Kvalserien 2014
Re: Kvalserien 2014
En Kvalserie med Rögle, Malmö, DIF, AIK, Örebro och Västerås. Jävlar.. kan inte bara all gå upp då?
Har också för mig det. Haken är väl att Rögles Arena inte är tokstor direkt om jag kommer ihåg rätt.ciirree skrev:Ängelholm är ju betydligt närmare.. några få mil bara om jag inte minns fel?Kall-El skrev:Undrar om det inte är närmare rent utav mellan Ängelholm och Helsingborg jämfört med mellan Ängelholm och Malmö...
...tyvärr tror jag dock fortfarande inte att Rögle tar den platsen även om jag hoppas.
Har faktiskt varit i Ängelholm på hockey en gång. Kommer inte ihåg mycket av den resan annat än att Öhling avgjorde det hela...
Men Malmö hade ju rent Arenamässigt varit mycket grymmare!
Undrar hur Skånesnuten skulle reagerar en premiär i Helsingborg kombinerat med match KS samma helg.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Roligt att se hur de bägge karlslagen lagt formtoppen tokgalet. Hoppas det går lika dåligt för fbk.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Det är betydligt närmare... ca 2.8mil till Ängelholm och ca 6.5 till Malmö.Kall-El skrev:Undrar om det inte är närmare rent utav mellan Ängelholm och Helsingborg jämfört med mellan Ängelholm och Malmö...
...tyvärr tror jag dock fortfarande inte att Rögle tar den platsen även om jag hoppas.
Har faktiskt varit i Ängelholm på hockey en gång. Kommer inte ihåg mycket av den resan annat än att Öhling avgjorde det hela...
Mer eller mindre alla ifrån Hbg håller dessutom på Ängelholm :p
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
- -daniel-
9 säsonger sedan (!). Därför tror jag också Rögle tar det. Fast Mora är det lag som haft bäst formkurva av playoff lagen så det skulle inte förvåna mig om de är där och hugger också.mb81 skrev:Rögle närmar sig kvalserien iaf. Klart de kommer spela där! När var det en kvalserie utan rögle senast?
I övrigt är jag lika irriterad som tidigare på derbygrejerna, även fast det lagt sig något. Spelschemat känns ju också "sådär", tuff start med så många bortamatcher.
Nu har jag inte sett schemat för MIF, men jag undrar om man tog hänsyn till MIFs önskemål om att deras matcher inte skulle krocka med MFFs.
Har man gjort detta och samtidigt gett oss detta schemat är det snudd på skamligt.
Har man gjort detta och samtidigt gett oss detta schemat är det snudd på skamligt.
-
Kan alla bara sluta kalla matchen mot gnaget för ett derby? Det är inget derby längre, det är mer eller mindre en helt vanlig match just nu. Det bästa som finns i ett derby är "hetsen" mellan publiken, känslan av att ha vunnit efteråt och att gå och glädjas över segern samtidigt som man ser packet vara buttra. Att sjunga ut aik i Globen, Tele2 eller vart det nu än må vara men som matcherna mot dem kommer spelas nu är det en vanlig match som de andra i kvalserien... Den sista rivaliteten inom hockeyn håller på att dö ut pga detta. så jävla... hata.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Kanske när det gäller hockey, i fotboll är de rivalermedu82 skrev:Det är betydligt närmare... ca 2.8mil till Ängelholm och ca 6.5 till Malmö.Kall-El skrev:Undrar om det inte är närmare rent utav mellan Ängelholm och Helsingborg jämfört med mellan Ängelholm och Malmö...

5150 rymmer den, så den är ju inte direkt som Malmö Arena, men hyfsat stor är den ändåKall-El skrev:Har också för mig det. Haken är väl att Rögles Arena inte är tokstor direkt om jag kommer ihåg rätt.ciirree skrev:Ängelholm är ju betydligt närmare.. några få mil bara om jag inte minns fel?Kall-El skrev:Undrar om det inte är närmare rent utav mellan Ängelholm och Helsingborg jämfört med mellan Ängelholm och Malmö...
Men Malmö hade ju rent Arenamässigt varit mycket grymmare!
Undrar hur Skånesnuten skulle reagerar en premiär i Helsingborg kombinerat med match KS samma helg.

-
Är inte många som håller på Ängelholm i fotboll som håller på rögle i hockeyn...skinza skrev:Kanske när det gäller hockey, i fotboll är de rivalermedu82 skrev:Det är betydligt närmare... ca 2.8mil till Ängelholm och ca 6.5 till Malmö.Kall-El skrev:Undrar om det inte är närmare rent utav mellan Ängelholm och Helsingborg jämfört med mellan Ängelholm och Malmö...
Borde ju veta det efter några års boende där nere

"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Vi hatar alla att det inte finns en äcklig publik på andra sidan att håna och sjunga ut. Men visst fasen är det ändå mycket mer än en vanlig match mot typ Västerås.Pogue Mahone skrev:Kan alla bara sluta kalla matchen mot gnaget för ett derby? Det är inget derby längre, det är mer eller mindre en helt vanlig match just nu. Det bästa som finns i ett derby är "hetsen" mellan publiken, känslan av att ha vunnit efteråt och att gå och glädjas över segern samtidigt som man ser packet vara buttra. Att sjunga ut aik i Globen, Tele2 eller vart det nu än må vara men som matcherna mot dem kommer spelas nu är det en vanlig match som de andra i kvalserien... Den sista rivaliteten inom hockeyn håller på att dö ut pga detta. så jävla... hata.
Krossa gnaget.
Något som är jävligt viktigt är att bli bästa Stockholmslag.
På förbundet går snacket(inofficiellt spikat) att man inte kommer gå in i nästa säsong utan ett Stockholmslag. Men det har nog alla redan iof fattat och det är därför man dröjer om beskedet om uttökningen ska bli av och isåfall om man ska spela med 14 eller 16 lag.
Så bästa Stockholmslaget spelar alltså SHL 14/15.
På förbundet går snacket(inofficiellt spikat) att man inte kommer gå in i nästa säsong utan ett Stockholmslag. Men det har nog alla redan iof fattat och det är därför man dröjer om beskedet om uttökningen ska bli av och isåfall om man ska spela med 14 eller 16 lag.
Re: Sv: Kvalserien 2014
16(?) Hur ska det gå till!Boeman skrev:Något som är jävligt viktigt är att bli bästa Stockholmslag.
SHL är desperata. KHL ligger över dem som ett ständigt hot. Aktualiserat av att ett finskt lag precis har gått in i KHL. Stockholmslagen kan inte härva runt i Hockeyallsvenskan år efter år. Tillslut kommer de lämna för KHL. För att överleva. Går huvudstaden förlorad till KHL så är det good bye för SHL i längden.
Förstår dock inte varför dom bryr sig om Bottenskrapet med sina 3000 åskådare per match. Jämfört med DIF's 6000+.
Förstår dock inte varför dom bryr sig om Bottenskrapet med sina 3000 åskådare per match. Jämfört med DIF's 6000+.
Re: Sv: Kvalserien 2014
KHL är otänkbart. Analysera. Vi har ingenting att tjäna på KHL.Highwind skrev:SHL är desperata. KHL ligger över dem som ett ständigt hot. Aktualiserat av att ett finskt lag precis har gått in i KHL. Stockholmslagen kan inte härva runt i Hockeyallsvenskan år efter år. Tillslut kommer de lämna för KHL. För att överleva. Går huvudstaden förlorad till KHL så är det good bye för SHL i längden.