Allsvenskan 2013/2014
Re: Allsvenskan 2013/2014
Man kan ju tycka att förbundet kan ha ett par personer, som gillar hockey, och kan gå igenom samtliga matcher för att få bort sånt här. Det ska inte vara upp till lagen att anmäla.
Kan köpa domarnas förklaring att om crosscheckingen var i ryggen är det en tvåa. I det här fallet var det dock i halsen/nacken. Och en solklar avstängning.
Kan köpa domarnas förklaring att om crosscheckingen var i ryggen är det en tvåa. I det här fallet var det dock i halsen/nacken. Och en solklar avstängning.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -till-shl/
Snart kommer beskedet om antalet lag då, då får vi se om det blir i år eller nästa år.
"– Jag har inga kommentarer. Det kommer besked väldigt snart, säger Stefan Bengtsson, vd hockeyallsvenskan.
– Det är endast formaliteter som kvarstår innan beslutet kommer, fortsätter han."
Snart kommer beskedet om antalet lag då, då får vi se om det blir i år eller nästa år.
"– Jag har inga kommentarer. Det kommer besked väldigt snart, säger Stefan Bengtsson, vd hockeyallsvenskan.
– Det är endast formaliteter som kvarstår innan beslutet kommer, fortsätter han."
Avskaffa tre mot tre.
Det låter ju lite som det blir fler lag redan nu, annars hade det väl bara varit att säga att det blir samma som förra? Kanske bara jag som läser för mycket mellan radernaMattias_87 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -till-shl/

Låter lite som det. Men helt sjukt isf. Även fast det gör våra chanser bättre. Läser också mycket mellan raderna.sthlm1891 skrev:Det låter ju lite som det blir fler lag redan nu, annars hade det väl bara varit att säga att det blir samma som förra? Kanske bara jag som läser för mycket mellan radernaMattias_87 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -till-shl/
Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014
Håller med.sthlm19 skrev:Man kan ju tycka att förbundet kan ha ett par personer, som gillar hockey, och kan gå igenom samtliga matcher för att få bort sånt här. Det ska inte vara upp till lagen att anmäla.
Men då är det bra att lagen sätter ner foten nu och visar att de måste vara hårdare.
Inte nog med de, det var en armbåge högt upp i ryggen från Roest som sänkte Jacke först.
Äsch. Det här är hockey för fan. Ölvestad mördade Enterfeldt för något år sedan. Håkan Södergren avgudas för att han halvt slog ihjäl Matte Alba.ciirree skrev:Håller med.sthlm19 skrev:Man kan ju tycka att förbundet kan ha ett par personer, som gillar hockey, och kan gå igenom samtliga matcher för att få bort sånt här. Det ska inte vara upp till lagen att anmäla.
Men då är det bra att lagen sätter ner foten nu och visar att de måste vara hårdare.
Inte nog med de, det var en armbåge högt upp i ryggen från Roest som sänkte Jacke först.
Colliton och Mora ska precis som Osten och Luleå låta andra sköta anmälandet.
Eftersom du svarar så, så har du inte förstått vad vi menar ens.Fricke skrev:
Äsch. Det här är hockey för fan. Ölvestad mördade Enterfeldt för något år sedan. Håkan Södergren avgudas för att han halvt slog ihjäl Matte Alba.
Vi VILL att andra ska sköta anmälandet men tills dess så måste någon sätta ner foten.
Crosscheckingen som Roest gav Jacke hade kunnat sluta med rullstol resten av livet. Ska vi bara sitta här och säga "Äsch" till varje överfall som går BIK Karlskoga obemärkt förbi tills någon skadar sig "rejält"?
När någon har fattat att det måste tas seriösare än vad det gör nu, DÅ kan klubbarna låta anmälningarna göras av nån annan!
Missförstå mig rätt, jag tycker också att det här med att klubben anmäler känns väldigt fjantigt. Men jag tycker det är bra att fler vågar TILLS förbundet fått huvudet ur arslet och agerar.
Då kanske du själv hade polisanmält Håkan Södergren, för att sätta stopp för hockeyvåldet, om du varit med 1984?ciirree skrev:Eftersom du svarar så, så har du inte förstått vad vi menar ens.Fricke skrev:
Äsch. Det här är hockey för fan. Ölvestad mördade Enterfeldt för något år sedan. Håkan Södergren avgudas för att han halvt slog ihjäl Matte Alba.
Vi VILL att andra ska sköta anmälandet men tills dess så måste någon sätta ner foten.
Crosscheckingen som Roest gav Jacke hade kunnat sluta med rullstol resten av livet. Ska vi bara sitta här och säga "Äsch" till varje överfall som går BIK Karlskoga obemärkt förbi tills någon skadar sig "rejält"?
När någon har fattat att det måste tas seriösare än vad det gör nu, DÅ kan klubbarna låta anmälningarna göras av nån annan!
Missförstå mig rätt, jag tycker också att det här med att klubben anmäler känns väldigt fjantigt. Men jag tycker det är bra att fler vågar TILLS förbundet fått huvudet ur arslet och agerar.
