Kvalserien 2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Axel_K »

När det var 12 omgångar kvar av Allsvenskan drömde jag att vi var i Kvalserien och haft en sjuk winstreak (dock så trodde jag hela tiden att det var i Kvalserien vi haft en winstreak). Inatt drömde jag om matcherna i kvalserien, jag var glad när jag vaknade så jag tror det gick bra! Allt jag kommer ihåg är att vi vann båda matcherna mot gnihet.
Användarvisningsbild
mforce
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Att få börja med bortaderbyt är ju en kanonchans. Aik vet inte riktigt vad de ställs inför och all press ligger på dem.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Har kontaktat mina gnihet-"vänner", men blivit burdust avvisad i mina diplomatiska försök till att säkra en biljett till bortaderbyt; "vi vill inte ha några jävla Skansenapor på vår match" fick jag till svar. Därför undrar jag om det planeras för någon sammankomst någonstans där vi Djurgårdare kan se bortaderbyt i grupp på storbild istället för att sitta hemma alena i TV-soffan och pilla navelludd?
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Bocas

Inlägg av Bocas »

Lidingö DIF skrev:Har kontaktat mina gnihet-"vänner", men blivit burdust avvisad i mina diplomatiska försök till att säkra en biljett till bortaderbyt; "vi vill inte ha några jävla Skansenapor på vår match" fick jag till svar. Därför undrar jag om det planeras för någon sammankomst någonstans där vi Djurgårdare kan se bortaderbyt i grupp på storbild istället för att sitta hemma alena i TV-soffan och pilla navelludd?
En storbildstv på Stadion hade varit grymt :-)
ciirree

Re: Sv: Kvalserien 2014

Inlägg av ciirree »

Vikas skrev:Lite bitter är man ändå över det makalöst ofördelaktiga spelschemat vi fått. Får vi en dålig start är vi mer eller mindre avsågade innan vi dels får börja spela hemmamatcher samt får möta playoff-laget. Dessutom är derbyna placerade på kritiska punkter.

Om vi däremot klarar av det så har vi ju dock bra läge för resten av serien. Känns dock som det blir antingen plats 1-2 eller 5-6 och inget däremellan. Bara så schemat ser ut.
Såhär förklarade jag det igår och jag tycker det är ett ganska nice schema:

De sex första matcherna bli jättelite resor för våra spelare
Vi har alltså AIK "borta" men vi spelar ju hemma på Hovet, sen har vi Malmö hemma. Efter det har vi Västerås borta och sedan Örebro borta, där behöver dem väl knappast åka hem emellan? Spela i Västerås, sov på Hotell sen vidare till Örebro.
Efter Örebro borta ska dem bara hem 20 mil sen väntar match hemma mot AIK och hemma mot Playoff.
Sammanlagda resmil: ca 40.

Tänk om vi istället hade fått VIK borta sen Malmö borta? Då hade det blivit massvis med resor.
Hur skulle de se ut när avgörandet skulle komma de 3-4 sista matcherna och vi bara spelar borta? Nej jag föredrar faktiskt detta :)
medu82

Inlägg av medu82 »

ciirree skrev:De sex första matcherna bli jättelite resor för våra spelare
Vi har alltså AIK "borta" men vi spelar ju hemma på Hovet, sen har vi Malmö hemma. Efter det har vi Västerås borta och sedan Örebro borta, där behöver dem väl knappast åka hem emellan? Spela i Västerås, sov på Hotell sen vidare till Örebro.
Efter Örebro borta ska dem bara hem 20 mil sen väntar match hemma mot AIK och hemma mot Playoff.

