Kvalserien 2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Skidlöparn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Skidlöparn »

Eller dra ut på krogen och se matcherna ;) De lär ju gå på någon i din närhet iaf?
ciirree

Re: Sv: Kvalserien 2014

Inlägg av ciirree »

JohanPez skrev:
ciirree skrev:Haha bajen eller inte jag hatar att kolla på datan! En match mot Troja eller Asplöven så går det men vafan.. KS. Aldrig :(
Om du har en någorlunda respektabel tv som har DVI också kan du ju köpa en adapter för 100-200kr och koppla in till "datan" (usch)
Det finns väl även adaptrar från hdmi-VGA men eftersom VGA är analogt får du i bästa fall dålig bild och kass upplösning och i värsta fall typ grön bild eller nåt.

Hur eller hur går det ju att lösa på enklare sätt än ditt släpa tv fram och tillbaka-förslag.

Sent from my iPad using Tapatalk
Tyvärr. TVn är från förra året men det är snålt på anslutningar!
Men jag ska ge VGA-HDMI ett försök.
Kan tänka mig att gå ner lite i bildkvalitet bara jag kan se matcherna i vardagsrummet!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Skidlöparn skrev:Eller dra ut på krogen och se matcherna ;) De lär ju gå på någon i din närhet iaf?
Harrys har vi. Brukar visa HA matcher där men jag har en liten kille på 10 mån och ABSOLUT INGEN i närheten som är det minsta intresserad av Djurgården. Haha. Sp jag ser helst hemma!
Får se hur jag gör :)
joakime70

Inlägg av joakime70 »

ciirree skrev:
JohanPez skrev:
ciirree skrev:Haha bajen eller inte jag hatar att kolla på datan! En match mot Troja eller Asplöven så går det men vafan.. KS. Aldrig :(
Om du har en någorlunda respektabel tv som har DVI också kan du ju köpa en adapter för 100-200kr och koppla in till "datan" (usch)
Det finns väl även adaptrar från hdmi-VGA men eftersom VGA är analogt får du i bästa fall dålig bild och kass upplösning och i värsta fall typ grön bild eller nåt.

Hur eller hur går det ju att lösa på enklare sätt än ditt släpa tv fram och tillbaka-förslag.

Sent from my iPad using Tapatalk
Tyvärr. TVn är från förra året men det är snålt på anslutningar!
Men jag ska ge VGA-HDMI ett försök.
Kan tänka mig att gå ner lite i bildkvalitet bara jag kan se matcherna i vardagsrummet!

http://www.dustinhome.se/product/501061 ... ntent=6236

http://www.clasohlson.com/se/VGA-till-H ... er/38-4705

edit: eller denna för högre upplösning
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kr ... nformation

edit2: eller denna så får du med ljudet också :)
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kr ... dio-p98983
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Eller om du har iPad, iPhone eller en nyare Mac-dator:
http://www.apple.com/se/appletv/

Sjukt i h*vlete bra! Slutat titta på TV och streamar allt numera =)

Och är du en Apple hater så finns det säkert andra liknande alternativ.. Men kan varmt rekommendera den. Vi har fyra stycken utplacerade i huset och hela familjen älskar det.

Edit* det är bara att dela skärmen från dina Apple produkter. Sjukt smidigt!
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
medu82
Säsongskort: Ja

Inlägg av medu82 »

Cirre som sagt ps3 är billiga nu och du kan koppla internet/Viaplay till den och du går inte ned i bildkvalité
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Jockees

Inlägg av Jockees »

Som sagt tidigare släpps biljetterna till rögle borta kl 12:00 idag. https://event.webbiljett.se/roglebk/ste ... rting.aspx . Gäller säkerligen att vara med tidigt om man ska få tag på biljetter.
Jimmie Ölvestad #19
ciirree

Inlägg av ciirree »

Fan tack för tipsen grabbar! Ska försöka fixa det idag :)
YNWA

Inlägg av YNWA »

Jahapp, såklart har dom bara spärrat vår match.

"OBS! Denna match släpps endast på plats i biljettluckorna vid Lindab Arena!"
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Blir så jävla förbannad.
Dom har väl knappt fyllt arenan en enda gång på hela säsongen så just när det är så att halva arenan kan fyllas upp av Djurgårdare då fegar dom ur. Iof är jag samtidigt inte överraskad.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Får hoppas att de öppnar sen när de väl fått en bas av egna supportrar på läktaren.
Jockees

Inlägg av Jockees »

Extremt tråkigt att dom orkar hålla på. Snackade med en kille i telefon och han sa att det hade med att göra med vår premiär i Helsingborg. Och att tack vare det klassas tydligen rövle-DIF som en högriskmatch.. pinsamt. Vart är idrotten på väg egentligen? Snart kommer ingen borta-publik tillåtas. Skandal är vad det är. Det ända positiva beskedet han kunde lämna var att de kanske skulle släppas på tisdag-onsdag om dom löst "polisfrågan"...
Jimmie Ölvestad #19
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jaha, det är alltså bättre om femtusen Djurgårdare köar i biljettluckan innan match än att de säljer alla biljetter i förväg via Ticnet och kommunicerar att det är lapp på luckan i god tid före match?
Skulle vilja se det när Avicii kör på Tele2 nästa gång. Tjugotusen i kö längs Johanneshovsbron.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jockees

Inlägg av Jockees »

Ah ingen aning om hur dom tänker..ingen riktig logik i svaret. Skulle vara underbart om några tappra Djurgårdare som är bosatta i närområdet kunde köpa loss några hundra biljetter..
Jimmie Ölvestad #19
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jockees skrev:Ah ingen aning om hur dom tänker..ingen riktig logik i svaret. Skulle vara underbart om några tappra Djurgårdare som är bosatta i närområdet kunde köpa loss några hundra biljetter..
Ja hellre det än svartabörshajar.
Risken är stor för ett biljettkaos modell väldigt större.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar