ciirree skrev:Den sista punkten är oerhört smart av båda lagen då det bara kostar massa extra pengar att ha i Globen
Kostar det verkligen mer?
Ironi?
Det måste de väl göra eller?
Fan dumheter att ens tänka på Tele 2 när vi har sån liten budget redan!
Jag förstår inte heller varför det skulle vara så självklart att det vore dyrare?
Jag har inga siffror på hyror eller kringkostnader för någon av arenorna, så jag kan inte mer än spekulera. Men, om vi räknar antal lösbiljetter (eftersom vi inte drar in något på säsongare, vilket jag här gissar på är ~3500?) tar globen ~10'000, hovet tar ~4500. Skulle arenahyra + kringkostnader vara mer än dubbelt så dyrt i globen? Och då har vi ju dessutom inte räknat med vilket mer svårberäknat värde som finns i hockeyhypen med större publiksiffror och derbystämning med två klackar. (Vilken blir en ännu större faktor vid tele2, men det där blir för mycket spekulation för gissa om här.)
Jag vill minnas att priset är/var detsamma oavsett om vi spelar på Hovet eller Globen. Men frågan har ju inte varit aktuell på ett tag, och saker kan ju ändras.
supreme skrev:Jag vill minnas att priset är/var detsamma oavsett om vi spelar på Hovet eller Globen. Men frågan har ju inte varit aktuell på ett tag, och saker kan ju ändras.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag vill minnas att det var dyrare att hyra Globen än Hovet men att vinsten blev högre av ett fullsatt Globen.
supreme skrev:Jag vill minnas att priset är/var detsamma oavsett om vi spelar på Hovet eller Globen. Men frågan har ju inte varit aktuell på ett tag, och saker kan ju ändras.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kostnaden för Globen är i krokarna kring 20% av biljettintäkterna för kallhyra och sedan tillkommer det säkert ett antal rörliga kostnader som vi får stå för själva. Dessutom finns det något minimipris också vilket gör att man måste ha rätt bra med folk i Globen för att det skall bli lönsammare än Hovet.
Att man går rent back på att spela i Globen är väl inte troligt men att intäkterna i förhållande till Hovet skulle vara mindre än budgeterat vid samma antal besökare tvivlar jag inte ett dugg på.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Sen funkar säkert inte nya biljettsystemet heller. Kaos när alla säsongare ska byta. Och sedan sälja lösbiljetter. Men det erkänner de inte. Lättare att skylla på fansen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag ser det som en gynnande svedjebränning, om detta inte leder till ett Wake-Up Call för truppen, så kommer DIF aldrig någonsin signa något SHL-kontrakt.
Rocky du är fan min gud från och med nu! Allt du säger kommer jag lyssna på med 100% respekt! Hur i h-vete kunde du förutsäga detta?
Det står ju att han fört frågan vidare men han tror det är kört tyvärr.
Jag ser mycket hellre Globen faktiskt (om den nu skulle bli tillgänglig vilket den ännu inte verkar vara!)
ciirree skrev:Det står ju att han fört frågan vidare men han tror det är kört tyvärr.
Jag ser mycket hellre Globen faktiskt (om den nu skulle bli tillgänglig vilket den ännu inte verkar vara!)
Globen är tillgänglig, inga evenemang ska krocka med nåt speldatum.
Jag hoppas på Tele2! Jäklar vad kul det hade varit! Och om det hade funkat hade det ju varit ett kul kommande koncept med en "stormatch" per år. Genererar ju även lite extra para till Kassan
Det bästa hade varit om man hade fått både Järnkaminerna och UCS delaktiga så att derbyt präglas av supporteranda. Inte alls samma grej när eventbolag ska styra och ställa.. Känns lite som om ens föräldrar skulle välja musiken till festen när man var yngre.. Alltså helt åt hel*ete! =D
Edit: Men det fetaste hade ju varit om vi drog så mycket folk på varje match. Hoppas den dagen kommer!
Andspe skrev:Jag hoppas på Tele2! Jäklar vad kul det hade varit! Och om det hade funkat hade det ju varit ett kul kommande koncept med en "stormatch" per år. Genererar ju även lite extra para till Kassan
Det bästa hade varit om man hade fått både Järnkaminerna och UCS delaktiga så att derbyt präglas av supporteranda. Inte alls samma grej när eventbolag ska styra och ställa.. Känns lite som om ens föräldrar skulle välja musiken till festen när man var yngre.. Alltså helt åt hel*ete! =D
Edit: Men det fetaste hade ju varit om vi drog så mycket folk på varje match. Hoppas den dagen kommer!
Andspe skrev:Jag hoppas på Tele2! Jäklar vad kul det hade varit! Och om det hade funkat hade det ju varit ett kul kommande koncept med en "stormatch" per år. Genererar ju även lite extra para till Kassan
Ett jippo är det inte läge för nu.
Hur kan en ny arena vara ett jippo? 2 års sedan vi lirade i Globen. Kallas det jippo om vi spelar där igen?
Kan vi nå fullsatt i Tele2 så finns det ju inga ursäkter.. Om vi kan så ska vi ju lira på en större arena. Kanske vi får bättre betalt för kringförsäljning också? Och kanske lyckas vi värva en ny skara fans som inte brukar gå på hockey eller slutat gå? Ser enbart de positiva aspekterna så om de finns negativa så får du gärna förklara dem. Att vi mister "känslan" är inte en hållbar orsak för en sak är säker, vi kommer inte spela våra derbyn på Hovet.
Att man ens överväger att bygga rink på tele2.. Låt fotbollsgrabbarna ha den så är det hockey på hovet eller globen som gäller. Vi ska inte göra det till nått jippo för att sälja ett par fler biljetter o nån extra tröja kanske..
Ni som är positiva till detta, ska råttorna också få spela sin hemmamatch mot oss där eller? Skärpning för fan.
"Det går inte att spela på Tele 2 Arena?
– Det har vi också tittat på, men det är ett väldigt projekt att lägga is där just nu. jag tror att det är kört vad jag har förstått. jag har faktiskt drivit den frågan tidigare, men tror inte det är möjligt tyvärr."
Mattebo skrev:"Det går inte att spela på Tele 2 Arena?
– Det har vi också tittat på, men det är ett väldigt projekt att lägga is där just nu. jag tror att det är kört vad jag har förstått. jag har faktiskt drivit den frågan tidigare, men tror inte det är möjligt tyvärr."
Verkar inte ens gå.
Skönt.
Är egentligen inte emot en ”Jippo-match” inlagd under en säsong som en av 52/55 matcher.
Men i ett så avgörande läge för DIF:s framtid som i en Kvalserie, njaa…. det känns inte som ett seriöst förslag.
Tror på allvar att aik i ett kval kan få problem om vi lyckas etablera ett infernaliskt tryck från läktarplats, dom är inte alls vana med sånt.
Tror i det fallet att det blir mer stress än trigg för solna
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan