Kvalserien 2014
Re: Kvalserien 2014
Varför är det ingen som vill att BIK ska klara PO? Om det är några förutom Leksand som man gärna ser söndergrisade är det väl AIK? De har väl fler spelare som vid övertramp från BIK riskerar att koka över och dra på sig matchstraff, inte minst nyförvärvet där med "dålig attityd"
Sent from my iPad using Tapatalk
Just för att dem är så jävla grisiga, äckligt lag. De skulle lika gärna kunna ställa till det för oss på samma sätt och sen är det fruktansvärt tråkigt att se ett lag där spelarna konsekvent ska diskutera med domaren efter varje avblåsning.JohanPez skrev:Varför är det ingen som vill att BIK ska klara PO? Om det är några förutom Leksand som man gärna ser söndergrisade är det väl AIK? De har väl fler spelare som vid övertramp från BIK riskerar att koka över och dra på sig matchstraff, inte minst nyförvärvet där med "dålig attityd"
Rögle känns som det bästa laget för oss att få upp ur PO, med tanke på hur "lätt" vi har haft mot dem den här säsongen.
Äh, vi har hållit oss hyfsat kyliga när de dragit igång och här snackar vi fyradomarsystem så de lär åka dit mer än de gör i serien.
Jorå det har du rätt i, men nog fan kan jag tänka mig att Hank/Honken/Ahlén blir lite extra taggade i en hemmamatch på ett kokande hovet (förhoppningsvis) när BIK grisarna håller på. Jag personligen vill inte ha upp BIK, dels för att dem faktiskt enligt mig är bäst av lagen i PO och är grisiga samt jobbiga att möta.JohanPez skrev:Äh, vi har hållit oss hyfsat kyliga när de dragit igång och här snackar vi fyradomarsystem så de lär åka dit mer än de gör i serien.
Det enda jag starkt ogillar med BIK är den märkliga toarulls-rutinen, i övrigt är det hatten av.
Det är upp till andra lag att bjuda till helt enkelt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Helt sjukt hur de får med sig domaren i matchen ikväll. Kräääks. Vidrigt.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Bikbök är vidriga. Väljer Rövle alla dagar i veckan.
Hmm, trodde att du gillade riktig fysisk hockey och inte ett gäng slängande primmadonnor.sensei skrev:Det enda jag starkt ogillar med BIK är den märkliga toarulls-rutinen, i övrigt är det hatten av.
Kan ärligt inte se att deras hockey är fysiskt sjyst speciellt ofta. Efterslängar och tjyvnyp i viss utsträckning hör till men det finns gränser där med.
Ungefär så jaa. Själv fegade jag ur nu och trots att jag inte vet om jag kan gå på exakt ALLA ks-matcher så skaffade jag nu ikväll ett Kvalseriekort. Jag vågar helt enkelt inte riskera att missa festen i någon mening när man nu slitits mellan hopp och förtvivlan hela säsongen.Jepe skrev:Kan iofs förstå det där, folk som har gått så mycket det kan och har råd med en säsong. Sen när det går bra och man släpper rätt dyra paket så har dessa inte råd att köpa. Handlar ju inte om att man inte vill ha mer folk, utan mer att man känner sig lurad på festen själv. Det måste man ju förstå.
All respekt, men antar att det, precis som i Aiks led, tillkommer en hel drös med "fotbollssupportrar" nu. Jag är själv en fotbollssupporter också, på ungefär samma nivå som hockeyn. Inte riktigt lika mycket kanske. Finns många som går på bägge, så varenda en som gillar fotboll ska inte ta åt sig av detta nu. De personer jag talar om nu, är dessa som kanske varit på ett par matcher i grundserien. JK-dagen och Malmömatchen kanske! Blotta tanken på att en supporter som bara sett två matcher på hela säsongen, ska snuva mig(eller någon annan som varit med på HELA denna resa) på festen, det gör mig lite lite orolig. Så därför blev det ett kort till slut ändå!
Men jissenamn, visst är jag hur glad som helst att det för första gången på, jag vet inte när, andas positivitet kring DIF Hockey.
Till Bik-ämnet... Karlskoga har ju verkligen skaffat en approach i denna serien. Ett starkt varumärke!
Men vafan, finns inget värre än små kortväxta speedkulor som åker runt och kastar sig. När man sen gnäller på allting och ser ut som Kenny Pavey i ansiktet, jaa då kräks undertecknad. Omöjligt att tycka om dem. Även om jag ibland kan bli avundsjuk på bröderna Westerholms skicklighet.
