Skärp dig. ALLA gör misstag. Om du vill ha DIF i slutspel så borde du stötta Timmy och inte klanka ned på honom.Sidney Crosby skrev:Ja, i torsdags var han inget vidare.Diffe89 skrev:Håller absolut med, även om han var en av de sämre i torsdags. Viktigt att kunna behålla våra överlag bästa backar; Ferna, Timmy och Jiri.Sidney Crosby skrev:Timmy har förlängt kontraktet i ytterligare ett år. Skönt
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säg den glädje som varar
-
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Även solen har fläckar.Sidney Crosby skrev:Ja, i torsdags var han inget vidare.Diffe89 skrev:Håller absolut med, även om han var en av de sämre i torsdags. Viktigt att kunna behålla våra överlag bästa backar; Ferna, Timmy och Jiri.Sidney Crosby skrev:Timmy har förlängt kontraktet i ytterligare ett år. Skönt

Han har dock överträffat mina förväntningar denna säsongen. Bra med förlängning av kontraktet.
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
då, nu, för evigt!
-
DIF_Soldier skrev:Skärp dig. ALLA gör misstag. Om du vill ha DIF i slutspel så borde du stötta Timmy och inte klanka ned på honom.Sidney Crosby skrev:Ja, i torsdags var han inget vidare.Diffe89 skrev:Håller absolut med, även om han var en av de sämre i torsdags. Viktigt att kunna behålla våra överlag bästa backar; Ferna, Timmy och Jiri.Sidney Crosby skrev:Timmy har förlängt kontraktet i ytterligare ett år. Skönt
Menar du mig eller Diffe ? Nej han var inte bra i torsdags, men om jag inte hade velat att han skulle vara kvar, hade jag skrivit "Skönt

