....Rocky3000 skrev:Jag vill se Jordan Smotherman i DIF, hans kontrakt går ut nu med Karlskrona HK.
Han slutar 4:a i HA's skytteligan med 23 mål och 5:a i HA's poängligan med 43 poäng.
Skulle det vara teoretiskt möjligt att låna in han till kvalserien? Eller är alla sådana möjligheter totalt stängda nu?
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Expert.
Transfer Window is:SirDIFalot skrev:....Rocky3000 skrev:Jag vill se Jordan Smotherman i DIF, hans kontrakt går ut nu med Karlskrona HK.
Han slutar 4:a i HA's skytteligan med 23 mål och 5:a i HA's poängligan med 43 poäng.
Skulle det vara teoretiskt möjligt att låna in han till kvalserien? Eller är alla sådana möjligheter totalt stängda nu?

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Transfer Window is:Magnutz skrev:SirDIFalot skrev:....Rocky3000 skrev:Jag vill se Jordan Smotherman i DIF, hans kontrakt går ut nu med Karlskrona HK.
Tack, då vet jag! Det var det jag misstänkte.. Mot SHL!
- Jim Morrison
Jon Knuts skulle jag vilja värva hit.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Off topic: Jag drömde inatt att Stefan Persson donerade 500 mkr till DIF och att DIF köpte ut Steven Stamkos & Marcus Krüger från deras kontrakt och band upp båda på 5 år. Synd att det bara var just en dröm...
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Andreas Engqvist vore rena drömmen! Har saknat Ante sen den dagen han drog. Tror inte att han skulle kunna spela för en annan klubb i Sverige, som den äkta djurgårdare han är.
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
så säger dem alla. Sen horar dem ut sig till bäst bjudande.Tessan skrev:Andreas Engqvist vore rena drömmen! Har saknat Ante sen den dagen han drog. Tror inte att han skulle kunna spela för en annan klubb i Sverige, som den äkta djurgårdare han är.
Skickat från min C6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- SirDIFalot
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Jävla horor allihop!Morwin skrev:så säger dem alla. Sen horar dem ut sig till bäst bjudande.Tessan skrev:Andreas Engqvist vore rena drömmen! Har saknat Ante sen den dagen han drog. Tror inte att han skulle kunna spela för en annan klubb i Sverige, som den äkta djurgårdare han är.
Skickat från min C6603 via Tapatalk
Nä, men man kan ju inte lacka på Ante om han signar för något lag i SHL om DIF spelar i Allsvenskan.
Expert.
Nu när det känns rätt klart med allsvenskan nästa år kan man ju fundera på hur truppen kommer se ut.
Nils A, Högström, Arnesson, Holm, Norell, Engblom. Dessa vill jag ha kvar. Eventuellt Falk. Samt Ollas-Mattsson som 7-8 back.
Vi slipper Timmy, Löfqvist, Lidström. Borde kunna ta in någon ny rutinerad. Ser bra ut på backsidan om vi får behålla Nisse. Arnesson kanske sticker, dock hyfsat lätt att ersätta.
Forwards känns osäkrare. Riskerar tappa en del. Johner och Saviano sitter nog på saftiga löner i förhållande till deras förväntade prestation. Tror dom är på väg neråt i karriären också.
Jocke E känns som en viktig ledare och har presterat bra, även om han är seg och på väg neråt. Likaså Honken. Presterat som bäst när det gäller.
Sören och Ljungh lämnar? Tveksamma i kvalserien. Hoppas dock att dom stannar.
Lundberg har inte imponerat på mig. Förläng ej. Jakobs och Hagelin lån som försvinner? för dyra att lösa? fyllt en funktion men inte värda jättesummor. Någon ny amerikan/kanadick.
Guter-Ljungh-Sören
Jakobs-Jocke-NY
Hank-Honk-Ahlen
Junis-Kalin-Junis
Nils A, Högström, Arnesson, Holm, Norell, Engblom. Dessa vill jag ha kvar. Eventuellt Falk. Samt Ollas-Mattsson som 7-8 back.
Vi slipper Timmy, Löfqvist, Lidström. Borde kunna ta in någon ny rutinerad. Ser bra ut på backsidan om vi får behålla Nisse. Arnesson kanske sticker, dock hyfsat lätt att ersätta.
Forwards känns osäkrare. Riskerar tappa en del. Johner och Saviano sitter nog på saftiga löner i förhållande till deras förväntade prestation. Tror dom är på väg neråt i karriären också.
Jocke E känns som en viktig ledare och har presterat bra, även om han är seg och på väg neråt. Likaså Honken. Presterat som bäst när det gäller.
Lundberg har inte imponerat på mig. Förläng ej. Jakobs och Hagelin lån som försvinner? för dyra att lösa? fyllt en funktion men inte värda jättesummor. Någon ny amerikan/kanadick.
Guter-Ljungh-Sören
Jakobs-Jocke-NY
Hank-Honk-Ahlen
Junis-Kalin-Junis
-
Holm, Arnesson, Nisse och Ljungh drar utan tvekan...fidyekcoh skrev:Nu när det känns rätt klart med allsvenskan nästa år kan man ju fundera på hur truppen kommer se ut.
Guter-Ljungh-Sören
Jakobs-Jocke-NY
Hank-Honk-Ahlen
Junis-Kalin-Junis
Jakobs lär inte heller vara kvar för den delen...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Jag kommer ju inte ligga vaken om nätterna om Ljungh drar, direkt. Snarare tvärt om, förlängs han så känns det väldigt fel, även på HA-nivå.
Försvinner helt i viktiga eller jämna matcher. Är mer en typ som gör 6-2 när matchen redan är vunnen.
Försvinner helt i viktiga eller jämna matcher. Är mer en typ som gör 6-2 när matchen redan är vunnen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
GWG är en skitstat enligt mig. Men Ljungh har 4 st game winning goals. Guter leder med 5 st.sensei skrev:Jag kommer ju inte ligga vaken om nätterna om Ljungh drar, direkt. Snarare tvärt om, förlängs han så känns det väldigt fel, även på HA-nivå.
Expert.
-
Det är ju precis det han INTE gjort. Hur många avgörande mål har inte han gjort egentligen? Skulle tippa att minst hälften har varit nästan direkt avgörande för matcherna.sensei skrev:Jag kommer ju inte ligga vaken om nätterna om Ljungh drar, direkt. Snarare tvärt om, förlängs han så känns det väldigt fel, även på HA-nivå.
Ok så med den mätta statistiken vid sidan, tycker du att Ljungh tenderar att kliva fram och leda laget som ett föredöme när det som bäst behövs?SirDIFalot skrev:GWG är en skitstat enligt mig. Men Ljungh har 4 st game winning goals. Guter leder med 5 st.sensei skrev:Jag kommer ju inte ligga vaken om nätterna om Ljungh drar, direkt. Snarare tvärt om, förlängs han så känns det väldigt fel, även på HA-nivå.
Han har tydligen gjort 13 ej game winning goals, om jag fattar din fråga rätt.Skidlöparn skrev:Det är ju precis det han INTE gjort. Hur många avgörande mål har inte han gjort egentligen? Skulle tippa att minst hälften har varit nästan direkt avgörande för matcherna.sensei skrev:Jag kommer ju inte ligga vaken om nätterna om Ljungh drar, direkt. Snarare tvärt om, förlängs han så känns det väldigt fel, även på HA-nivå.