ställts inför en tuffare uppgift än imorrn (överjävlig klack+ca 12-13 000 i övrigt). Jag tror vi har ett bra läge att påverka honom.
Eller om vi säger så här: ingen domare vågar vara (medveten eller omedveten) jättehård i sin bedömning mot oss om vi skapar ett sånt tryck som liknar det i jubileumsmatcherna.
Blue Brigade Sthlm
Tja det skriks rätt bra i Scandinavium, Karlstad och Övik också oavsett om det är befogat eller inte. Tror nog Sören pallar trycket, däremot är jag glad att inte Sjöberg / Vinnerborg dömer den saken är säker. Det jag är mer orloig för är att våra spelare blir smått chockade av publiktrycket och inte förmår prestera ute på banan, att de helt enkelt spänner sig för mycket för att de är "för heta". Inträffar detta kan det gå mycket illa.spiik skrev:Djurgårdens IF - Luleå HF
Tror verkligen inte våra spelare presterar sämre med ett grymt drag på publiken!! De efterlyser ju ständigt bra drag på publiken i de flesta intervjuerna på FanTv dessutom.
Kommer ihåg Hovet mot sajk,kalasbra drag och vi chockade sajk tidigt, som efter det aldrig hämtade sig.
Kommer ihåg Hovet mot sajk,kalasbra drag och vi chockade sajk tidigt, som efter det aldrig hämtade sig.
Kylskåp kylskåp, tegelsten tegelsten!
Precis som Kennholt skriver så tror jag knappast vi behöver vara rädda för att det låser sig för våra spelare, tro det eller ej men dom börjar nog bli lite vana vid att det är bra tryck på läktaren numera.Kall-El skrev:Tja det skriks rätt bra i Scandinavium, Karlstad och Övik också oavsett om det är befogat eller inte. Tror nog Sören pallar trycket, däremot är jag glad att inte Sjöberg / Vinnerborg dömer den saken är säker. Det jag är mer orloig för är att våra spelare blir smått chockade av publiktrycket och inte förmår prestera ute på banan, att de helt enkelt spänner sig för mycket för att de är "för heta". Inträffar detta kan det gå mycket illa.spiik skrev:Djurgårdens IF - Luleå HF
Snuskigt viktigt med seger idag. Vinst och slutspelet hägrar, vi kan tjäna stora pengar som kan investeras i verksamheten, sanera ekonomin och ev kan nån/några bra spelare inköpas. Förlust och vi står med ena foten i kvalserien och den andra i ingenmansland.
Har aldrig varit så här nervös inför en match...
KOM IGEN DJURGÅR'N, visar dom vart skåpet ska stå!
Lycka är att vara djurgårdare