-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det känns lite som att inget innehåll i tråden har svårt att få någon trovärdighet när några för en seriös diskussion om realsitiska nyförvärv medan andra skriver om drömspelare och bara spottar ur sig namn till höger och vänster.
För er: skapa en tråd under "övrig hockey" som heter "mina favoritspelare" eller nåt. Jag vet att alla ska få uttrycka sig men det känns bara larvigt att formera upp hela laguppställningar med kedjor bestående av alla möjliga och omöjliga spelare. Diskutera istället enskilda spelare som det finns en rimlig chans att DIF skulle kunna värva och som skulle passa in. Sakic är inte en sådan och inte Niskala heller för den delen.
För er: skapa en tråd under "övrig hockey" som heter "mina favoritspelare" eller nåt. Jag vet att alla ska få uttrycka sig men det känns bara larvigt att formera upp hela laguppställningar med kedjor bestående av alla möjliga och omöjliga spelare. Diskutera istället enskilda spelare som det finns en rimlig chans att DIF skulle kunna värva och som skulle passa in. Sakic är inte en sådan och inte Niskala heller för den delen.
Blue Brigade Sthlm
-
Word !spiik skrev:Det känns lite som att inget innehåll i tråden har svårt att få någon trovärdighet när några för en seriös diskussion om realsitiska nyförvärv medan andra skriver om drömspelare och bara spottar ur sig namn till höger och vänster.
Min lista är ganska trovärdig förutom niskala då. Alla de värvningarna förutom niskala är realistiska, kanske inte nilsson då.spiik skrev:Det känns lite som att inget innehåll i tråden har svårt att få någon trovärdighet när några för en seriös diskussion om realsitiska nyförvärv medan andra skriver om drömspelare och bara spottar ur sig namn till höger och vänster.
- Killer Kennholt
Kanske inte Fedorov heller.. Tror inte dif vill lägga ut den lönen som han antagligen vill ha och satsar nog på unga lovande spelare som Klasén och Dicken. De ä va ja tror.. Men Ragge och Bengan är well inte helt otroliga.. Bengan stannar nog ett år till.. Sykora vet ja inte heller men enligt nån här inne så ska han inte kräva så mycke i lön. Men vem vet om DIF har någon aning om vem han är. Tror inte dom värvar en spelare bara för att en här på forumet säger att han är kanon. Men dom kanske har scoutat han. Den som lever får se...oswä0216 skrev:Min lista är ganska trovärdig förutom niskala då. Alla de värvningarna förutom niskala är realistiska, kanske inte nilsson då.spiik skrev:Det känns lite som att inget innehåll i tråden har svårt att få någon trovärdighet när några för en seriös diskussion om realsitiska nyförvärv medan andra skriver om drömspelare och bara spottar ur sig namn till höger och vänster.
Killer Kennholt Skjuter För Döda
-
- Killer Kennholt
OK! Va bra.. Då kanske man kan få se han.. Men har dom några scouter som kikar på han eller är det dina bedömningar dom går efter?Therocket1 skrev:Den på forumet (jag) har kontakt med Djurgårdens sportkommité, så det är inget blåbär vi snackar om. Jag har följt killen i 5 år nu...
Killer Kennholt Skjuter För Döda
Vi har en ung trupp! Låt dom bygga på sig lite muskler under den kommande sommaren så tror jag att vi står bra rustade inför kommande säsong!Killer Kennholt skrev:Kanske inte Fedorov heller.. Tror inte dif vill lägga ut den lönen som han antagligen vill ha och satsar nog på unga lovande spelare som Klasén och Dicken. De ä va ja tror.. Men Ragge och Bengan är well inte helt otroliga.. Bengan stannar nog ett år till.. Sykora vet ja inte heller men enligt nån här inne så ska han inte kräva så mycke i lön. Men vem vet om DIF har någon aning om vem han är. Tror inte dom värvar en spelare bara för att en här på forumet säger att han är kanon. Men dom kanske har scoutat han. Den som lever får se...oswä0216 skrev:Min lista är ganska trovärdig förutom niskala då. Alla de värvningarna förutom niskala är realistiska, kanske inte nilsson då.spiik skrev:Det känns lite som att inget innehåll i tråden har svårt att få någon trovärdighet när några för en seriös diskussion om realsitiska nyförvärv medan andra skriver om drömspelare och bara spottar ur sig namn till höger och vänster.
Sveriges största korträntefond, Nordeas Sekura, ger sämre avkastning än ett bankkonto. Förra året steg fonden med ynka 1,5 procent. Samtidigt betalade spararna en kvarts miljard i avgifter, skriver Svenska Dagbladet.
Har titta runt på forwars i eltserien med utgående kontrakt.
Lista på inressanta forward:
Markus Mathiasson
Per hallin
Eric johansson (Mora)
Oscar steen
Markus Mathiasson har spelat i DIF förut har varit jävligt vass, vet dock ej vad han besitter för kvalitér längre.
Per Hallin kommer från Södertälje från början så lite anknytning till stockholm har han väll.
Eric johansson lär väll få anbud från både Mora och andra klubbar och han lär väll gå till högstbjudande.
Oscar steen har varit på G till DIF de två senaste säsongerna.Har väll förmodlingen bränt sina chanser at spela i DIF men dock intressant spelare!
Lista på inressanta forward:
Markus Mathiasson
Per hallin
Eric johansson (Mora)
Oscar steen
Markus Mathiasson har spelat i DIF förut har varit jävligt vass, vet dock ej vad han besitter för kvalitér längre.
Per Hallin kommer från Södertälje från början så lite anknytning till stockholm har han väll.
Eric johansson lär väll få anbud från både Mora och andra klubbar och han lär väll gå till högstbjudande.
Oscar steen har varit på G till DIF de två senaste säsongerna.Har väll förmodlingen bränt sina chanser at spela i DIF men dock intressant spelare!
-
Det finns inget svenskt lag som har scouter. Utan det är kontakter utifrån samt klubbarnas egna erfarenhter och kunskaper som de går efter vid spelarvärvningar.Killer Kennholt skrev:OK! Va bra.. Då kanske man kan få se han.. Men har dom några scouter som kikar på han eller är det dina bedömningar dom går efter?Therocket1 skrev:Den på forumet (jag) har kontakt med Djurgårdens sportkommité, så det är inget blåbär vi snackar om. Jag har följt killen i 5 år nu...

Timmy Pettersson förlänger!
Jag vill bara säga tack till Djurgårdens ledarstab som lyckats få vår bästa back jämte Thomas att skriva på för ännu en säsong.
Att bygga laget bakifrån tror jag är helt rätt väg att gå för att nå toppen igen.
Att bygga laget bakifrån tror jag är helt rätt väg att gå för att nå toppen igen.