Kvalserien: Aik - Djurgårdens IF 17/3 2014
Re: Aik - Djurgårdens IF 17/3 2014
Blir det kurr på läktaren vet jag fan inte vad jag gör. Man får hoppas på vanlig gnaget-"stämning".
Superkorkat resonemang. För polis och allmänhet är vi one and the same. Ute i landet är det de där jävla stockholmarna som levt om och här är det huliganer. Bajen, DIF eller AIK spelar ingen roll för dem. Vi är bara olika smaker av samma skit.Kall-El skrev:Skulle det bli strul på läktarna ikväll är det ju Råttas fel under alla förhållanden.
Då det inte finns någon bortaklack har ju de ansvaret för hela arenan så lite stöka och svarta rubriker för Råtta ser jag inte direkt som något negativt.
Hoppas alla för övrigt gör sin plikt och slänger in antijinx spel idag självfallet då efter egen plånbok och smak kanske skall tilläggas.
Sent from my iPad using Tapatalk
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag fick en liten tankeställare när DIF hamnade i KS och man först då egentligen insåg att man hamnat i en gråzon mellan två serier; alla är lika mycket "värda" och spelar på samma premisser. Vi får hoppas att Solna Aik tänker i liknande banor och börjar darra lite i kvällens match... de har verkligen ALLT att förlora. Precis allt. Solna Aik kommer inte överleva en degradering, det är jag tämligen övertygad om. Bördan på deras axlar måste vara gigantisk.
På läktarna så har man med det val på upplägg man gjort bäddat för problem, låt oss verkligen hoppas så inte kommer ske men det förvånar mig inte det minsta om det blir stökigt.
På läktarna så har man med det val på upplägg man gjort bäddat för problem, låt oss verkligen hoppas så inte kommer ske men det förvånar mig inte det minsta om det blir stökigt.
Exakt, INGENTING hördes om slagsmålet som blev igår mellan bif-fbk.JohanPez skrev:Superkorkat resonemang. För polis och allmänhet är vi one and the same. Ute i landet är det de där jävla stockholmarna som levt om och här är det huliganer. Bajen, DIF eller AIK spelar ingen roll för dem. Vi är bara olika smaker av samma skit.Kall-El skrev:Skulle det bli strul på läktarna ikväll är det ju Råttas fel under alla förhållanden.
Då det inte finns någon bortaklack har ju de ansvaret för hela arenan så lite stöka och svarta rubriker för Råtta ser jag inte direkt som något negativt.
Hoppas alla för övrigt gör sin plikt och slänger in antijinx spel idag självfallet då efter egen plånbok och smak kanske skall tilläggas.
Det var en artikel på expressen där i skymundan. Skulle något liknande hända idag så skulle det vara på varje förstasida...
Och även om det är gnihet som slåss så var det mellan ajk OCH Djurgården matchen spelades så då är det vårt fel också!
Fortfarande AIKs ansvar 100% och vi kan dessutom påpeka att bråken antagligen aldrig inträffat om det funnits två rena klacksektioner med ordentliga avspärrningar. Ibland får man ta lite skit för att se till att idiotiska beslut aldrig tas igen. Och detta med att förbjuda klackar i dessa matcher är bland det mest ogenomtänkta jag skådat på länge, inte minst då Råtta inte ens lyckas sälja slut sina plåtar vad det verkar.Axel_K skrev:Exakt, INGENTING hördes om slagsmålet som blev igår mellan bif-fbk.JohanPez skrev:Superkorkat resonemang. För polis och allmänhet är vi one and the same. Ute i landet är det de där jävla stockholmarna som levt om och här är det huliganer. Bajen, DIF eller AIK spelar ingen roll för dem. Vi är bara olika smaker av samma skit.Kall-El skrev:Skulle det bli strul på läktarna ikväll är det ju Råttas fel under alla förhållanden.
Det var en artikel på expressen där i skymundan. Skulle något liknande hända idag så skulle det vara på varje förstasida...
Och även om det är gnihet som slåss så var det mellan ajk OCH Djurgården matchen spelades så då är det vårt fel också!
Ett scenario som poppar upp i huvudet nu är att vi inom de första 10 minutrarna inte alls var beredda och ligger under med 2-0 samt har en timeout tagen. Det är ett scenario som absolut inte får inträffa. Vi måste vara med och helst komma undan med något bättre än blotta förskräckelsen.
Det är denna match och den på onsdag mot Malmö som definierar hur KS kommer gå för oss. Man kan förlora 2 max 3 beroende på andra resultat och klara sig, men inte mer än så. Och på förhand känns det som att man måste räkna med minst en torsk mot Örebro (på förhand). Usch, nu börjar känslorna komma...
Det är denna match och den på onsdag mot Malmö som definierar hur KS kommer gå för oss. Man kan förlora 2 max 3 beroende på andra resultat och klara sig, men inte mer än så. Och på förhand känns det som att man måste räkna med minst en torsk mot Örebro (på förhand). Usch, nu börjar känslorna komma...
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Var det slagsmål igår mellan bif-fbk? Har jag helt missat. Vad hände? Klart Färjestads tunga gubbar där i medelålder skräcködla är fan inte att leka med...Axel_K skrev:Exakt, INGENTING hördes om slagsmålet som blev igår mellan bif-fbk.JohanPez skrev:Superkorkat resonemang. För polis och allmänhet är vi one and the same. Ute i landet är det de där jävla stockholmarna som levt om och här är det huliganer. Bajen, DIF eller AIK spelar ingen roll för dem. Vi är bara olika smaker av samma skit.Kall-El skrev:Skulle det bli strul på läktarna ikväll är det ju Råttas fel under alla förhållanden.
