Felet är att sist vi hade en drös med hemvändare så åkte vi ur Elitserien.minalman skrev:Att pensionera sig i ett SHL-DIF efter en framgångsrik karriär utomlands är en perfekt mjuklandning när man ska anpassa sig till ett liv efter hockeyn på hemmaplan. Gott om tid att skola in ungar på dagis, leta fritidshus i skärgården och komma ikapp med alla polare utanför hockeyn som man försummat.ciirree skrev:Jag skulle gärna se att majoriteten av spelare som kommer till oss om vi avancerar till SHL inte är "hemvändare". Känns som att det bara blir sörja då. Okej med 2-3 st max beroende på vilka det är annars anser jag att det är dags att bryta den trenden och värva duktiga spelare från Europa eller Amerika.
Vad är det för fel på det?
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tom Wandell, något för oss? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2021
Nyss fått kicken av Moskva.
Nyss fått kicken av Moskva.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Precis vad jag tycker. Med litet ironi i inlägget.Enbom skrev:Felet är att sist vi hade en drös med hemvändare så åkte vi ur Elitserien.minalman skrev:Att pensionera sig i ett SHL-DIF efter en framgångsrik karriär utomlands är en perfekt mjuklandning när man ska anpassa sig till ett liv efter hockeyn på hemmaplan. Gott om tid att skola in ungar på dagis, leta fritidshus i skärgården och komma ikapp med alla polare utanför hockeyn som man försummat.ciirree skrev:Jag skulle gärna se att majoriteten av spelare som kommer till oss om vi avancerar till SHL inte är "hemvändare". Känns som att det bara blir sörja då. Okej med 2-3 st max beroende på vilka det är annars anser jag att det är dags att bryta den trenden och värva duktiga spelare från Europa eller Amerika.
Vad är det för fel på det?
Man måste vara hungrig på framgång med Djurgården för att få vara med, inte ha blivit mätt någon annanstans.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Honken den yngre ser jag visserligen som en möjlig spelare för oss igen men Tjärna den äldre - kommer inte på fråga.
- Andy
Jag har inget emot hemvändare, men det ska vara rätt hemvändare, killar som fortfarande brinner och som inte bara är hockeypensionärer.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Bröderna Kempe ryktas lämna Modo, Mario tar jag emot med öppna armar oavsett serie! Adrian har jag ingen koll på faktiskt.
- SirDIFalot
Väntas gå topp 10 i draften i sommar. Tror inte vi har någon chans på någon av dom.bastis7 skrev:Bröderna Kempe ryktas lämna Modo, Mario tar jag emot med öppna armar oavsett serie! Adrian har jag ingen koll på faktiskt.
Edit: om vi inte går upp dvs, men det vågar jag inte utgå ifrån alls.
Expert.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- SirDIFalot
Skriv att det gäller Patrick Cehlin direkt istället.Andspe skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6047 Kanske?
Expert.
- diftobbe89
Suck.Andspe skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6047 Kanske?
Kom med något nytt, snart nämns väl CG av någon också.
Spela fult
Cehlin är ju inte ens bra, fan ska vi med han till?
Skickat från min C6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Peppe Lundh vore ett bra nyförvärv om det blir SHL. Hans kontrakt med FBK går ut.
Morwin skrev:Cehlin är ju inte ens bra, fan ska vi med han till?
Du har inte sett honom på 2 år elr?
Ta det lugnt! Hade ingen avsikt att göra någon upprörd.. Reagerade mest på hans Tweet:diftobbe89 skrev:Suck.Andspe skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6047 Kanske?
Kom med något nytt, snart nämns väl CG av någon också.
Twitter: @PattyC29
Stolt Djurgårdare idag!! @difhockeyse
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- SirDIFalot
Eh, Cehlin tog ju en tröja i elitserien utan att göra bort sig. Skulle han efter två år i AHL inte hålla i Allsvenskan ens?
Expert.