tror faktist risken är större att packen skiter ner sig av all press som nu blir specielt när dom "evigt hockeyintreserade" gnagarna ska gå, se bara hur våra spelare tacklade pressen när vi åkte urAxel_K skrev:Gnagarna lär ju skita på sig när de ser att folk kollar på ocksåYNWA skrev:Dels det, men jag tänker även på det sportsliga. Frågan är hur våra spelare tacklar det underläget att gå in i första matchen på hovet med i stort sett bara gnagare på plats?bastis7 skrev:YNWA skrev:Börja "borta" mot gnägget, utan att vi får några biljetter? Jo jag tackar. Fy fan.
Förjävligt! Man hade ju sätt fram emot två heta derbyn där vi krossa ajk både plan och läktaren men icke sa nicke...
Kanske är till vår fördel, vem vet.
Kvalserien 2014
Re: Kvalserien 2014
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Vad är det som gör Globen upptagen? Ticnet visar att Globen endast är bokat den 13 mars. Vad är det som hindrar oss att spela i Globen? Kosta vad det kosta vill, ett derby spelas i Globen. Jävla skitbeslut, hatar det.
Kanske inte bara handlar om Globen, det står ju att sammarbetet måste ligga hos ganska många just nu. Dessutom är säkerhetsfrågan ganska stor med tanke på att de flesta inte kan uppföra sig när det är såna heta matcher och många poliser måste väl vara på plats(?)sthlm1891 skrev:vad är det för jävla skit....är verkligen Globen så full? fy fan vad dåligt
Skulden tycker jag, får ligga hos alla som skapat kaos på dessa matcher. Hade man kunnat sköta sig och skapat ett enormt tryck istället för massa bråk så hade allt varit annorlunda! Notera att jag räknar också med poliser som inte skött sig på rätt sätt i detta inlägg!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Men sluta snacka massa goja, det var inte tillstymmelse till stök mellan klackarna efter julderbyt som spårade (pga uselt säkerhetsarrangemang). Vill man så går det att säkra upp Globen.ciirree skrev:Kanske inte bara handlar om Globen, det står ju att sammarbetet måste ligga hos ganska många just nu. Dessutom är säkerhetsfrågan ganska stor med tanke på att de flesta inte kan uppföra sig när det är såna heta matcher och många poliser måste väl vara på plats(?)sthlm1891 skrev:vad är det för jävla skit....är verkligen Globen så full? fy fan vad dåligt
Skulden tycker jag, får ligga hos alla som skapat kaos på dessa matcher. Hade man kunnat sköta sig och skapat ett enormt tryck istället för massa bråk så hade allt varit annorlunda! Notera att jag räknar också med poliser som inte skött sig på rätt sätt i detta inlägg!
Begriper inte det här beslutet. Någonstans.
Jag hatar det beslut att derbyn spelas utan bortapublik, det känns som att de vill mörda svensk hockey - MEN, det kan ju vara bra för oss. Gnihet kommer med dåligt självförtroende och har spelat dåligt på Hovet. Vi kommer med bra självförtroende och har spelat bra på Hovet.4.9.5 skrev:tror faktist risken är större att packen skiter ner sig av all press som nu blir specielt när dom "evigt hockeyintreserade" gnagarna ska gå, se bara hur våra spelare tacklade pressen när vi åkte urAxel_K skrev:Gnagarna lär ju skita på sig när de ser att folk kollar på ocksåYNWA skrev:Dels det, men jag tänker även på det sportsliga. Frågan är hur våra spelare tacklar det underläget att gå in i första matchen på hovet med i stort sett bara gnagare på plats?bastis7 skrev:YNWA skrev:Börja "borta" mot gnägget, utan att vi får några biljetter? Jo jag tackar. Fy fan.
Förjävligt! Man hade ju sätt fram emot två heta derbyn där vi krossa ajk både plan och läktaren men icke sa nicke...
Kanske är till vår fördel, vem vet.
Deras spelare är INTE vana med att folk är och kollar på, våra spelare är vana att 90% av arenan hatar dem.
Ju mer jag tänker på det så känner jag samma sak. Snacka om att döda hela stämningen! Hade kunnat bli legendariskt.-daniel- skrev:Jag tänker inte acceptera att inte kunna se ett derby på plats. Det är helt jävla snedvridet och gör mig galen. HELVETE.
