Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
baate

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av baate »

Fel tråd säkert, men fy f*n vilken lagdoping det är i år. Med Örebro och Gnaget i topp. Det spelar ju ingen roll längre hur bra vi spelat nu på sistone, eller t ex hur vassa Malmö varit bitvis. 20-25% av lagen är ju utbytta på sina håll.

Bäckis allergimedicin är ju ingenting om man jämför med detta värvningsdribblande. Pinsamt av Hockeyförbundet att inte förutse detta.
Senast redigerad av baate den 2014-03-01 10:10:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Man bara måste älska det läge vi hamnat i.

För någon vecka sedan tittade man lika mycket ned som upp i tabellen.

Nu inför sista omgången har vi 2 p till vår fördel att nå kvalserien!

Snacka om att en direktplats vore en lika skön som oväntad bonus. Om inte så har vi breddat truppen för att kunna spela många matcher på kort tid.

Det här läget trodde jag inte skulle inträffa denna säsong. Underbart! :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
ciirree

Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av ciirree »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Man bara måste älska det läge vi hamnat i.

Snacka om att en direktplats vore en lika skön som oväntad bonus. Om inte så har vi breddat truppen för att kunna spela många matcher på kort tid.

Ja asså på ett eller annat sätt så är vi i en bra sits efter matchen på tisdag.
Antigen direktplats eller 4p och bra utgångsläge i Play-off.

Men jag kan också tycka att direktplats är oroande eftersom vi inte haft jättebra spel efter uppehåll på sistone, men nu när vi spelat varannan dag så är vi i hysterisk form (TROTS skador!)
Men, hur reagerar vi på PO spel om vi vunnit åtta raka och snubblar på målsnöret på Tisdag?

Det är liksom både bra och dåligt hur det än går på tisdag, men självklart är en direktplats det bästa med tanke på skadeläget!
Jag vill ha tisdag kl 19 nuuu..
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

ciirree skrev:

Men jag kan också tycka att direktplats är oroande eftersom vi inte haft jättebra spel efter uppehåll på sistone, men nu när vi spelat varannan dag så är vi i hysterisk form (TROTS skador!)
Men, hur reagerar vi på PO spel om vi vunnit åtta raka och snubblar på målsnöret på Tisdag?

Det är liksom både bra och dåligt hur det än går på tisdag, men självklart är en direktplats det bästa med tanke på skadeläget!
Uppehåll till trots, jag tar heller direktplats till KS jämfört med ett kval.
Detta både av idrottsliga orsaker, vi får tid att läka ihop laget och att spela 6 matcher på så kort tid sliter ordentligt, men även av ekonomiska då spel i KS torde ge bra mycket mer deg i kassan. Räcker väl med att jämföra vilka lag vi får möta. Utgår från fullsatt mot råtta t ex och det skulle förvåna om vi inte kommer nära fullsatt även i matcher mot VIK, MIF och Örebro.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag tar direktplats med alla dagar i veckan.. men endå, 4p till godo och matchtempo är inte nåt att deppa ihop över, en placering bättre än förra året!

EDIT: Om inte fullsatt så måste matcher mot Malmö, VIK och Örebro i en Kvalserie lätt komma över 7k.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Haha, kan bli kul att åka till Ängelholm. Ett lunchstopp i Ljungby känns givet, där hjältarna i rödvita dräkter skall hyllas.
Isabo

Inlägg av Isabo »

pulverapa skrev:Haha, kan bli kul att åka till Ängelholm. Ett lunchstopp i Ljungby känns givet, där hjältarna i rödvita dräkter skall hyllas.
Första gången jag ser "Ljungby" och "hjältar" i samma mening. :)
Isabo

Inlägg av Isabo »

ciirree skrev:Jag tar direktplats med alla dagar i veckan.. men endå, 4p till godo och matchtempo är inte nåt att deppa ihop över, en placering bättre än förra året!

