Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Vikas

Re: Skadetråden

Inlägg av Vikas »

Känns inte som att Guter kommer spela mer den här säsongen. Trist.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

Det finns olika grader av en sån skada.
Den minsta graden då är han tillbaka om 3-4 veckor då Kvalserien precis har börjat. Så vi får hoppas det!
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Någon som vet status på Lidström? Timmy? Nisse kommer han kunna spela playoff?
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

Örebroarn skrev:Någon som vet status på Lidström? Timmy? Nisse kommer han kunna spela playoff?
Nisse har sedan länge sagt att han är tillbaka kring Play-Off/Kvalserie, Timmy vet jag ingenting om och Lidström misstänkte jag var sjuk.. sen kom jag att tänka på smällen mot KHK och då vet jag faktiskt inte. Han stod iallafall uppskriven i laguppställning idag.
25/4-2025
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Satan att vi tappar Guter i 1 månad... det kan vara en riktig KS-breaker! :(
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
förevigtdjurgården

captcash skrev:Satan att vi tappar Guter i 1 månad... det kan vara en riktig KS-breaker! :(
3-4 veckor är ju runt när KS börjar. 17 Mars är första rundan Kvalserie, vilket är 3 veckor från nu.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

förevigtdjurgården skrev:
Örebroarn skrev:Någon som vet status på Lidström? Timmy? Nisse kommer han kunna spela playoff?
Nisse har sedan länge sagt att han är tillbaka kring Play-Off/Kvalserie, Timmy vet jag ingenting om och Lidström misstänkte jag var sjuk.. sen kom jag att tänka på smällen mot KHK och då vet jag faktiskt inte. Han stod iallafall uppskriven i laguppställning idag.
Hoppas Timmy är tillbaks på tisdag då jag misstänker att vi kommer behöva rutin för att vinna en sådan match för annars blir det playoff då BIKBOK garanterat vinner mot Troja med 10 mål av Deilert den jäveln.
Fan inte lätt att vara djurgårdare dessa dagar. Har konstant magvärk och tänker ibland tillbaks på onödiga förluster där vi tappat matchen med 1 minut kvar...SUCK
förevigtdjurgården

Örebroarn skrev:
Hoppas Timmy är tillbaks på tisdag då jag misstänker att vi kommer behöva rutin för att vinna en sådan match för annars blir det playoff då BIKBOK garanterat vinner mot Troja med 10 mål av Deilert den jäveln.
Fan inte lätt att vara djurgårdare dessa dagar. Har konstant magvärk och tänker ibland tillbaks på onödiga förluster där vi tappat matchen med 1 minut kvar...SUCK
Det är snuskigt att tänka att ifall vi hade hållit ett (1, ETT) ynka kryss under säsongen så hade vi varit klara för Kvalserien i nuläget. Alternativt vunnit 2 straffläggningar.

Samtidigt är det ju sportens tjusning, och samma sak för andra lag som fallit på målsnöret så vi får hoppas att laget biter ihop och kör järnet på Tisdag.
25/4-2025
ciirree

Re: Sv: Skadetråden

Inlägg av ciirree »

captcash skrev:Satan att vi tappar Guter i 1 månad... det kan vara en riktig KS-breaker! :(
3-4 veckor är ju runt när KS börjar. 17 Mars är första rundan Kvalserie, vilket är 3 veckor från nu.
Njea. Den 17 Mars är en måndag, och vad jag kommer ihåg så spelas kvalserien väl varannan dag? Då hinner det gå 3 matcher innan han är tillbaka!
Honken

Inlägg av Honken »

Kanske lite bättre än befarat.
Från Maries blogg.
http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... -till.html

Jäpp. Han sa till mig att ett av de fyra ledbanden är uttänjt, att det är ett ledband vid knäet.
– Ja då är det ju bara hoppas att det bara är det för då är det väl fyra veckors frånvaro förhoppningsvis, säger Guter.

Med lite tur går det ännu fortare. Djurgårdsläkaren var optimistisk och hoppades att det stannar vid två veckors vila men kunde inte ge klart besked. Det kommer först nästa vecka då Mattias Guter magnetröntgas.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
minalman

Re: Sv: Skadetråden

Inlägg av minalman »

Honken skrev:Kanske lite bättre än befarat.
Från Maries blogg.
http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... -till.html

Jäpp. Han sa till mig att ett av de fyra ledbanden är uttänjt, att det är ett ledband vid knäet.
– Ja då är det ju bara hoppas att det bara är det för då är det väl fyra veckors frånvaro förhoppningsvis, säger Guter.

Med lite tur går det ännu fortare. Djurgårdsläkaren var optimistisk och hoppades att det stannar vid två veckors vila men kunde inte ge klart besked. Det kommer först nästa vecka då Mattias Guter magnetröntgas.
Det blir att tejpa.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag har en kompis som sträckte ut inre ledbandet, liknande som Guter har, enligt läkaren till Sportbladet igår. Och grejen med en sån skada är ju att smärtan är olidlig, den är värre än om bandet hade gått av. Är det så, så förstår jag att läkaren tror på bara 2-3 veckors vila innan han är fit-for-fight igen! Får hålla tummarna att MRI:n går bra
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Örebroarn skrev:
Ser också gärna att Timmy är med på tisdag. Lite orolig över att han kommer ringrostisg bara.
Men hans tyngd och smartness i utsatta lägen behövs. Där har han något som ingen av våra övriga backar har.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Heinrich

Inlägg av Heinrich »

Enligt rykten blev Lidström stoppad av läkaren några minuter för match.Har säkert och göra med skadan han ådrog i början på 3:e perioden i Karlskrona.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Heinrich skrev:Enligt rykten blev Lidström stoppad av läkaren några minuter för match.Har säkert och göra med skadan han ådrog i början på 3:e perioden i Karlskrona.
Pseudoefedrin?
Skriv svar