Allsvenskan 2013/2014
Re: Allsvenskan 2013/2014
Åker "fel" lag ut nästa säsong lär upplägget göras om illa kvickt.
Gör om och gör rätt från början.
Gör om och gör rätt från början.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Antingen SHL inom två år eller också hamnar vi i KHL eller så kommer DIF hockey vara over and out inom 5 år.Mattias_87 skrev:Tragiskt. Inom tre år kanske vi spelar i KHL. Nu har jag ont i magen.
Wild-card förslaget var verkligen ett toppförslag jämfört med detta.
Rika välgörare som håller på DIF det är nu eller aldrig.
Och spelare med DIF hjärta.Kall-El skrev:Antingen SHL inom två år eller också hamnar vi i KHL eller så kommer DIF hockey vara over and out inom 5 år.Mattias_87 skrev:Tragiskt. Inom tre år kanske vi spelar i KHL. Nu har jag ont i magen.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Får vi inte in tillräckligt med stålar kommer tyvärr inte hjärta att hjälpa långt.Honken skrev:Och spelare med DIF hjärta.Kall-El skrev:Antingen SHL inom två år eller också hamnar vi i KHL eller så kommer DIF hockey vara over and out inom 5 år.Mattias_87 skrev:Tragiskt. Inom tre år kanske vi spelar i KHL. Nu har jag ont i magen.
Vi har sett hur det blivit när vi kretsat laget kring spelare med "Djurgårdshjärta"... Ge mig legoknektar!
Det finns ett par som man kan drömma om, Andreas Engqvist t.ex.Manijock skrev:Vi har sett hur det blivit när vi kretsat laget kring spelare med "Djurgårdshjärta"... Ge mig legoknektar!
Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014
De kommer också att ändras. De ska diskuteras nu och vara klart senast till hösten!Andspe skrev:Hur licenskraven kommer se ut?
Jag förstår varför man vill förändra. Det gäller att behålla kontinuiteten i högstaligan. Nu jävlar gäller det att vi klarar av det här i år eller nästa år, sen blir det svårt. Jag är ändå positiv till förslaget. Kvalserien är bara skit. Aldrig gillat den. Nu är det upp till oss själva att klara av detta. Det måste vi göra. Är vi inte bland Sveriges 14 bästa lag är det skandal.
De nya hårdare licenskraven kommer säkerligen stoppa lag som BIK, Karlskrona och Asplöven från att gå upp.
KHL löser ingenting. Då är nog konkurs bättre. I alla fall i dagsläget.
De nya hårdare licenskraven kommer säkerligen stoppa lag som BIK, Karlskrona och Asplöven från att gå upp.
Håller med. Till nästa säsong var upplägget mer rättvist, speciellt om man ser till seriesegrarens förutsättningar.Honken skrev:Upplägget för nästa säsong är väl OK, men därefter.
Katastrof uselt.
Montan-Lund beskriver min känsla för upplägget ganska bra.
http://bloggar.expressen.se/montanlund/ ... sk-hockey/
Säger det igen och jag tror många håller med mig. Går vi inte upp nu så är nästa år kanske sista chansen på väldigt länge, dessutom den bästa chansen!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Men om vi säger att BIK kommer 1a och lycka slår ut lag 14 i bäst av sju i SHL men inte går upp för att dom inte klarar licenskraven. Behöver dom ens spela den serien då? Borde man inte kolla licenskraven innan denna serie spelas så att den går till nästa lag isåfall?pulverapa skrev:De nya hårdare licenskraven kommer säkerligen stoppa lag som BIK, Karlskrona och Asplöven från att gå upp..
Avskaffa tre mot tre.
Antagligen så utvärderas ett lags elitlicens efter att säsongen är klar och alla matcher är spelade. Så då lär SHL-laget som möter bik få stanna kvar i SHL.Mattias_87 skrev:Men om vi säger att BIK kommer 1a och lycka slår ut lag 14 i bäst av sju i SHL men inte går upp för att dom inte klarar licenskraven. Behöver dom ens spela den serien då? Borde man inte kolla licenskraven innan denna serie spelas så att den går till nästa lag isåfall?pulverapa skrev:De nya hårdare licenskraven kommer säkerligen stoppa lag som BIK, Karlskrona och Asplöven från att gå upp..
Hittills i år är vi ju det 15e bästa laget i Sverige...pulverapa skrev:Jag förstår varför man vill förändra. Det gäller att behålla kontinuiteten i högstaligan. Nu jävlar gäller det att vi klarar av det här i år eller nästa år, sen blir det svårt. Jag är ändå positiv till förslaget. Kvalserien är bara skit. Aldrig gillat den. Nu är det upp till oss själva att klara av detta. Det måste vi göra. Är vi inte bland Sveriges 14 bästa lag är det skandal.

Kontinuitet är så inåthelvete överskattat i detta fall.pulverapa skrev:Jag förstår varför man vill förändra. Det gäller att behålla kontinuiteten i högstaligan. Nu jävlar gäller det att vi klarar av det här i år eller nästa år, sen blir det svårt. Jag är ändå positiv till förslaget. Kvalserien är bara skit. Aldrig gillat den. Nu är det upp till oss själva att klara av detta. Det måste vi göra. Är vi inte bland Sveriges 14 bästa lag är det skandal.