EDIT: Om inte fullsatt så måste matcher mot Malmö, VIK och Örebro i en Kvalserie lätt komma över 7k.

Tyvärr är det ju inte 4 poäng tillgodo, vi börjar med 4 poäng men Karlskrona (eller Rögle) börjar ju med 3, femteplacerade lag får 2 och sista 1 p (är det väl?). Men vi har ju ivf bäst utgångsläge i ett förkval.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Isabo skrev:
pulverapa skrev:Haha, kan bli kul att åka till Ängelholm. Ett lunchstopp i Ljungby känns givet, där hjältarna i rödvita dräkter skall hyllas.
Första gången jag ser "Ljungby" och "hjältar" i samma mening. :)
Men det kanske inte är sista heller!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

ciirree skrev:

Ja, det känns oneklingen länge kvar till matchen, kunde väl åtminstonde varit på måndag.

Hoppas killarna inte spänner sig för mycket. Ut och kör och njut av det läge vi hamnat i.
Räcker det till seger så är det ju hur häftigt som helst.
Blir det en förlust efter att man gjort det bästa man kan (Rögle är riktigt bra i sina bästa stunder) får man deppa tisdagen ut.

Sedan spotta i nävarna och ge järnet och glädjas åt att gå in i PO som etta.
Vi har bredden i laget för att gå den vägen också, och dessutom är det ju en vilodag(!) innan kvalserien sedan börjar.

Är det några som ska känna besvikelse är det ju Bik som varit top 3 i stort sett hela säsongen och nu riskerar att falla just innan målsnöret.
Jag tittar på text-tv s 360 ett par gånger per dag och bara förundras över var vi hamnat i tabellen. Känns helt overkligt när man ett tag oroade sig för att nå PO.

Gilla läget, längta till match, njut av chansen vi fått. Kämpa DIF! :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Isabo

Inlägg av Isabo »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag tittar på text-tv s 360 ett par gånger per dag och bara förundras över var vi hamnat i tabellen. Känns helt overkligt när man ett tag oroade sig för att nå PO.

Gilla läget, längta till match, njut av chansen vi fått. Kämpa DIF! :D

Samma här, jag passar på att njuta av tabelläget medan det är aktuellt, och varje periodpaus i matcherna brukar jag numera njuta för stunden av vad som står på resultattavlan om vi leder, man är ju väldigt luttrad med spelsammanbrott i slutskedet av matcher...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag tror faktiskt både vi och bik kammar noll i sista omgången.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree

Inlägg av ciirree »

Isabo skrev:
ciirree skrev:Jag tar direktplats med alla dagar i veckan.. men endå, 4p till godo och matchtempo är inte nåt att deppa ihop över, en placering bättre än förra året!

Tyvärr är det ju inte 4 poäng tillgodo, vi börjar med 4 poäng men Karlskrona (eller Rögle) börjar ju med 3, femteplacerade lag får 2 och sista 1 p (är det väl?). Men vi har ju ivf bäst utgångsläge i ett förkval.
Juste det var det jag menade. Bäst utgångsläge - och det är ju inte fy skam! Hade vi inte haft alla skador så hade jag nog tagit fjärdeplatsen hellre så man har bra matchtempo!
ciirree

Inlägg av ciirree »

minalman skrev:Jag tror faktiskt både vi och bik kammar noll i sista omgången.
Jag hoppas verkligen att Troja ger järnet. Det kan finnas en liten chans att BIK underskattar Troja och då blir det jämt!
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

ciirree skrev:
minalman skrev:Jag tror faktiskt både vi och bik kammar noll i sista omgången.
Jag hoppas verkligen att Troja ger järnet. Det kan finnas en liten chans att BIK underskattar Troja och då blir det jämt!
Vi får hoppas på BIK-nervositet. De klappade bevisligen ihop i deras viktigaste match förra året.
Senast redigerad av Skidlöparn den 2014-03-02 02:39:25, redigerad totalt 1 gånger.
Låst