Kvalserien 2014
Re: Kvalserien 2014
Jag tänker inte ens kritisera beslutet för det är så jävla självklart att det är en av de sämsta besluten som tagits.
DIF Hockey, SGA, Polisen och aik hockey får skylla sig själva när de står där med nya skandalrubriker.
Här har man åkt på hälften av alla bortamatcher i år, och gått på varenda jävla hemmamatch och så får man inte gå på bortamatchen mot sina största rivaler, en match jag har gått och längtat efter sen den där 5-0 förlusten senast.
Skyll er själva era jävla pajaser. Ni förstör det hetaste vi har i idrottsverige just nu. Kudos
DIF Hockey, SGA, Polisen och aik hockey får skylla sig själva när de står där med nya skandalrubriker.
Här har man åkt på hälften av alla bortamatcher i år, och gått på varenda jävla hemmamatch och så får man inte gå på bortamatchen mot sina största rivaler, en match jag har gått och längtat efter sen den där 5-0 förlusten senast.
Skyll er själva era jävla pajaser. Ni förstör det hetaste vi har i idrottsverige just nu. Kudos
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Om man blir medlem i aik. Hur många biljetter kan man få köpa tro? Gå ihop ett gäng och köpa på oss massa?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det är liksom det här som följden kommer bli, på bägge matcherna. Kommer sitta klickar med bortasupporters utspritt över arenan och jag är livrädd för följderna.mb81 skrev:Om man blir medlem i aik. Hur många biljetter kan man få köpa tro? Gå ihop ett gäng och köpa på oss massa?
Känns så sjukligt onödigt och tragiskt...

Snuten vill väl antagligen att det ska bli kaos nu, så att de kan måla upp huliganbilden på alla supportrar igen efter snutincidentderbyt och fakturaskiten.
Det här kommer bli så kaos. Helst ifall det blir pubsamling på En Arena när det är bortaderby.
Det här kommer bli så kaos. Helst ifall det blir pubsamling på En Arena när det är bortaderby.
-
Att [ansvarig] tror att man slipper problemen för att man tar bort bortaklacken är helt patetiskt.
Gratulerar, polisen samt säkerhetsansvarig: nu ska ni hålla koll på "rötägg" på sittplats, spridda supportrar från ajk och DIF som hamnar bredvid varandra.
Gratulerar, polisen samt säkerhetsansvarig: nu ska ni hålla koll på "rötägg" på sittplats, spridda supportrar från ajk och DIF som hamnar bredvid varandra.
Senast redigerad av förevigtdjurgården den 2014-03-08 18:56:15, redigerad totalt 1 gånger.
25/4-2025
-
Jag tror alla förstår att derbyn på Hovet inte är logistiskt och säkerhetsmässigt möjligt med båda klackarna men man kunde väl ha tänkt lite utanför boxen. Tele2? Friends? Stockholms stadion? Fan vet jag, men någonstans måste det gå.
Planen till att spela på Tele2 TOTALSÅGADE ju alla!
Sen fanns det säkert andra aspekter där också som inte gjorde det möjligt men endå.
Sen fanns det säkert andra aspekter där också som inte gjorde det möjligt men endå.
-
Därför att det blir ett jävla jippo. Går ändå inte att fylla skiten och sen ska alla stå 50 meter från isen.ciirree skrev:Planen till att spela på Tele2 TOTALSÅGADE ju alla!
25/4-2025
Fyfan vad tråkigt hoppas många bojkottar och inväntar fotbollen ...
Om det nu stämmer att SGA och Polisen tagit det här beslutet på grund av säkerhetsaspekten så måste man ju ifrågasätta hur det ens är möjligt att så pass inkompetenta personer ens hamnat på en styrande position. Som många redan påpekat så kommer det här ju att bli det isärklass stökigaste derbyt, för många ifrån båda lag är ju villiga att gå över lik för att få tag till biljetter till de här matcherna, med all rätt.
Finns det någon positivt i det här beslutet för någon av de inblandade parterna? Jag kommer då inte på något.
Finns det någon positivt i det här beslutet för någon av de inblandade parterna? Jag kommer då inte på något.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
-
Tveksam till att Hovet fylls på AJKs "hemmamatch". I det fallet finns det utrymme för en skara DIF-supportrar. Problemet är väl som ngn va inne på att dessa små klickar kan hamna i väldigt tråkiga situationer med en massa Gnägget-supporters runtomkring. Vill inte ens tänka tanken. Usch.
Men båda klackarna hade iallafall fått vara där.förevigtdjurgården skrev:Därför att det blir ett jävla jippo. Går ändå inte att fylla skiten och sen ska alla stå 50 meter från isen.ciirree skrev:Planen till att spela på Tele2 TOTALSÅGADE ju alla!
"inte att fylla skiten?"
Kan en bandyfinal få in 38 000 på Friends så kan man fylla Tele2 mellan AIK och DIF i hockey med. Inget snack om DEN punkten i detta "jippo"!
HÄR DÖR HOCKEYNEdin skrev: Finns det någon positivt i det här beslutet för någon av de inblandade parterna? Jag kommer då inte på något.
POLISEN RÄDDAR TANT FRÅN HULIGANER med hjälp av femtiosju batongslag mot tant, supportrar samt spädbarn. Huliganerna kramade tanten vilket polisen anser hotfullt
- -daniel-
Vilken pajas till T.f VD för råttorna (är någon förvånad?):
http://aikhockey.se/artikel/49664/
Inte mycket blev sagt där inte, men det låter ju inte direkt som det hade varit omöjligt att lösa på annat sätt det här. Nä fan vad less jag blir på det här.
@ Gitarrmannen: Tror nog att Solna lyckas sälja slut deras derby på Hovet, är det något som lockar deras tragiska marginalpublik så är det när Stockholms Stolthet står som motståndare.
http://aikhockey.se/artikel/49664/
Inte mycket blev sagt där inte, men det låter ju inte direkt som det hade varit omöjligt att lösa på annat sätt det här. Nä fan vad less jag blir på det här.
@ Gitarrmannen: Tror nog att Solna lyckas sälja slut deras derby på Hovet, är det något som lockar deras tragiska marginalpublik så är det när Stockholms Stolthet står som motståndare.
- -daniel-
Tele2 hade varit otroligt mycket bättre än det här beslutet.ciirree skrev:Men båda klackarna hade iallafall fått vara där.förevigtdjurgården skrev:Därför att det blir ett jävla jippo. Går ändå inte att fylla skiten och sen ska alla stå 50 meter från isen.ciirree skrev:Planen till att spela på Tele2 TOTALSÅGADE ju alla!
"inte att fylla skiten?"
Kan en bandyfinal få in 38 000 på Friends så kan man fylla Tele2 mellan AIK och DIF i hockey med. Inget snack om DEN punkten i detta "jippo"!