- -daniel-
Jag funderar på att bli medlem i Solna Aik för att kunna se derbyt. Finns det någon som tycker det här upplägget känns bra? Skandal är tamejfan vad det handlar om.
- Daniel942
Däremot kan vi ju räkna med att detta blir några av de stökigaste derbyna på länge tror jag. Vi kan ju bara gissa hur det kommer se ut i entréerna när 100-tals motståndarsupportrar stormar osv.-daniel- skrev:Men sluta snacka massa goja, det var inte tillstymmelse till stök mellan klackarna efter julderbyt som spårade (pga uselt säkerhetsarrangemang). Vill man så går det att säkra upp Globen.ciirree skrev:Kanske inte bara handlar om Globen, det står ju att sammarbetet måste ligga hos ganska många just nu. Dessutom är säkerhetsfrågan ganska stor med tanke på att de flesta inte kan uppföra sig när det är såna heta matcher och många poliser måste väl vara på plats(?)sthlm1891 skrev:vad är det för jävla skit....är verkligen Globen så full? fy fan vad dåligt
DIF!
Ja absolut det tvivlar jag inte på!Daniel942 skrev:Däremot kan vi ju räkna med att detta blir några av de stökigaste derbyna på länge tror jag. Vi kan ju bara gissa hur det kommer se ut i entréerna när 100-tals motståndarsupportrar stormar osv.-daniel- skrev:Men sluta snacka massa goja, det var inte tillstymmelse till stök mellan klackarna efter julderbyt som spårade (pga uselt säkerhetsarrangemang). Vill man så går det att säkra upp Globen.ciirree skrev:Kanske inte bara handlar om Globen, det står ju att sammarbetet måste ligga hos ganska många just nu. Dessutom är säkerhetsfrågan ganska stor med tanke på att de flesta inte kan uppföra sig när det är såna heta matcher och många poliser måste väl vara på plats(?)sthlm1891 skrev:vad är det för jävla skit....är verkligen Globen så full? fy fan vad dåligt
Det var MrMadhawk också inne på. Bara för att man stänger bortaklack så ska man inte tro att det kommer bli frid och fröjd! Nu får både DIF och AIK kämpa hårt!
Med mitt tidigare inlägg så menade jag att, utan bråk så blir det mycket roligare hockey - det kan alla skriva under på. Jag förstår faktiskt inte grejen med att bråka på läktaren, att förstöra för sitt eget lag!
Senast redigerad av ciirree den 2014-03-08 13:01:13, redigerad totalt 1 gånger.
- -daniel-
Ja det kommer bli total jävla kaos. Hur fan har man tänkt egentligen? Sjukt är det.Daniel942 skrev:Däremot kan vi ju räkna med att detta blir några av de stökigaste derbyna på länge tror jag. Vi kan ju bara gissa hur det kommer se ut i entréerna när 100-tals motståndarsupportrar stormar osv.-daniel- skrev:Men sluta snacka massa goja, det var inte tillstymmelse till stök mellan klackarna efter julderbyt som spårade (pga uselt säkerhetsarrangemang). Vill man så går det att säkra upp Globen.ciirree skrev:Kanske inte bara handlar om Globen, det står ju att sammarbetet måste ligga hos ganska många just nu. Dessutom är säkerhetsfrågan ganska stor med tanke på att de flesta inte kan uppföra sig när det är såna heta matcher och många poliser måste väl vara på plats(?)sthlm1891 skrev:vad är det för jävla skit....är verkligen Globen så full? fy fan vad dåligt
De skrev ju inget i artikeln hur de hade tänkt runt säkerhetsfrågor. Dom MÅSTE ha tänkt på att detta kommer skapa hets likaväl som två klackar på Hovet!
- -daniel-
Vi fick säsongskortsinfo från Jesper Björck, skrev just ett mail tillbaka till honom. Kommer såklart inte leda till något men får se vad han svarar.
