Kvalserien: Aik - Djurgårdens IF 17/3 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Honken
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Aik - Djurgårdens IF 17/3 2014

Inlägg av Honken »

Enligt Ros så får DIF hemmabåset ikväll för att komma så långt bort från klacken som möjligt.
Vänder man på spelplanen också. eller blir det två "andra perioder" med lång till båset.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Honken skrev:Enligt Ros så får DIF hemmabåset ikväll för att komma så långt bort från klacken som möjligt.
Vänder man på spelplanen också. eller blir det två "andra perioder" med lång till båset.
Kan det börja nu...

Ghud så nervös jag är. Måste dricka kaffe. Och stirra på oväsentligheter.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

En bastu och några kalla är alltid ett vinnande koncept mot nerverna, får börjas lite smått redan nu.
Spela fult
medu82

Inlägg av medu82 »

Magnutz skrev:
Honken skrev:Enligt Ros så får DIF hemmabåset ikväll för att komma så långt bort från klacken som möjligt.
Kan det börja nu...

Här har du

"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

medu82 skrev:
Magnutz skrev:
Kan det börja nu...

Här har du

Awesome. Tack. Det där lär ju fucka upp mig rejält om jag står ut en timme eller två. :)

Rekommenderar annars denna:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
ciirree

Re: Sv: Aik - Djurgårdens IF 17/3 2014

Inlägg av ciirree »

medu82 skrev:
ciirree skrev:Jag tror, trots att laget inte är detsamma, att matchbilden troligen kommer bli som mot första matchen mot Brynäs i ET. Där dem fullständigt stormar i inledningen men att det sedan avtar lite och vi kommer in i matchen!
Hur gjorde du med datorn/tvn/matchen?
Ikväll tittar jag på dataskärmen men har beställt hem en sådan omvandlare till HDMI :)
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:Jag fick en liten tankeställare när DIF hamnade i KS och man först då egentligen insåg att man hamnat i en gråzon mellan två serier; alla är lika mycket "värda" och spelar på samma premisser. Vi får hoppas att Solna Aik tänker i liknande banor och börjar darra lite i kvällens match... de har verkligen ALLT att förlora. Precis allt. Solna Aik kommer inte överleva en degradering, det är jag tämligen övertygad om. Bördan på deras axlar måste vara gigantisk.

På läktarna så har man med det val på upplägg man gjort bäddat för problem, låt oss verkligen hoppas så inte kommer ske men det förvånar mig inte det minsta om det blir stökigt.
Jag tänker i samma banor, klart att det alltid är otroligt mycket på spel i en kvalserie, särskilt för lagen som kommer ovanifrån. Men det känns som att det är extra press på just gnaget i år, det är en förening som står på ruinens brant och det känns ju som att de skulle ha svårt att överleva en degradering. Förhoppningsvis kan den pressen spegla av sig på spelarna.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

Kall-El skrev:
Arkju skrev:
Kall-El skrev: När det gäller idrott gäller inte individuellt ansvar. Det har väl alla bestraffningar som delats ut de senaste 10 åren rätt tydligt bevisat eller?
Om inte annat så har det ju varit extremt tydligt bevisat att inte en enda av de som slagits eller hittat på andra dumheter i samband med match klivit fram och tagit sitt personliga ansvar. Har jag fel på denna punkt så blir jag gärna rättad med exempel på någon som gjort det.
Avsaknaden av den ryggraden är det som skapat samhällets och diverse förbunds upplevda behov att komma med kollektiva bestraffningar för att bli av med problemet (eller snarare visa någon form av så kallad "handlingskraft" så man kan säga att man gör något åt det åtminstone).
Problemet är ju inte det utan främst att man utsätter idrottsbesökare för kollektiv bestraffning vilket inte ens är lagligt.

Och för att vända på frågan hur många syndare utanför den idrottsligasfären som gör något olagligt går ut och tar på sig ansvar? Visst det förekommer, men inte tusan hör det till vanligheten den saken är säker.

Att jag sedan skulle föredra om bråkande individer eller för den delen individer som gör något korkat under match tog på sig ansvaret råder det ingen tvekan om, men då samhället i stort inte ser ut på detta sätt varför skulle det se ut så på våra läktare?
Skillnaden ligger i att de som bråkar eller gör korkade saker i samband med match påstår sig stödja ett av de inblandade lagen. Ett lag som då drabbas av extra kostnader i form av böter, svårigheter att rekrytera spelare, sponsorer osv. Hur de riktiga supportrarna drabbas behöver jag knappast beskriva då vi båda är plågsamt medvetna om det (kollektiva bestraffningar mm).
Det bus som ställer till besvär i samhället i övriga sammanhang säger sig oftast inte ha något "högre" syfte än att berika sig själva och därför kan man heller inte räkna med någon större förekomst av ryggrad där.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
medu82

Inlägg av medu82 »

Magnutz skrev:
medu82 skrev:
Magnutz skrev:
Kan det börja nu...

Här har du

Awesome. Tack. Det där lär ju fucka upp mig rejält om jag står ut en timme eller två. :)

Rekommenderar annars denna:
Testa denna istället
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

medu82 skrev:Laddar upp inför ikväll med denna på högsta volym

(JK dagen)
Gåshud till tusen och taggad som satan! Så jävla härligt klipp. Nu öser vi på mot SHL!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Tydligen riskerar man att bli utkastad om man bär halsduk eller något annat med DIF-symbolik på plats ikväll.
medu82

Inlägg av medu82 »

Vikas skrev:Tydligen riskerar man att bli utkastad om man bär halsduk eller något annat med DIF-symbolik på plats ikväll.
Skulle jag inte tro, men däremot så kanske du får onda ögat ;)
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

medu82 skrev:
Vikas skrev:Tydligen riskerar man att bli utkastad om man bär halsduk eller något annat med DIF-symbolik på plats ikväll.
Enligt säkerhetsansvariga är det totalförbud.
medu82

Inlägg av medu82 »

Vikas skrev:
medu82 skrev:
Enligt säkerhetsansvariga är det totalförbud.
Hehe ringde du o kollade? :)
Bara o gömma halsduken innanför jackan ;)
Användarvisningsbild
angus

Inlägg av angus »

Behind enemy lines, under cover, med DIF medlemskortet i planboken.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Skriv svar