Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Isabo
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Isabo »

Kall-El skrev:Fan vilket fult lag Bofors är.

Slänger sig för minsta kontakt samtidigt som de själva är konsekvent fula.

De förtjänar verkligen inte att spela i KS, men samtidigt vill jag absolut inte ha med mig Karlskrona dit heller.
De tappar direkt poäng i första matchen hemma mot Rögle, vilket jag tycker är bra.

Rögle eller Mora kan man väl hoppas på då? Egentligen är det väl skit samma bara det inte blir BIK... Det är ju några andra lag med i Kvalserien också.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

Och den där utvecklingsstörda lilla Roest som crosscheckar liggande spelare i nacken, visar väl vad för typ av lag BIK är, är och har aldrig varit tuffa, bara små, fula, fega, och äckliga.
Senast redigerad av diftobbe89 den 2014-03-06 21:44:57, redigerad totalt 1 gånger.
Spela fult
ciirree

Inlägg av ciirree »

Skönt att de tappar poäng idag! Jag hoppas Mora tar det, dock lär det väl bli Karlskrona eller BIK.
Manijock

Inlägg av Manijock »

ciirree skrev:Skönt att de tappar poäng idag! Jag hoppas Mora tar det, dock lär det väl bli Karlskrona eller BIK.
Tror faktiskt att det kommer stå mellan Karlskrona eller Rögle i slutändan. Karlskoga fokuserar på fel grejer just nu, plus att jag tycker de har en förjävla dålig målvakt i nuläget. Mora hoppas jag på då DIF har haft tämligen lätt mot dem, men det är tyvärr det svagaste laget och kommer inte ha en chans.

Karlskrona är det mest underhållande laget. En riktig lagmaskin med en passionerad skicklig tränare. Det kan bära långt nu när de fått tillbaka ett gäng spelare också. Rögle tycker jag är bättre än Bik idag. Karlskoga har en period, men sen är det Rögle som styr händelserna. Kunde mycket väl ha tagit alla poängen. Med den här Lindskoug i målet så känns det som de har en betydligt stabilare målvakt också. Kommer vara laget som utmanar Karlskrona som ändå känns som favoriter.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Crosscheckingen som Karlskogaspelare lägger i nacken på den liggande Röglespelaren är ju fullständigt grisvidrig, för tankarna till när Todd Bertuzzi bröt nacken på Steve Moore.

Att domarna sedan efteråt står i Viasats studio och säger att det kanske är en femminutare är ju helt otroligt. I mitt tycke ska han stängas av, minst 3 matcher.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Isabo skrev:
Kall-El skrev:Fan vilket fult lag Bofors är.

Slänger sig för minsta kontakt samtidigt som de själva är konsekvent fula.

De förtjänar verkligen inte att spela i KS, men samtidigt vill jag absolut inte ha med mig Karlskrona dit heller.
De tappar direkt poäng i första matchen hemma mot Rögle, vilket jag tycker är bra.

Rögle eller Mora kan man väl hoppas på då? Egentligen är det väl skit samma bara det inte blir BIK... Det är ju några andra lag med i Kvalserien också.
Visst fasen skulle man föredraga Mora eller Rögle, men jag har svårt att se något av de lagen vinna serien. Det laget som jag fruktar mest dock i en kvalserie är Karlskrona.... Tror det är lättare att möta Bofors med det lagets egen taktik jämfört med att stå upp mot ett Karlskrona som börjar få tillbaka sina spelare.
ciirree

Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av ciirree »

Edin skrev:Crosscheckingen som Karlskogaspelare lägger i nacken på den liggande Röglespelaren är ju fullständigt grisvidrig, för tankarna till när Todd Bertuzzi bröt nacken på Steve Moore.

Att domarna sedan efteråt står i Viasats studio och säger att det kanske är en femminutare är ju helt otroligt. I mitt tycke ska han stängas av, minst 3 matcher.
Då vare inte bara jag som fick dem tankarna asså.