Angående detta derby, alltid spännande att se hur man reagerar. Denna gången har jag gått in i någon form av förnekelse. Vadå ska vi spela ett viktigt derby ikväll? Nej då, bara en liten trevlig bortamatch mot helt vanliga bönder. Inget annat!
Min mage klarar inget annat känner jag. Kanske är förklaringen varför man gått med halsbränna i tre dagar. Kunde inte ens dricka öl på krogen....
Jag hade uppfattningen att alla individer är ansvariga för sina egna handlingar men det är alltså fel?Kall-El skrev:Fortfarande AIKs ansvar 100% och vi kan dessutom påpeka att bråken antagligen aldrig inträffat om det funnits två rena klacksektioner med ordentliga avspärrningar. Ibland får man ta lite skit för att se till att idiotiska beslut aldrig tas igen. Och detta med att förbjuda klackar i dessa matcher är bland det mest ogenomtänkta jag skådat på länge, inte minst då Råtta inte ens lyckas sälja slut sina plåtar vad det verkar.Axel_K skrev:Exakt, INGENTING hördes om slagsmålet som blev igår mellan bif-fbk.JohanPez skrev:Superkorkat resonemang. För polis och allmänhet är vi one and the same. Ute i landet är det de där jävla stockholmarna som levt om och här är det huliganer. Bajen, DIF eller AIK spelar ingen roll för dem. Vi är bara olika smaker av samma skit.Kall-El skrev:Skulle det bli strul på läktarna ikväll är det ju Råttas fel under alla förhållanden.

”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Ni känner igen scenariot, vi sätter stenhård press och äger matchen fullständigt. Vi får in några stolpträffar och efter 5-10 minuter av offensivt bombardemang kontrar någon mustaschklädd bondrackare med tillhörande röta och 0-1 är ett faktum. Vi på läktarna låter vår frustration rinna ner över laget och de drabbas av panik. Man börjar försöka "göra det själv" och någon tar en dum utvisning. Sakta men säkert tar våra motståndare över och vårt mål blir till sist att ta det till förlängning.
Ungefär sådär såg det ju som bekant ofta ut långt in på säsongen så det vore inte mer än rätt att Saviano får bära mustaschen i afton.
Ungefär sådär såg det ju som bekant ofta ut långt in på säsongen så det vore inte mer än rätt att Saviano får bära mustaschen i afton.
Du måste se det i ett större perspektiv. Vi jobbar i motvind som det är ändå och ju mer stök desto mindre hjälp får vi av kommun, politiker och ordningsmakt. Dessa organ som i slutändan (nåja) fogar sig efter allmänheten gör ingen skillnad på föreningarna.Kall-El skrev:Fortfarande AIKs ansvar 100% och vi kan dessutom påpeka att bråken antagligen aldrig inträffat om det funnits två rena klacksektioner med ordentliga avspärrningar. Ibland får man ta lite skit för att se till att idiotiska beslut aldrig tas igen. Och detta med att förbjuda klackar i dessa matcher är bland det mest ogenomtänkta jag skådat på länge, inte minst då Råtta inte ens lyckas sälja slut sina plåtar vad det verkar.Axel_K skrev:Exakt, INGENTING hördes om slagsmålet som blev igår mellan bif-fbk.JohanPez skrev:Superkorkat resonemang. För polis och allmänhet är vi one and the same. Ute i landet är det de där jävla stockholmarna som levt om och här är det huliganer. Bajen, DIF eller AIK spelar ingen roll för dem. Vi är bara olika smaker av samma skit.Kall-El skrev:Skulle det bli strul på läktarna ikväll är det ju Råttas fel under alla förhållanden.
Jag försöker intala mig själv att det inte är någon katastrof om vi missar att gå upp i år. Vi har en bra chans nästa år också. Kvalserien i år är en ren bonus, en skänk från ovan, som kom till oss i slutet på februari.
För helvete. Som att släppas ner i en isvak med förbundna händer. An itch I can't scratch!!!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Ska varit två korta tjockisar och en lång spinkis från Värmland som sprungit in i Brynäsklacken och härjat!Manijock skrev:Var det slagsmål igår mellan bif-fbk? Har jag helt missat. Vad hände? Klart Färjestads tunga gubbar där i medelålder skräcködla är fan inte att leka med...Axel_K skrev:Exakt, INGENTING hördes om slagsmålet som blev igår mellan bif-fbk.JohanPez skrev:Superkorkat resonemang. För polis och allmänhet är vi one and the same. Ute i landet är det de där jävla stockholmarna som levt om och här är det huliganer. Bajen, DIF eller AIK spelar ingen roll för dem. Vi är bara olika smaker av samma skit.Kall-El skrev:Skulle det bli strul på läktarna ikväll är det ju Råttas fel under alla förhållanden.
Angående detta derby, alltid spännande att se hur man reagerar. Denna gången har jag gått in i någon form av förnekelse. Vadå ska vi spela ett viktigt derby ikväll? Nej då, bara en liten trevlig bortamatch mot helt vanliga bönder. Inget annat!
Min mage klarar inget annat känner jag. Kanske är förklaringen varför man gått med halsbränna i tre dagar. Kunde inte ens dricka öl på krogen....
Känner lite så också... Mest pga att man inte kan gå på matchen. Det är inte ett riktigt derby utan två klackar, hoppas de förstår vad de håller på med. De mördar Svensk Hockey. Visst, hockeyn lär leva kvar i Sverige men inte fan kommer den vara svensk.
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jaha, då var vintern, slasket och Solna BK tillbaka. Föga förvånande. En olycka kommer sällan ensam. Smuts på gatorna, smuts på kostymen och smuts på halva Hovets is. Hoppas vi hängivna kan forumskåla här ikväll. Det behövs en skitmåndag som denna.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16