Tänk om vi istället hade fått VIK borta sen Malmö borta? Då hade det blivit massvis med resor.
Hur skulle de se ut när avgörandet skulle komma de 3-4 sista matcherna och vi bara spelar borta? Nej jag föredrar faktiskt detta :)

Äntligen någon annan som ser det positiva... :)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

medu82 skrev:
ciirree skrev:De sex första matcherna bli jättelite resor för våra spelare

Äntligen någon annan som ser det positiva... :)
Det som dessutom är en bonus är att vi har 5 av våra 6 sista matcher hemma på vår borg. Och vi har faktiskt presterat hyfsat hemma, 53 av 96 poäng är tagna på Hovet.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Avskaffa tre mot tre.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Det jag kan hålla med om i artikeln är att Västerås har fått det överlägset bästa schemat, och att visst, första matchen för oss är ganska tung. Men i övrigt känns det som att han spekulerar ganska mycket!

Jag hade också velat ha ett lite bättre schema. Men det jag menar är att det iallafall finns en del positivt med det schemat vi har fått. Antal resmil ex tror jag är en stor bonus när det är match varannan dag!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vikas skrev:Lite bitter är man ändå över det makalöst ofördelaktiga spelschemat vi fått. Får vi en dålig start är vi mer eller mindre avsågade innan vi dels får börja spela hemmamatcher samt får möta playoff-laget. Dessutom är derbyna placerade på kritiska punkter.

Om vi däremot klarar av det så har vi ju dock bra läge för resten av serien. Känns dock som det blir antingen plats 1-2 eller 5-6 och inget däremellan. Bara så schemat ser ut.
Helt enig.

Tror också det blir bäst så i slutändan, vet inte om jag pallar med en tredjeplats (allvarligt)
Skulle vara så totalt Über-knäckande efter alla svängar som varit denna säsong, då vi var i princip helt uträknade med 10 omgångar kvar.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Lee Harvey Oswald skrev:

Helt enig.

Tror också det blir bäst så i slutändan, vet inte om jag pallar med en tredjeplats (allvarligt)
Skulle vara så totalt Über-knäckande efter alla svängar som varit denna säsong, då vi var i princip helt uträknade med 10 omgångar kvar.
Det ÄR 10 omgångar kvar och om det hjälper kan vi väl vara i princip helt uträknade en gång till.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Bocas

Inlägg av Bocas »

Jag tror faktiskt det kommer gå skit för oss i början av kvalserien. Vi blir uträknade av alla men kommer sen starkt mot slutet och kniper andraplatsen bakom öret. 1 poäng före gnihet.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tycker spelschemats betydelse inte är så stor.
Det gäller fortfarande att plocka tillräckligt många poäng.

Vilka som ev är avsågade i slutet kan ju få betydelse. Men vem vet idag vilket lag som kommer tappa och vilka som kommer gå ifrån?

Det kommer att vara viktigt att ha marginalerna på sin sida. Få med sig stolpe in och inte stolpe ut. Kvalserien lever alltid sitt egna liv och följer sällan på förhand givna mönster.

Gäller att se det positiva och gilla läget. Att möta Aik (eller Örebro) borta i första matchen skulle jag tagit i hand på innan.
Visst, svår och tuff uppgift, men rätt mentalt läge att möta lagen från SHL. All press på dem att vinna, samtidigt ingen katastrof ifall vi skulle förlora en sådan match. (jaja, alltid katastrof att torska mot gnaget, men ni fattar).

Så, jag ser verkligen fram emot detta. Vi har verkligen allt att vinna. Örebro och Aik kan förlora sina SHL-platser med allt vad det innebär.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
järnkaminen82

Inlägg av järnkaminen82 »

Nu har jag snackat med tattaren här på jobbet å han ska försöka få tag i biljetter. Hur många här inne är sugen på biljett, så jag vet hur många jag ska försöka att fixa?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

järnkaminen82 skrev:Nu har jag snackat med tattaren här på jobbet å han ska försöka få tag i biljetter. Hur många här inne är sugen på biljett, så jag vet hur många jag ska försöka att fixa?
Bortapublik borde hålla sig borta. Både i deras match och vår match. Jag har inte ens lust att gå på deras match, med deras äckliga speaker, äckliga sånger och äckliga människor.
Skriv svar