Jag blev helt paff också. Jag kan förstå att dem i matchsituatiom kan missa vart den tar. Men i reprisen så ser man först en armbåge högt upp i ryggen (som han dessutom tar sats med), och sedan crosscheckingen i nacken. Jag trodde domaren skulle säga att han hade fel där i studion men icke! Riktigt värdelöst domslut och vidrig situation!
Staten

Inlägg av Staten »

Riktigt vidrigt var det. Man såg hur äckligt övertänd och frustrerad den lilla skogsbonden var. Jag hoppas någon tar tag i det för det där skulle kunna få honom avstängd resten av säsongen, totalt jävla livsfarligt.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Staten skrev:Riktigt vidrigt var det. Man såg hur äckligt övertänd och frustrerad den lilla skogsbonden var. Jag hoppas någon tar tag i det för det där skulle kunna få honom avstängd resten av säsongen, totalt jävla livsfarligt.
Va, nää inte en BIK-spelare, hur skulle det se ut om man stängde av en av dem?! De är ju fridlysta...

Belv det något efterspel efter Sandgrens klubba upp på läktaren på Hovet? Allt jag hittar är folk som förhärligar det och tycker att det var "gött". *äcklad*
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Om man vill få lite perspektiv på domarnas och disciplinnämndens oerhört viktiga funktion så kan man titta på deras senaste beslut.

Hedman (Luleå) och Hägg (Modo) kastade vantarna och började veva lite grann.
Resultat: Matchstraff och 2 matchers avstängning

Roest (BIK) hoppar på Jensen (Rögle) bakifrån och sätter sedan en cross-checking i nacken på liggande spelare, en aktion som mycket väl kan orsaka skador för livet och/eller en avslutad hockeykarriär om den träffar illa.
Resultat: 2 minuters utvisning, ingen påföljd

Heja modern hockey.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

pulverapa skrev:1. Timrå
2. Södertälje
3. Djurgården
4. Malmö
5. Västerås
6. Karlskoga
7. Rögle
8. Mora
9. Karlskrona
10. Björklven
11. Troja
12. Oskarshamn
13. Almtuna
14. Asplöven
Tippade rätt på två lag. DIF och Rögle. I övrigt helt fel ute på det mesta.

Tipsen börjar ungefär på sidan 25.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

sthlm19 skrev:Hänger ajk kvar i år blir jag oerhört förvånad, tror Örebro gör dem sällskap.

Fy fan vilken kvalserie det kan bli.
Starkt att skriva så i slutet på augusti. Rätt ute. ;)
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Vikas skrev:Om man vill få lite perspektiv på domarnas och disciplinnämndens oerhört viktiga funktion så kan man titta på deras senaste beslut.

Hedman (Luleå) och Hägg (Modo) kastade vantarna och började veva lite grann.
Resultat: Matchstraff och 2 matchers avstängning

Roest (BIK) hoppar på Jensen (Rögle) bakifrån och sätter sedan en cross-checking i nacken på liggande spelare, en aktion som mycket väl kan orsaka skador för livet och/eller en avslutad hockeykarriär om den träffar illa.
Resultat: 2 minuters utvisning, ingen påföljd

Heja modern hockey.
Man saknar ord. Det allra mest vansinniga som händer i världen är enklare att förstå än det svenska idiotsättet att resonera på. Avgå..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Moras tränare anmäler Wessner (var har vi hört något sådant förut? :/ ) för tacklingen i lördags och Wessner stängs av för resten av PlayOff-serien.

http://mrmadhawk.se

Wessner å sin sida tycker att det är en skandal.

http://nwt.se/sport/folj_bikkarlskoga/a ... 506437.ece
Victory is sweetest when you've known defeat.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Haha, humor på hög nivå :lol: Röglefansen snodde tydligen cocos trumpinnar i periodpausen.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ble ... a-varandra
Låst