Kvalserien 2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker bara det är bra att ett hett lag kommer från Playoff. Glöm inte att det är 4 andra lag i den här Kvalserien som har precis lika stor risk (chans för oss) att gå på grund mot playofflaget...

Lite svårt att se att något av playofflaget kommer placera sig i toppen av KS dock. I år blir det inte så är min känsla.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Jag tror också att det kan gynna oss att möta PO-laget i slutet, då de förhoppningsvis blivit avhängda och slutkörda. Passar oss perfekt! Också bra att vi har ett svårt schema i början så vi får en ännu större underdogstämpel och för över pressen på råttorna och Örebro.
Så kan vi smyga fram på en 3/4 plats och sno åt oss topp 2 i de sista omgångarna.
macin

Inlägg av macin »

Risk för jinx....

Men tycker jävligt mycket ser lovande ut. Det känns som att 1+1 = 2 just nu.

Matcherna blir utsålda och det kommer bli ett sjuhelvetes drag på våra hemmamatcher. De flesta spelarna har nu fått vänja sig vid den atmosfären i och med JK-dagen, så risken för att våra spelare skiter knäck borde vara mindre nu.

Tidigare har vi varit urusla mot grislag. Vi har själva inte kunnat svara med samma medel. Nu har vi ändå en hel del spelare som symboliserar just detta spel: Lofquist, Honken, Hank, Hagelin, Ahlen. Lägg därtill att vi har Emil Lundberg på 95 pannor, och ev. Tobias Lindberg med dryga 60 pim på 21 matcher i J20 (90 kg) som kan gå in och ersätta om vi skulle tappa en fysisk pjäs. Det jag försöker säga är att en fet tackling på våran hemmaborg kan sätta tonen på en match. Likt Zibanejad skickade Leksingar över båset kan Ollas-Matsson göra detsamma nu och tända hela laget.

Vi har fortfarande ett Powerplay som är fruktat. Att ha det och vila på är alltid nice.

Vi startar tufft och är underdog. En förlust för gnägget i premiären skulle garanterat få dem skakis direkt. Vi behöver inte resa mer än 40 mil har jag för mig (någon annan härinne påpekade det) och personligen tycker jag det är ett guldupplägg, även fast andra hävdar att våran start är unfair. Om vi kan rycka med oss en okej poängkvot i början så kan vi som många också sagt ha enklare matcher mot playoff-laget som redan kan vara avsågat i mitten/slutet på serien.

Jag är i ärlighetens namn inte skraj för varken gnägget eller Örebro på förhand. Att dom har bättre spelarmaterial är inget konstigt. AIK respektive Örebro hade näst sämst och nästnäst sämst PP med 14.84% respektive 15.85%. Deras respektive BP är 80.33% (#7) och 70.79% (sist).

Det sista är att spelarna nu vet vilken målvakt de skall spela med. Det är trygghet i sig. Vi har också färdiga linor som fungerar, mot att vi tidigare roterat hejvillt i kedjeformationerna.
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

macin skrev:...........Jag är i ärlighetens namn inte skraj för varken gnägget eller Örebro på förhand. Att dom har bättre spelarmaterial är inget konstigt. AIK respektive Örebro hade näst sämst och nästnäst sämst PP med 14.84% respektive 15.85%. Deras respektive BP är 80.33% (#7) och 70.79% (sist). ..........................
Jag tror dessutom ett visst självförtroende infann sig hos grabbarna under European Trophy, då man spelade rätt jämnt mot lag betydligt vassare än Örebro och ayk.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Erik af Sibirien skrev:
macin skrev:...........Jag är i ärlighetens namn inte skraj för varken gnägget eller Örebro på förhand. Att dom har bättre spelarmaterial är inget konstigt. AIK respektive Örebro hade näst sämst och nästnäst sämst PP med 14.84% respektive 15.85%. Deras respektive BP är 80.33% (#7) och 70.79% (sist). ..........................
Jag tror dessutom ett visst självförtroende infann sig hos grabbarna under European Trophy, då man spelade rätt jämnt mot lag betydligt vassare än Örebro och ayk.
Visst är det så. Och alla som följt en kvalserie vet att namnen på ryggen inte är det viktiga.
Det är tack och lov prestationen på isen.

Vi har ett mycket bra läge, även om jag inte ser oss som favoriter.
Malmö går upp, det har jag sagt hela vintern. Sedan får nog Örebro gälla som favorit till den andra platsen.
Tätt bakom Örebro ser jag oss och Aik.

Det som då talar för vårt lag är att det ofta brukar vara någon favorit som inte lyckas. Då gäller det att passa på att hugga tag i SHL-platsen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Till något relaterat!

Hur går det med allas Kvalserie-skägg?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Magnutz skrev:Till något relaterat!

Jag har sparat mitt fjun sen Asplöven hemma, så det börjar ta sig, även om det mest är hakan och muschen som blir något. Resten är vitt babyull. :lol:

EDIT: Ganska precis som Erik Karlssons faktiskt :wink:
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Skidlöparn skrev:

Jag har sparat mitt fjun sen Asplöven hemma, så det börjar ta sig, även om det mest är hakan och muschen som blir något. Resten är vitt babyull. :lol:
Bra! Ingen rakning förrän allt är avgjort!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... angningen/

Ä-n-t-l-i-g-e-n. Värre återfallsförbrytare får man leta efter. Wessner sysslar inte med ishockey.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Magnutz skrev:
Skidlöparn skrev:

Självklart inte!
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Jim Morrison skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... angningen/

Ä-n-t-l-i-g-e-n. Värre återfallsförbrytare får man leta efter. Wessner sysslar inte med ishockey.
Så jäkla bra! Även om Mora är svin och gör en Luleå så är det fan inte mer än rätt...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jim Morrison skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... angningen/

Killen är fundamentalt blåst. Att han får vara ass C är en gåta. Får man dra på sig så mycket 2or och 10or som han gör och ändå vara ledare?!

Bra att han blir avstängd.
järnkaminen82

Inlägg av järnkaminen82 »

Skidlöparn skrev:
Magnutz skrev:
Skidlöparn skrev:

Självklart inte!
Har jobbat sen Asplöven på mitt Kåberg skägg
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

järnkaminen82 skrev:
Skidlöparn skrev:
Magnutz skrev:
Skidlöparn skrev:

Självklart inte!
Gott! Kör upp foton ibland och visa. :)
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

järnkaminen82 skrev:
Skidlöparn skrev:
Magnutz skrev:
Skidlöparn skrev:

Självklart inte!
Hehe, inte rakat mig på ett tag heller. Så ja det kanske bara är att fortsätta köra på den linjen.

Statusen nu:
Bild
Skriv svar