Har ingen annan gjort det så fixar jag det på någon minut när jag kommer hem.minalman skrev:Finns det någon som orkar sätta ihop en miniserie som täcker den avslutade HA och bara de matcher där vi, mif, vik och bik mött varandra? Borde bli 12 omgångar. Släng gärna in en till tabell med alla PO-lag som bonus. 24 omgångar. Eftersom vi inbillat oss att vi är dåliga mot bottenlag så vore det intressant med tabeller med bara topplagsmöten.
Allsvenskan 2013/2014
Re: Allsvenskan 2013/2014
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Som vanligt levererar du Honken. Grymt, ska bli kul o se!Honken skrev:Har ingen annan gjort det så fixar jag det på någon minut när jag kommer hem.minalman skrev:Finns det någon som orkar sätta ihop en miniserie som täcker den avslutade HA och bara de matcher där vi, mif, vik och bik mött varandra? Borde bli 12 omgångar. Släng gärna in en till tabell med alla PO-lag som bonus. 24 omgångar. Eftersom vi inbillat oss att vi är dåliga mot bottenlag så vore det intressant med tabeller med bara topplagsmöten.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Blir ju 26 omgångar.Honken skrev:Har ingen annan gjort det så fixar jag det på någon minut när jag kommer hem.minalman skrev:Finns det någon som orkar sätta ihop en miniserie som täcker den avslutade HA och bara de matcher där vi, mif, vik och bik mött varandra? Borde bli 12 omgångar. Släng gärna in en till tabell med alla PO-lag som bonus. 24 omgångar. Eftersom vi inbillat oss att vi är dåliga mot bottenlag så vore det intressant med tabeller med bara topplagsmöten.

Slog ihop lite snabbt våra resultat, vet inte hur de andra har spelat mot varandra:
Vi har 3+0+0+3p mot Karlskoga, 6/12 totalt.
Vi har 2+3+0+3p mot Malmö IF, 8/12 totalt
Vi har 0+2+3+1 mot Västerås, 6/12 totalt
Vi har 3+3+1+3 mot Rögle, 10/12 totalt
Vi har 1+1+2+3 mot Mora, 7/12 totalt
Vi har 1+0+0+3 mot Karlskrona, 4/12 totalt
Så totalt mot lagen i topp 7 har vi 41 av 72 poäng. Klart fördelaktigt för vår del om Rögle tar KS-platsen.
Senast redigerad av förevigtdjurgården den 2014-03-05 17:01:39, redigerad totalt 1 gånger.
25/4-2025
- minalman
Ser bra ut för vår del, speciellt som vi hittat formen nyligen.
Om alla sju har mött varandra fyra gånger bör det väl vara fyra ggr sex, lika med 24 omgångar i en sådan miniserietabell?
Kvalserien är ju två ggr fem, lika med 10 omgångar och HA är fyra ggr tretton, lika med 52 omgångar.
Om alla sju har mött varandra fyra gånger bör det väl vara fyra ggr sex, lika med 24 omgångar i en sådan miniserietabell?
Kvalserien är ju två ggr fem, lika med 10 omgångar och HA är fyra ggr tretton, lika med 52 omgångar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Här är inbördes möten samt tabellen för sista rundan.
Blev själv förvånad över poängen mot topp lagen.

Blev själv förvånad över poängen mot topp lagen.

Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
- minalman
Tack Honken!
Man sover gott med bra statistik i huvudet.
Edit: 36 poäng på 14 matcher... Något slags rekord?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Det är faktiskt bara 13 matcher(14 lag), jag som skrev fel i headern.minalman skrev:Tack Honken!
2,77 i poängsnitt
3,85 i snitt gjorda mål
1,69 i i snitt insläppta
Oj Västerås PP mot de andra topplagen var verkligen inte bra. Fördel för oss, speciellt om passningarna sitter lika bra som i Tisdags!
It's easier to be an asshole to words than to people
Insläppta mål är nästan identiskt för de 13 senaste matcherna som Adams GAA och SVS% för hela säsongen.
Det är målfabrikationen som kommit igång.
För hela säsongen ligger snittet på 2,92, sista 13matcherna 3,85
Räknar vi bort sista rundan så är snittet 2,61
Målproduktionen för EQ spel har mer än fördubblats
Där ligger hela förklaringen till den fantastiska avslutningen.
Målproduktion Omg 1-39
Status Antal Snitt
EQ 50 1,28
PP1 38 0,97
PP2 5 0,12
SH1 6 0,15
Målproduktion Omg 40-52
Status Antal
EQ 34 2,83
PP1 13 1,08
PP2 1 0,08
SH1 1 0,08
Det är målfabrikationen som kommit igång.
För hela säsongen ligger snittet på 2,92, sista 13matcherna 3,85
Räknar vi bort sista rundan så är snittet 2,61
Målproduktionen för EQ spel har mer än fördubblats
Där ligger hela förklaringen till den fantastiska avslutningen.
Målproduktion Omg 1-39
Status Antal Snitt
EQ 50 1,28
PP1 38 0,97
PP2 5 0,12
SH1 6 0,15
Målproduktion Omg 40-52
Status Antal
EQ 34 2,83
PP1 13 1,08
PP2 1 0,08
SH1 1 0,08
Kör man fyradomarsystem i Kvalserien också? Såg nu i matchen mellan BIK-RBK att dem gör de i PO. Blir ju asskönt isåfall!
Någon som ser matchen mellan BIK och Rögle? Smutsiga BIK fortsätter att äckla mig.
Gruff vid Karlskogamålet och efter ett tag hamnar Jensen (tror jag) på mage bakom målet av en crosschecking signerad Niklas Roest. Varpå Roest forts att crosschecka Jensen i nacken stenhårt när han redan har näsan i isen. I reprisen kan man se att ena domaren kommer med fri sikt mot händelsen och en annan domare bakom mål ser också.
Påföljd: 2 min crosschecking
Jag vet inte riktigt vad som händer i huvudet på dessa vidriga hockeyspelare men att det alltid är Karlskoga som gör såna här grejer måste ju iaktas av någon!? Jag fattar fan inte grejen med att efter avblåsning crosschecka någon i nacken när han redan ligger med huvudet i isen! Pajasförening
Gruff vid Karlskogamålet och efter ett tag hamnar Jensen (tror jag) på mage bakom målet av en crosschecking signerad Niklas Roest. Varpå Roest forts att crosschecka Jensen i nacken stenhårt när han redan har näsan i isen. I reprisen kan man se att ena domaren kommer med fri sikt mot händelsen och en annan domare bakom mål ser också.
Påföljd: 2 min crosschecking
Jag vet inte riktigt vad som händer i huvudet på dessa vidriga hockeyspelare men att det alltid är Karlskoga som gör såna här grejer måste ju iaktas av någon!? Jag fattar fan inte grejen med att efter avblåsning crosschecka någon i nacken när han redan ligger med huvudet i isen! Pajasförening
Rögle-spelaren kan känna sig lyckosam som inte är paralyserad nu. Träffar han fel med klubban där i nacken...
Ska fan i mig polisanmälas för såna där överfall. Det är HELT medvetet dessutom.
Hela den där staden är sjuk.
Ska fan i mig polisanmälas för såna där överfall. Det är HELT medvetet dessutom.
Vikas skrev:Rögle-spelaren kan känna sig lyckosam som inte är paralyserad nu. Träffar han fel med klubban där i nacken...
*Jacob Johansson var det visst!
Ja det är helt sjukt. Jag trodde seriöst att han inte skulle resa sig där. och bara 2 min? fattar fan inte!
Fan vilket fult lag Bofors är.
Slänger sig för minsta kontakt samtidigt som de själva är konsekvent fula.
De förtjänar verkligen inte att spela i KS, men samtidigt vill jag absolut inte ha med mig Karlskrona dit heller.
Slänger sig för minsta kontakt samtidigt som de själva är konsekvent fula.
De förtjänar verkligen inte att spela i KS, men samtidigt vill jag absolut inte ha med mig Karlskrona dit heller.