Kvalserien 2014
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Kvalserien 2014
Den allra sista kvalserien blir legendarisk, oförutsägbar och helt fantastisk. Tre derbygrupper, bara en sån sak. Alla lag är klassiska hockeylag. Samtidigt som SHL och media försöker haussa kvartsfinaler i den minst intressanta högsta divisionen på mannaminne, kommer sex riktiga hockeylag kämpa för sin framtid med vetskap att dörren som förr glämtat mot högsta serien snart får en mycket högre tröskel. Låt näst bästa lag bli tvåa!
Djurgården 1:a.
Djurgården 1:a.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Sv: Kvalserien 2014
Borde kanske finnas någon regel med att man får regga 3 överåriga till j20 eller att maxåldern är tex 23(för överåriga) i j20.BOMBOM BOUCHARD skrev:Skulle du resonera likadant om vi varit i Karlskronas sits?ciirree skrev:Inte så osportsligt enligt mig.BOMBOM BOUCHARD skrev:Så dåligt av Mora. Men bra för oss.MarcusDaze skrev:Mora lägger sig så det jämnar ut sig.mb81 skrev:Någon som är överraskad att bofors lägger sig?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8546706.ab
Karlskrona är ett mycket bra ishockeylag, med betoning på lag.
Mora behövde en vinst i J20 idag, man måste se efter sig själva först och det gjorde dem.
Helt rätt att ta ner några av de bästa spelarna för att rädda kvar J20. J20 laget är en viktig del i alla klubbar, speciellt för de Alag som spelar i HA.![]()
Isåfall är det stort av dig. Jag skulle varit grymt besviken och förbannad på Mora.
Ett problem är ju att det är tillåtet. 31-åriga spelare som går in och förstärker J20 lagen. Då är det någonstans det är fel.
Jag skulle gått helt bananas om jag höll på Karlskrona
Kanske inte så mycket, då tänker man mer sett i "Djurgårdsögon". Men nu överlag så tycker jag att det är okej, och att det är bra att man sätter sig själv först.BOMBOM BOUCHARD skrev:Skulle du resonera likadant om vi varit i Karlskronas sits?ciirree skrev:Inte så osportsligt enligt mig.BOMBOM BOUCHARD skrev:Så dåligt av Mora. Men bra för oss.MarcusDaze skrev:Mora lägger sig så det jämnar ut sig.mb81 skrev:Någon som är överraskad att bofors lägger sig?
Mora behövde en vinst i J20 idag, man måste se efter sig själva först och det gjorde dem.
Helt rätt att ta ner några av de bästa spelarna för att rädda kvar J20. J20 laget är en viktig del i alla klubbar, speciellt för de Alag som spelar i HA.![]()
Isåfall är det stort av dig. Jag skulle varit grymt besviken och förbannad på Mora.
Ett problem är ju att det är tillåtet. 31-åriga spelare som går in och förstärker J20 lagen. Då är det någonstans det är fel.
DOCK som du säger borde de finnas nån gräns för ålder.
Ta timmy ex spelade idag med J20.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ja, fast jag vet att det finns starka skäl att tillåta också. Viktigt att kunna ge skadade/bänkade A-lagsspelare speltid. Svår nöt att knäcka.
Hur man än vänder sig har man rumpan bak, eller hur man nu ska se på saken.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Vårt hemmaderby kommer alltså spelas den 25e mars, exakt 30 år efter att Södergren stal en viss persons näsa i en match mellan Djurgården och ajk på Hovet.

Axel_K skrev:Vårt hemmaderby kommer alltså spelas den 25e mars, exakt 30 år efter att Södergren stal en viss persons näsa i en match mellan Djurgården och ajk på Hovet.![]()
Hank får väl ta Janmarks näsa i år då