Nog för att Roest gott kunde fått en femma men så förbannat farlig var varken den förseelsen eller Wessners tackling. Ni har, med alla rätt, DIF-glasögon på er. Samma glasögon som vi alla hade när vi var förfärade över Ölvestads avstängning mot Luleå.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nog verkar det vara 4 lag upp på G.mb81 skrev:Låter lite som det. Men helt sjukt isf. Även fast det gör våra chanser bättre. Läser också mycket mellan raderna.sthlm1891 skrev:Det låter ju lite som det blir fler lag redan nu, annars hade det väl bara varit att säga att det blir samma som förra? Kanske bara jag som läser för mycket mellan radernaMattias_87 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -till-shl/
Kan inte tänka mig att SHL tänker missa denna chans när kvalserien består av dessa "attraktiva" lag. DIF, Aik, Västerås, Malmö, Örebro och Rögle (?), klart SHL blir sugna att ändra i planerna redan nu.
Tänk er annars nästa år. Riskera en kvalserie med två SHL-lag plus Bik, Karlskrona, Mora och Oskarshamn. Och 4 av dessa ska gå upp?
Det är inte på något vis sportsligt rätt. Men det kommer aldrig ett bättre tillfälle att flytta upp 4 lag än nu. Då får de dela ut wildcards, och det förslaget ville väl ingen ha?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ja, det lär bli fyra lag som går upp. Allt annat vore märkligt. Det kommer bli ett jävla liv snart. Ska bli kul att höra bikbok gråta ut i media.BOMBOM BOUCHARD skrev:Nog verkar det vara 4 lag upp på G.mb81 skrev:Låter lite som det. Men helt sjukt isf. Även fast det gör våra chanser bättre. Läser också mycket mellan raderna.sthlm1891 skrev:Det låter ju lite som det blir fler lag redan nu, annars hade det väl bara varit att säga att det blir samma som förra? Kanske bara jag som läser för mycket mellan radernaMattias_87 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -till-shl/
Kan inte tänka mig att SHL tänker missa denna chans när kvalserien består av dessa "attraktiva" lag. DIF, Aik, Västerås, Malmö, Örebro och Rögle (?), klart SHL blir sugna att ändra i planerna redan nu.
Tänk er annars nästa år. Riskera en kvalserie med två SHL-lag plus Bik, Karlskrona, Mora och Oskarshamn. Och 4 av dessa ska gå upp?
Det är inte på något vis sportsligt rätt. Men det kommer aldrig ett bättre tillfälle att flytta upp 4 lag än nu. Då får de dela ut wildcards, och det förslaget ville väl ingen ha?
Tycker det är två separata frågor. Att vi Djurgårdare naturligt applicerar dubbla måttstockar för vad våra legendarer gjort kontra andra lags spelare är en sak. Där är jag helt enig, samtidigt som det hör till supporterskapet och är rätt allmängiltigt. I Luleå hyllas Bulan, i Malmö hyllas Lusth, i HV hyllas Jämtin, i Bofors står man bakom sina spelare, i Djurgården hyllar vi spelare som Ölvestad, Ekman och Södergren.Fricke skrev:Då kanske du själv hade polisanmält Håkan Södergren, för att sätta stopp för hockeyvåldet, om du varit med 1984?ciirree skrev:Eftersom du svarar så, så har du inte förstått vad vi menar ens.Fricke skrev:
Nog för att Roest gott kunde fått en femma men så förbannat farlig var varken den förseelsen eller Wessners tackling. Ni har, med alla rätt, DIF-glasögon på er. Samma glasögon som vi alla hade när vi var förfärade över Ölvestads avstängning mot Luleå.
Det förändrar ändå inte att det finns problem med dagens DN-system. Oaktat om man tycker våldsamheterna är en oskiljaktig del av hockeyn, så är det ändå i slumpmässigheten kring vad domarna anmäler eller inte av klara avstängningsfall problematik. Precis som slumpmässigheten och inkonsekvensen i DNs bedömningar är problematisk, likväl den enda ordentliga anledning jag kan se till att inte klubbarna ska anmäla överfall - att dra avstängningsbeslut för motståndarspelare ur nämndetombolan är inte rättvist.
Vad som skulle behövts var ett system där man straffar domare som avstår att anmäla fall som DN genom klubbanmälan finner avstängningsvärdig, samtidigt som klubbar som anmäler och förlorar i DN får bära alla uppkomna merkostnader likt riktiga civilrättsliga tvister. Plus eventuellt extra böter för uppenbart okynnesanmälande. Det hade gett domare som av prestige eller annan anledning inte anmäler i efterhand uppenbara fall att svälja stoltheten och göra så ändå, samtidigt som det gett klubbar incitament att anmäla bara när de är verkligt säkra på att domaren missat något allvarligt. Allt naturligtvis under förutsättning att DN blir mer konsekventa, mer förutsägbara i förhållande till gällande regelverk.
Varför måste en tackling anmälas? Det är väl bara att titta på det och sen dela ut ett straff?
För att det är ekonomiskt ineffektivt att nämnden själva ska skanna igenom alla matcher och göra framställningar. Framförallt som långt från alla matcher ens tv-sänds.pulverapa skrev:Varför måste en tackling anmälas? Det är väl bara att titta på det och sen dela ut ett straff?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det räcker väl med om domaren för vidare ett ärende till nämnden eller ej?sm910 skrev:För att det är ekonomiskt ineffektivt att nämnden själva ska skanna igenom alla matcher och göra framställningar. Framförallt som långt från alla matcher ens tv-sänds.pulverapa skrev:Varför måste en tackling anmälas? Det är väl bara att titta på det och sen dela ut ett straff?
Expert.
Går det ens att tycka illa om Per Kenttä?
"- Nederlagstippade & uträknade – Pissnissar där fick ni!"
http://www.asploven.com/kentta-summerar/
"- Nederlagstippade & uträknade – Pissnissar där fick ni!"
http://www.asploven.com/kentta-summerar/
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.