Förövrigt, Tjärnqvist må täcka mycket skott. Men vad har hänt med honom senaste säsongerna? Rent ut sagt värdelös. Ser ut som en stabbig gubbe därute, känns verkligen jobbigt att se..
Men vafan, finns inget värre än små kortväxta speedkulor som åker runt och kastar sig. När man sen gnäller på allting och ser ut som Kenny Pavey i ansiktet, jaa då kräks undertecknad. Omöjligt att tycka om dem. Även om jag ibland kan bli avundsjuk på bröderna Westerholms skicklighet.
Förövrigt, Tjärnqvist må täcka mycket skott. Men vad har hänt med honom senaste säsongerna? Rent ut sagt värdelös. Ser ut som en stabbig gubbe därute, känns verkligen jobbigt att se..
Nej, det är inte roligt med lag vars gameplan inkluderar att dupera domarna. Tyckte dock att det inte har skett så mycket i vår matcher mot dem, och där slutar ärligt talat min erfarenhet av detta toarullegäng.MGC skrev:Hmm, trodde att du gillade riktig fysisk hockey och inte ett gäng slängande primmadonnor.sensei skrev:Det enda jag starkt ogillar med BIK är den märkliga toarulls-rutinen, i övrigt är det hatten av.
Kan ärligt inte se att deras hockey är fysiskt sjyst speciellt ofta. Efterslängar och tjyvnyp i viss utsträckning hör till men det finns gränser där med.
Sen kan jag tycka att det är upp till båda lagen att visa varandra var gränserna går, inom vissa gränser givetvis. Det är ju det som är en stor del av underhållningen i NHL och det är ytterst få matcher som spårar på en säsong.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Det som irriterar mig mest med BIK det är att dem har JÄVLIGT svårt att stå på skridskorna när dem själva får smaka på schyssta tacklingar. Men sen går dem helt över gränsen och gör såna idiotiska saker som inte finns på kartan i en hockeymatch. Slänga upp klubba i publiken, crosschecking i nacken och allmänt vidriga.
Sen att Wessner med 200 utv min ska stå och snacka med domaren efter varenenda avblåsning gör inte deras rykte bättre!
EDIT: Jag kan hålla med om att tuffa tacklingar och lite lätt irriterade situationer ger en skönare match men BIK spelar inte tufft, dem spelar vidrigt!
Sen att Wessner med 200 utv min ska stå och snacka med domaren efter varenenda avblåsning gör inte deras rykte bättre!
EDIT: Jag kan hålla med om att tuffa tacklingar och lite lätt irriterade situationer ger en skönare match men BIK spelar inte tufft, dem spelar vidrigt!
Senast redigerad av ciirree den 2014-03-06 21:07:32, redigerad totalt 1 gånger.
Håller helt med om det sista stycket. I vår del av världen är det tyvärr matchstraff så fort någon sätter gränser och kostnaden för det blir oftast för hög. Sen hjälper det föga när det ramlas värre än italienska fotbollspelare på 90-talet. Det spelet är aldrig kul att se.sensei skrev:Nej, det är inte roligt med lag vars gameplan inkluderar att dupera domarna. Tyckte dock att det inte har skett så mycket i vår matcher mot dem, och där slutar ärligt talat min erfarenhet av detta toarullegäng.MGC skrev:Hmm, trodde att du gillade riktig fysisk hockey och inte ett gäng slängande primmadonnor.sensei skrev:Det enda jag starkt ogillar med BIK är den märkliga toarulls-rutinen, i övrigt är det hatten av.
Sen kan jag tycka att det är upp till båda lagen att visa varandra var gränserna går, inom vissa gränser givetvis. Det är ju det som är en stor del av underhållningen i NHL och det är ytterst få matcher som spårar på en säsong.
Unibet tror på oss iaf 
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/s ... 8483044.ab

Här är siffrorna AIK-fansen nog helst vill blunda för.
Enligt oddsen åker de ur SHL – och Djurgården tar deras plats i högsta ligan.
– Det är mycket som talar för att Djurgården snuvar AIK på den sista SHL-platsen, säger Jonas Nilsson på Unibet.
Men för i helvete! Kan vi aldrig få vara underdogs när vi möter råttjävlarna? Vad är det för fel på världen!?joakime70 skrev:Unibet tror på oss iaf
Här är siffrorna AIK-fansen nog helst vill blunda för.
Enligt oddsen åker de ur SHL – och Djurgården tar deras plats i högsta ligan.
– Det är mycket som talar för att Djurgården snuvar AIK på den sista SHL-platsen, säger Jonas Nilsson på Unibet.