- - -
Hej Jesper,
Jag som säsongskortsinnehavare och trogen följare av DIF hockey måste starkt ifrågasätta hur man tänker här. Det kommer bli totalt kaos att spela på Hovet utan bortapublik, tror väldigt många kommer försöka få biljetter runt kring i arenan och risken för bråk kommer vara ofantligt mycket större än om man hade förlagt matcherna till Globen och spärrat av på ett tillförlitligt sätt (som man alltså gjorde de sista derbyna). Att Globen är upptagen stämmer ju inte heller om man ser till vilka evenemang som är där under de datum som diskuterats? Detta borde ha gått att lösa om viljan fanns där. Så min undran är vad den egentliga anledningen är?
Själv funderar jag starkt på att bli medlem i Solna Aik Hockey enkom för att kunna få tag på plåtar till bortaderbyt; att inte få se sitt lag spela årtusendets viktigaste derby är snudd på skandalöst faktiskt och känns väldigt märkligt. Är långt ifrån ensam att resonera på samma sätt.
Hälsningar,
Daniel (besviken säsongskortsinnehavare på Aktiv Sittplats)
- - -
- - -
Hej Jesper,
Jag som säsongskortsinnehavare och trogen följare av DIF hockey måste starkt ifrågasätta hur man tänker här. Det kommer bli totalt kaos att spela på Hovet utan bortapublik, tror väldigt många kommer försöka få biljetter runt kring i arenan och risken för bråk kommer vara ofantligt mycket större än om man hade förlagt matcherna till Globen och spärrat av på ett tillförlitligt sätt (som man alltså gjorde de sista derbyna). Att Globen är upptagen stämmer ju inte heller om man ser till vilka evenemang som är där under de datum som diskuterats? Detta borde ha gått att lösa om viljan fanns där. Så min undran är vad den egentliga anledningen är?
Själv funderar jag starkt på att bli medlem i Solna Aik Hockey enkom för att kunna få tag på plåtar till bortaderbyt; att inte få se sitt lag spela årtusendets viktigaste derby är snudd på skandalöst faktiskt och känns väldigt märkligt. Är långt ifrån ensam att resonera på samma sätt.
Hälsningar,
Daniel (besviken säsongskortsinnehavare på Aktiv Sittplats)
- - -
Bra mail!
Skriv här sen vad han svarar.
"...tror väldigt många kommer försöka få biljetter runt kring i arenan och risken för bråk kommer vara ofantligt mycket större.."
Detta MÅSTE dem ju ha tänkt på? Känns aningen amatörmässigt annars! Ska bli intressant att se vad han har för svar!
Skriv här sen vad han svarar.
"...tror väldigt många kommer försöka få biljetter runt kring i arenan och risken för bråk kommer vara ofantligt mycket större.."
Detta MÅSTE dem ju ha tänkt på? Känns aningen amatörmässigt annars! Ska bli intressant att se vad han har för svar!
Lite stillsamt kan det vara värt att påpeka att Globen inte är direkt mycket upptagen under tiden för KS.
Hade lagen velat spela på Globen hade det gått att lösa matchdagsmässigt i alla fall.
DIF hockey har redan ett ansträngt förhållande till sina kärnfans och detta beslut kommer inte förbättra relationerna direkt.
Mer än något annat känns det som ett beslut tagit för att slicka snutrumpor och PK media.
Tyvärr kommer det antagligen inte heller få positiv effekt då folk kommer söka sig till arenan för att försöka få tag på biljetter matchdag och dessutom finns en överhängande risk att vissa läktare kommer bli uppblandade med fans från båda lagen och hur jävla smart är det?
Värst av allt är dock att sprickan mellan fans och ledning genom detta beslut, och de mycket märkliga orsakerna som anges som skäl för desamma, kommer bli än större.
Hade lagen velat spela på Globen hade det gått att lösa matchdagsmässigt i alla fall.
DIF hockey har redan ett ansträngt förhållande till sina kärnfans och detta beslut kommer inte förbättra relationerna direkt.
Mer än något annat känns det som ett beslut tagit för att slicka snutrumpor och PK media.
Tyvärr kommer det antagligen inte heller få positiv effekt då folk kommer söka sig till arenan för att försöka få tag på biljetter matchdag och dessutom finns en överhängande risk att vissa läktare kommer bli uppblandade med fans från båda lagen och hur jävla smart är det?
Värst av allt är dock att sprickan mellan fans och ledning genom detta beslut, och de mycket märkliga orsakerna som anges som skäl för desamma, kommer bli än större.