Om Nils hade rått på Honken vet jag inte då han inte ingick i röstningen, så vad jag tror är och förblir irrelevant. Jag vidhåller fortfarande att Honken är en högst värdig vinnare; min åsikt angående Nils gällde en nominering, inte att han nödvändigtvis skulle vara vinnaren.SirDIFalot skrev:Det handlar om att vara den spelaren som supportrarna uppskattar mest. Tror du verkligen Nils hade rått på en sån som Honken i en sån omröstning?DIF_Soldier skrev:Precis min poäng. Om det inte handlar om att vara bäst på isen, vad handlar det om? Jo, inställning och att vara ett föredöme för klubben, vilket jag antar är anledningen Hank blev nominerad (det lär ju inte vara sett till hans spel överlag iallafall).SirDIFalot skrev:Fast Årets Järnkamin har väl aldrig handlat om att vara bäst i laget eller så. I så fall hade ju Hank varit den sista som nominerats.DIF_Soldier skrev:Jävligt märkligt att Nils Andersson inte ens var nominerad för övrigt. Skadad mycket, visst. Men när han väl spelade var han ofta bäst i laget. Nä, märkligt.
Med det sagt var Honken en högst värdig vinnare.
Föredöme är något Nils, utöver att enskilt vara den bästa spelaren och räddat DIF i mindre smickrande stunder också är; Djurgårdens ambassadör för Barncancerfonden som klarast lysande exempel.
Your point is invalid. Misstag av JK, end of story.
Jocke Eriksson är ju ett stort föredöme och en av våra bästa spelare. Och han kom toksist av dom fyra efter omröstningen.
Jag kan däremot sticka ut hakan och säga att vi fans uppskattar Nils, om det nu är ditt kriterium. Jag ser ingen anledning till att inte göra det, varken spelmässigt (där han fortfarande är största utropstecknet) eller som person (arbetet utanför isen).
Om vi vänder på steken - anser du att han inte förtjänade en nominering, och i så fall varför? Sett till vad du skrivit så kan jag förutsätta att du också tycker att Hanks nominering är något märklig. Vem skulle i så fall nominerats före Hank enligt dig, om inte Nils?