Kvalserien 2014
Re: Kvalserien 2014
Borde väl gå att spela i Hovet om ena klacken är där motståndarklacken brukar vara och den andra mittemot? Sen kan man väl spärra av där under hyllan eller liknande?
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tycker Dustin också hyr Annexet där de bjuder alla bortafans på direktsändning på en tusentummare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
I en artikel idag så berättar Honken, Timmy och Guter hur tråkigt det kommer bli utan båda klackarna.. meanwhile in Solna:
"AIK-spelarna får inte uttala sig
Eftersom AIK förbereder sig match mot Frölunda i grundseriens sista omgång är spelarna i "Gnaget" inte tillgängliga för en kommentar.
– All kommunikation sker via Thomas (Johansson, tf. VD) i den frågan, säger sportchefen Daniel Rudslätt.
Spelarna får inte uttala sig?
– Nej, vi har sagt att vi sköter den kommunikationen därigenom. Det är ett beslut som fattats ovanifrån."
"AIK-spelarna får inte uttala sig
Eftersom AIK förbereder sig match mot Frölunda i grundseriens sista omgång är spelarna i "Gnaget" inte tillgängliga för en kommentar.
– All kommunikation sker via Thomas (Johansson, tf. VD) i den frågan, säger sportchefen Daniel Rudslätt.
Spelarna får inte uttala sig?
– Nej, vi har sagt att vi sköter den kommunikationen därigenom. Det är ett beslut som fattats ovanifrån."
Du skall inte komma och inbilla mig att alla dagar var uppbokade på Globen samt T2 arena.Daniel942 skrev:Men snälla, du har ju NOLL info.Kall-El skrev:Lite stillsamt kan det vara värt att påpeka att Globen inte är direkt mycket upptagen under tiden för KS.
Hade lagen velat spela på Globen hade det gått att lösa matchdagsmässigt i alla fall.
DIF hockey har redan ett ansträngt förhållande till sina kärnfans och detta beslut kommer inte förbättra relationerna direkt.
Mer än något annat känns det som ett beslut tagit för att slicka snutrumpor och PK media.
Tyvärr kommer det antagligen inte heller få positiv effekt då folk kommer söka sig till arenan för att försöka få tag på biljetter matchdag och dessutom finns en överhängande risk att vissa läktare kommer bli uppblandade med fans från båda lagen och hur jävla smart är det?
Värst av allt är dock att sprickan mellan fans och ledning genom detta beslut, och de mycket märkliga orsakerna som anges som skäl för desamma, kommer bli än större.
DIF Hockey VILLE spela derbyn på globen men blir nekade av SGA / Polisen. Vad ska de då göra? Våra förutsättningar för hockey i Stockholm är ju lika med noll nu när vi även inte får använda nationalarenan.
Detta är INGET beslut DIF Hockey VILL ta. Det ska påpekas så jävla hårt alltså.
SGA är fittor.
Med tanke på att Djurgården borde vara en av de största hyresgästerna för SGA borde man utan problem ha kunnat sätta en sådan press på företag att de skrapat fram en speldag för oss.
Detta rör sig minst lika mycket om styrelsen oförmåga /ovilja att ha derby med två klackar som något annat. Att det sedan utifrån ett säkerhetsperspektiv antagligen skjuter sig själva i foten än mer med detta beslut gör det ju inte direkt bättre.
- Daniel942
Vad är dina källor på att styrelsen inte vill ha derby med två klackar?Kall-El skrev:Du skall inte komma och inbilla mig att alla dagar var uppbokade på Globen samt T2 arena.Daniel942 skrev:Men snälla, du har ju NOLL info.Kall-El skrev:Lite stillsamt kan det vara värt att påpeka att Globen inte är direkt mycket upptagen under tiden för KS.
Hade lagen velat spela på Globen hade det gått att lösa matchdagsmässigt i alla fall.
DIF hockey har redan ett ansträngt förhållande till sina kärnfans och detta beslut kommer inte förbättra relationerna direkt.
Mer än något annat känns det som ett beslut tagit för att slicka snutrumpor och PK media.
Tyvärr kommer det antagligen inte heller få positiv effekt då folk kommer söka sig till arenan för att försöka få tag på biljetter matchdag och dessutom finns en överhängande risk att vissa läktare kommer bli uppblandade med fans från båda lagen och hur jävla smart är det?
Värst av allt är dock att sprickan mellan fans och ledning genom detta beslut, och de mycket märkliga orsakerna som anges som skäl för desamma, kommer bli än större.
DIF Hockey VILLE spela derbyn på globen men blir nekade av SGA / Polisen. Vad ska de då göra? Våra förutsättningar för hockey i Stockholm är ju lika med noll nu när vi även inte får använda nationalarenan.
SGA är fittor.
Med tanke på att Djurgården borde vara en av de största hyresgästerna för SGA borde man utan problem ha kunnat sätta en sådan press på företag att de skrapat fram en speldag för oss.
Detta rör sig minst lika mycket om styrelsen oförmåga /ovilja att ha derby med två klackar som något annat. Att det sedan utifrån ett säkerhetsperspektiv antagligen skjuter sig själva i foten än mer med detta beslut gör det ju inte direkt bättre.
Enligt mina uppgifter stämmer inte det nånstans.
DIF!
- minalman
Varför tror du och många andra Djurgårdare så illa om vår älskade klubbs ledning? Jag undrar helt enkelt.Kall-El skrev:Du skall inte komma och inbilla mig att alla dagar var uppbokade på Globen samt T2 arena.Daniel942 skrev:Men snälla, du har ju NOLL info.Kall-El skrev:Lite stillsamt kan det vara värt att påpeka att Globen inte är direkt mycket upptagen under tiden för KS.
SGA är fittor.
Är det samma mekanismer bakom som när man älskar BigMac men hatar McDonalds?
Re: Sv: Kvalserien 2014
var det bara jag som läste det som att Dustin (Johner) skulle hyra annexet och visa matchen, hahaminalman skrev:Jag tycker Dustin också hyr Annexet där de bjuder alla bortafans på direktsändning på en tusentummare.
Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Finns en enkel medicin för att bevisa att jag har fel. Gå ut och visa exakt hur dessa arenor är uppbokad under kvalserietiden.minalman skrev:Varför tror du och många andra Djurgårdare så illa om vår älskade klubbs ledning? Jag undrar helt enkelt.Kall-El skrev:Du skall inte komma och inbilla mig att alla dagar var uppbokade på Globen samt T2 arena.Daniel942 skrev:Men snälla, du har ju NOLL info.Kall-El skrev:Lite stillsamt kan det vara värt att påpeka att Globen inte är direkt mycket upptagen under tiden för KS.
SGA är fittor.
Är det samma mekanismer bakom som när man älskar BigMac men hatar McDonalds?
Förtroende är för övrigt något man förtjänar och tyvärr har DIFs styrelses agerande under flera år fört med sig att deras förtroende ligger någonstans runt nollstrecket.
Re: Sv: Kvalserien 2014
Haha jag tänkte också så!4.9.5 skrev:var det bara jag som läste det som att Dustin (Johner) skulle hyra annexet och visa matchen, hahaminalman skrev:Jag tycker Dustin också hyr Annexet där de bjuder alla bortafans på direktsändning på en tusentummare.
Persiskt nyårsfirande den 22:a är väl det som stökar till det. http://www.globearenas.se/sv/evenemang/ ... orooz.aspx
Enligt säker källa så är det enbart dryga 600 biljetter sålda till detta evenemang men är det bokat så är det bokat tyvärr.
Det är dessvärre inte MSGs hump på SGA, dem hade fått saker gjorda!
Enligt säker källa så är det enbart dryga 600 biljetter sålda till detta evenemang men är det bokat så är det bokat tyvärr.
Det är dessvärre inte MSGs hump på SGA, dem hade fått saker gjorda!
Senast redigerad av Liljegren den 2014-03-08 15:54:08, redigerad totalt 1 gånger.
- minalman
Man kan läsa det som man vill!4.9.5 skrev:var det bara jag som läste det som att Dustin (Johner) skulle hyra annexet och visa matchen, hahaminalman skrev:Jag tycker Dustin också hyr Annexet där de bjuder alla bortafans på direktsändning på en tusentummare.

-
Måndag 17 mars 19.00
AIK – Djurgården
Onsdag 19 mars 19.00
Djurgården – Malmö
Fredag 21 mars 16.00
Västerås – Djurgården
Söndag 23 mars 16.00
Örebro – Djurgården
Tisdag 25 mars 19.00
Djurgården – AIK
Torsdag 27 mars 19.00
Djurgården – Playoff
Lördag 29 mars 16.00
Playoff – Djurgården
Tisdag 1 april 19.00
Djurgården – Örebro
Fredag 4 april 19.00
Malmö – Djurgården
Måndag 7 april 19.00
Djurgården – Västerås
Var ju självklart att man inte kunde få bortamatchen emot MIF den 29:e
AIK – Djurgården
Onsdag 19 mars 19.00
Djurgården – Malmö
Fredag 21 mars 16.00
Västerås – Djurgården
Söndag 23 mars 16.00
Örebro – Djurgården
Tisdag 25 mars 19.00
Djurgården – AIK
Torsdag 27 mars 19.00
Djurgården – Playoff
Lördag 29 mars 16.00
Playoff – Djurgården
Tisdag 1 april 19.00
Djurgården – Örebro
Fredag 4 april 19.00
Malmö – Djurgården
Måndag 7 april 19.00
Djurgården – Västerås
Var ju självklart att man inte kunde få bortamatchen emot MIF den 29:e
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Så 3 av de 4 första matcherna spelar vi på bortaplan? Tack som fan för det, redan nu känns det mer eller mindre hopplöst. En bra start är kritisk, och att aik sitter där och håvar in 3 hemmamatcher under samma period, vilket skämt.
Man får väl se det positivt dock, lyckas vi väl ta oss förbi mardrömslottningens fyra första omgångar hyfsat, är chanserna goda.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... pelschema/
Man får väl se det positivt dock, lyckas vi väl ta oss förbi mardrömslottningens fyra första omgångar hyfsat, är chanserna goda.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... pelschema/
- minalman
Det är dags att göra upp med Stockholm som idrottsstad. Inget OS. Storförlust för hockeyförbundet när det spelas VM två år i rad. Mässor i stället för publikfest när Globen äntligen kan användas till det den är byggd för. Bandymästarna ensamma i eliten att spela och träna utomhus. Exemplen är säkert många fler om man tänker en stund till.
Helt enkelt allt är fel.
Helt enkelt allt är fel.
-
Får ju mysa på Hovet när vi tar steget tillbaka till SHL iallafall. 
Också spännande att de fifflat så pass att solnatattarna står som motstånd den första och FEMTE omgången, istället för första och sjätte, första och sista eller vad som helst annars där det är "spegelvänt". Spännande.

Också spännande att de fifflat så pass att solnatattarna står som motstånd den första och FEMTE omgången, istället för första och sjätte, första och sista eller vad som helst annars där det är "spegelvänt". Spännande.
25/4-2025