Man kan gnälla på Mora, men är inte den stora boven puckot som lagt två matcher så det krockar?BOMBOM BOUCHARD skrev:Skulle du resonera likadant om vi varit i Karlskronas sits?ciirree skrev:Inte så osportsligt enligt mig.BOMBOM BOUCHARD skrev:Så dåligt av Mora. Men bra för oss.MarcusDaze skrev:Mora lägger sig så det jämnar ut sig.mb81 skrev:Någon som är överraskad att bofors lägger sig?
Mora hade ett val, vilken av matcherna som var viktigast för dem och i detta fall var det utan tvekan J20 matchen. Helt rätt att göra det som är bäst för sin föreningen.
Däremot kan man ju ha synpunkter på regler som tillåter hur gamla spelare som helst i J20. Mora utnyttjar reglerna utefter vad som är bäst för dem. Hade varit totalt ursinnig om inte vi gjort samma sak om vi varit i samma sits.
Skall det gnällas här är det faktiskt på hockeyförbundet som dels har skrivit reglerna för j20, men också lagt två matcher samtidigt.
Precis.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ja, fast jag vet att det finns starka skäl att tillåta också. Viktigt att kunna ge skadade/bänkade A-lagsspelare speltid. Svår nöt att knäcka.
Stort av Janne: "– Jag förstår Mora. Deras J20-lag håller på att åka ur samtidigt som a-lagets match inte betyder något för dem. Men till Hockeyförbundet säger jag bara: ”Skärp er”. Det här är så förbannat lätt att avstyra så länge man inte bara fokuserar på SHL utan kollar på de små ligorna också, säger Karlskronas tränare Janne Karlsson."
Jag ser det lite på samma sätt. Mora gör rätt för sig, men man kanske borde ha starkare regler!
Men jaja, Rögle till KS. Jävlar va detta kommer bli intressant

Jag har ett dilemma. Jag måste se Viaplay på 24" skärmen på datan. (Ingen HDMI i datan eller VGA i TVn). Är det bara jag som är dum eller är detta en genial idé:
Köpa en 60" Smart TV med WiFi och lämna tillbaka den när kvalserien är slut och säga att man inte är nöjd? Haha. Voila, alla matcher i TVn och pengarna tillbaka efter (för jag har just nu inte råd med en sån TV annars hade jag behållt den)
Köpa en 60" Smart TV med WiFi och lämna tillbaka den när kvalserien är slut och säga att man inte är nöjd? Haha. Voila, alla matcher i TVn och pengarna tillbaka efter (för jag har just nu inte råd med en sån TV annars hade jag behållt den)

Låter ganska dumtciirree skrev:Jag har ett dilemma. Jag måste se Viaplay på 24" skärmen på datan. (Ingen HDMI i datan eller VGA i TVn). Är det bara jag som är dum eller är detta en genial idé:

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
-
- Säsongskort: Ja
Lägg pengarna på ett ps3 isf och installera viaplay genom det... (ska gå vad jag vet)
Ett ps3 ca 1800 och du får bluray spelare på köpet
Ett ps3 ca 1800 och du får bluray spelare på köpet

"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Varför? Jag har ångerrättseppuko skrev:Låter ganska dumtciirree skrev:Jag har ett dilemma. Jag måste se Viaplay på 24" skärmen på datan. (Ingen HDMI i datan eller VGA i TVn). Är det bara jag som är dum eller är detta en genial idé:

EDIT: Det var mest en galen tanke jag fick, teoretiskt sett så går det ju. Haha.
Faaaan vill slippa se KS på en fjuttig dataskärm! Jävla skit!
Senast redigerad av ciirree den 2014-03-16 00:01:34, redigerad totalt 1 gånger.
Tror seppuko menar att det är för mycket bajen över hela idén.ciirree skrev:Varför? Jag har ångerrättseppuko skrev:Låter ganska dumtciirree skrev:Jag har ett dilemma. Jag måste se Viaplay på 24" skärmen på datan. (Ingen HDMI i datan eller VGA i TVn). Är det bara jag som är dum eller är detta en genial idé:

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Haha bajen eller inte jag hatar att kolla på datan! En match mot Troja eller Asplöven så går det men vafan.. KS. Aldrig 

Om du har en någorlunda respektabel tv som har DVI också kan du ju köpa en adapter för 100-200kr och koppla in till "datan" (usch)ciirree skrev:Haha bajen eller inte jag hatar att kolla på datan! En match mot Troja eller Asplöven så går det men vafan.. KS. Aldrig
Det finns väl även adaptrar från hdmi-VGA men eftersom VGA är analogt får du i bästa fall dålig bild och kass upplösning och i värsta fall typ grön bild eller nåt.
Hur eller hur går det ju att lösa på enklare sätt än ditt släpa tv fram och tillbaka-förslag.
Sent from my iPad using Tapatalk