Kvalserien 2014
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Kvalserien 2014
Jag skulle gärna se att laget har en öppen träning någon dag innan gnaget matchen, då
vi fans kan fylla hovet och sjunga upp lite tempo och adrenalin i spelarna!
tror jag gör susen efter ett så här långt uppehåll.. behövs bara nån timma nu till helgen!
nån mer som tycker som jag?
10thavenue -BS
vi fans kan fylla hovet och sjunga upp lite tempo och adrenalin i spelarna!
tror jag gör susen efter ett så här långt uppehåll.. behövs bara nån timma nu till helgen!
nån mer som tycker som jag?
10thavenue -BS
Hur? Ska vi spela borta mot gnaget och MIF samtidigt?Kall-El skrev:Vill man minimera riskerna för problem låt Råtta ha sitt hemmaderby samma helg som vi lirar fotbollspremiär i Skåne. Se dessutom till att låta vår match emot MIF borta gå samma helg så har man i alla fall på förhand gjort sitt bästa för att begränsa problemen.

På allvar nu, vad är det för fel med Karlskoga? Har det gjorts några studier i varför de är så sinnessjukt vidriga? Min avsky för denna jävla sekt är närmast gränslös.

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
38 utvisningsminuter när det är 30 sekunder kvar och ligger under med 5-1. Såg inte matchen såå kanske inte ska uttala mig men känns inte så sportsligt direkt.Edin skrev:På allvar nu, vad är det för fel med Karlskoga? Har det gjorts några studier i varför de är så sinnessjukt vidriga? Min avsky för denna jävla sekt är närmast gränslös.
Roligt att det är de rutinerade alltid också som visar den fina Boforsandan! Nu 37 åriga halvpsykopaten Näslund.
Annars brukar det ju vara fullblodspsykopaterna som Thelander, Wessner, Roest,tvillingarna, Berglund. Kan väl räkna upp hela laget!
Härliga kaptener som föregår med gott omdöme i laget! Thelander, Wessner och Näslund.
Däremot skulle det ju eventuellt kunna bli Rögle borta den 29:e. Ligger ÄNNU närmare Helsingborgmedu82 skrev:
Var ju självklart att man inte kunde få bortamatchen emot MIF den 29:e

Bland annat fanns ju inte ostronhyllan.Godnoken skrev:Åhfan. Hur fan går det ihop? 16k är en mäktig siffra!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vet eftersom jag bodde där under några års tidIsabo skrev:Däremot skulle det ju eventuellt kunna bli Rögle borta den 29:e. Ligger ÄNNU närmare Helsingborgmedu82 skrev:
Var ju självklart att man inte kunde få bortamatchen emot MIF den 29:e

Får hoppas det blir dem då

Lär ju bli maffigt...
Undra hur många som ändrar sina reseplaner för söndagen isf

"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Hyfsat! Sparat sen mitten/slutet av januari men då var det för att jag inte brytt mig att raka mig. Fanns just då ingen tanke på Kvalserie. Sen kom segersviten.Magnutz skrev:Till något relaterat!
Hur går det med allas Kvalserie-skägg?
Inte Kåberg-klass på långa vägar men börjar närma sig Mattias Jonsons viktklass åtminstone.
Om Rögle tar kvalserieplatsen lär en del SHL-pampar vara sugna på att ta upp alla 6, då alla lag som kan tillföra något i högstaserien råkar vara placerade i kvalserien.
De kanske till och med låter de 6 byta plats med några befintliga SHL-lag som inte tillför något? Man vet aldrig med pampar...Vikas skrev:Om Rögle tar kvalserieplatsen lär en del SHL-pampar vara sugna på att ta upp alla 6, då alla lag som kan tillföra något i högstaserien råkar vara placerade i kvalserien.

...och vi kan konstatera att Mora med största sannolikhet INTE blir våra motståndare i Kvalserien iaf. 6 poäng upp till Rögle på förstaplatsen med två omgångar kvar. De tre övriga lagen ligger dessutom inom en trepoängsmarginal och ska möta varandra.
Nästan så att man skulle vilja ha 16 lag i SHL med en Nord och en Syd serie. Finns fan ett helt gäng med lag i AS som skulle platsa i SHL för tillfället. Hade iofs varit bättre att byta ut Växjö och ta upp 3 AS lag (Djurgården, Malmö och Västerås). En sån utökning till 14 lag hade blivit intressant.Vikas skrev:Om Rögle tar kvalserieplatsen lär en del SHL-pampar vara sugna på att ta upp alla 6, då alla lag som kan tillföra något i högstaserien råkar vara placerade i kvalserien.
Men men.. Nu jävlar ska vi fan ta oss upp!! Kommer vara på plats mot Malmö och ska försöka fixa biljett till Västerås-matchen, sen får man se vad plånboken tillåter

"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Är jag den ende här som köpte säsongskortet där Kvalserien ingår?
Kommer att bli Rögle som tar sista kvalserieplatsen. Ingenting talar för att Rögle ska kunna missa detta.
Mora har dålig målskillnad och är 6 poäng efter Rögle med två omgångar kvar. Dom är helt borta.
Karlskoga har dålig målskillnad och är 3 poäng efter Rögle, alltså behöver dom ta 4 poäng mer än Rögle. Dom har skador på nyckelspelare, avstängningar samt visar en usel form. Även dom är helt borta.
Karlskrona är en poäng efter Rögle, med två mål sämre målskillnad. Vinner Rögle en av sina två kvarvarande matcher mot avsågade Mora och Karlskoga, behöver Karlskrona förmodligen ta 5 poäng på två raka bortamatcher. Känns inte så sannolikt, inte minst då dom mött klart Rögle och inte har saken i egna händer.
Mora har dålig målskillnad och är 6 poäng efter Rögle med två omgångar kvar. Dom är helt borta.
Karlskoga har dålig målskillnad och är 3 poäng efter Rögle, alltså behöver dom ta 4 poäng mer än Rögle. Dom har skador på nyckelspelare, avstängningar samt visar en usel form. Även dom är helt borta.
Karlskrona är en poäng efter Rögle, med två mål sämre målskillnad. Vinner Rögle en av sina två kvarvarande matcher mot avsågade Mora och Karlskoga, behöver Karlskrona förmodligen ta 5 poäng på två raka bortamatcher. Känns inte så sannolikt, inte minst då dom mött klart Rögle och inte har saken i egna händer.