Det som behövs för att locka folk är spänning och spänning skapas inte av detta system, snarast tvärtom det dödar alla former av spänning.
Detta förslag kommer leda till sjunkande publiksiffror på sikt på för SHL och med relativ omdelbarhet i Allsvenskan.
Vilket TV-bolag kommer vara intresserat av att dega upp pengar för att visa en serie som Allsvenskan?
Vilken publik kommer lockas till Allsvenskan för att följa sitt lag när man vet att det spelar ingen roll om vi vinner eller inte för i slutändan kommer vi ställas i en serie om bäst av 7 matcher mot ett SHL-lag?
Vilken anledning finns det för Allsvenska lag att satsa när de vet att det mer eller mindre är omöjligt att ta klivet upp till SHL?
Detta förslag kommer snabbt döda Allsvenskan i hockey och sedan kommer det ta 4-5 säsonger sedan kommer SHL-lagen få känna på hur det känns med ordentligt sjunkande publiksiffror....
Kontinuitet gynnar inte i detta fall, det dödar och det är väldigt blodtörstigt.
Dessutom torde detta få enormt negativa effekter för nyrekrytering av spelare då de Allsvenska lagen knappast kommer ha råd eller intresse av att satsa pengar på en ungdomsverksamhet.
I övrigt förvånar det mig att du är emot KHL. Detta borde ju rimligtvis vara din dröm. En stängd serie som dessutom sportsligt är den bästa tänkbara utanför NHL.
Jag har lagt ned mycket tid på att utvärdera KHL, pratat med kunniga ryssar och följer med i vad som händer där borta. Den vetskapen jag har om KHL ihop med vad vi vet om förutsättningarna vi har här i Stockholm gör att jag ser det som ett omöjligt steg att flytta till KHL. Kanske om 10 år.Kall-El skrev:Kontinuitet är så inåthelvete överskattat i detta fall.pulverapa skrev:Jag förstår varför man vill förändra. Det gäller att behålla kontinuiteten i högstaligan. Nu jävlar gäller det att vi klarar av det här i år eller nästa år, sen blir det svårt. Jag är ändå positiv till förslaget. Kvalserien är bara skit. Aldrig gillat den. Nu är det upp till oss själva att klara av detta. Det måste vi göra. Är vi inte bland Sveriges 14 bästa lag är det skandal.
Det som behövs för att locka folk är spänning och spänning skapas inte av detta system, snarast tvärtom det dödar alla former av spänning.
Detta förslag kommer leda till sjunkande publiksiffror på sikt på för SHL och med relativ omdelbarhet i Allsvenskan.
Vilket TV-bolag kommer vara intresserat av att dega upp pengar för att visa en serie som Allsvenskan?
Vilken publik kommer lockas till Allsvenskan för att följa sitt lag när man vet att det spelar ingen roll om vi vinner eller inte för i slutändan kommer vi ställas i en serie om bäst av 7 matcher mot ett SHL-lag?
Vilken anledning finns det för Allsvenska lag att satsa när de vet att det mer eller mindre är omöjligt att ta klivet upp till SHL?
Detta förslag kommer snabbt döda Allsvenskan i hockey och sedan kommer det ta 4-5 säsonger sedan kommer SHL-lagen få känna på hur det känns med ordentligt sjunkande publiksiffror....
Kontinuitet gynnar inte i detta fall, det dödar och det är väldigt blodtörstigt.
Dessutom torde detta få enormt negativa effekter för nyrekrytering av spelare då de Allsvenska lagen knappast kommer ha råd eller intresse av att satsa pengar på en ungdomsverksamhet.
I övrigt förvånar det mig att du är emot KHL. Detta borde ju rimligtvis vara din dröm. En stängd serie som dessutom sportsligt är den bästa tänkbara utanför NHL.
Vad jag kan se har man skapat fler streck än tidigare (fler lag har chansen att gå upp) och för mig handlar hockey på våren om slutspel. Då tycker jag bäst av 7 är bra. Jag tror inte det kommer att bli väldigt mycket svårare att gå upp än idag. Skillnaden mellan lagen kommer minska eftersom att det blir fler lag som delar på tv-pengarna.
Man behöver inte måla fan på väggen bara för att någonting är nytt.
Fler lag = Fler tittare = Mer pengarpulverapa skrev:Vad jag kan se har man skapat fler streck än tidigare (fler lag har chansen att gå upp) och för mig handlar hockey på våren om slutspel. Då tycker jag bäst av 7 är bra. Jag tror inte det kommer att bli väldigt mycket svårare att gå upp än idag. Skillnaden mellan lagen kommer minska eftersom att det blir fler lag som delar på tv-pengarna.
Man behöver inte måla fan på väggen bara för att någonting är nytt.
Finnarna har nått liknande system.
Inget lag har gått upp sedan 1996 (tror det var då det infördes).