Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

Exakt så dutti, delar vartenda ord. Tycker det känns som en skam det där förslaget.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Om vi får död på intresset kanske vi blir berättigade bidrag från stan?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

dutti skrev:Jag tycker det är helt jävla befängt.

Jag skiter i vad som hänt, eller vems fel det är. Stockholmshockeyn har bara EN sak att stoltsera med, och det är världens i särklass hetaste publickmatcher i hockeyvärlden. Punkt.

Istället för att jobba mot en lösning och ta tillvara på chansen blir det här istället en tydlig ståndpunkt att "Vi bryr oss inte om den här kulturen". Stockholmshockeyn har legat på dödsbädden länge, utan att Stockholm bryr sig. Det här hade kunnat bli ett litet sprattel där man faktiskt kunde kastat lite ljus på FESTEN som ett derby ska innebära - Tyvärr är (som vanligt) rädslan oerhört mycket större än viljan, hoppet och drömmarna.

Pessimistiska, negativa, likgiltiga, visionslösa jävla skithuvuden.
Tyvärr finns alltid mörka orosmolnet där men du har en bra poäng, är benägen att faktiskt hålla med.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Det vore intressant om respektive supporterorganisation gjorde en gemensam namninsamling mot detta supporterförakt. Lyckas de inte med det är jag rädd att de som driver den nuvarande linjen med noll bortaklack tyvärr har rätt.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Så efter att ha stått i klacken i ~30 raka hemmamatcher kan man ev. missa säsongens sista match då vi ev. går upp till elitserien? Det vore ju inget tråkigt alls... Skjut mig.
mb81

Inlägg av mb81 »

SkönaDjurgårn skrev:Så efter att ha stått i klacken i ~30 raka hemmamatcher kan man ev. missa säsongens sista match då vi ev. går upp till elitserien? Det vore ju inget tråkigt alls... Skjut mig.
Djurgårdslogiken i supporterform!
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Om inte derbyn får vara derbyn längre inom hockeyn vete fan... derbyn är ju fan det bästa som finns samtidigt som det är det värsta på ngt vis...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
Zephyrox

Inlägg av Zephyrox »

"Hmm, det går tungt för hockeyn i Stockholm, hur ska vi lösa det.... Jag vet! Vi dödar dom matcherna som lockar mest publik!"

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Zephyrox skrev:"Hmm, det går tungt för hockeyn i Stockholm, hur ska vi lösa det.... Jag vet! Vi dödar dom matcherna som lockar mest publik!"

Jag förstår att det blir så här. Vi är ju inte osårbara ekonomiskt och polisnotor vill vi inte ha. Vi har inte råd att betala en massa pengar till staten för att några tiotals personer kastar saker och stormar motståndarklack etc. Jag förstår att det blir så här nu. Det är inte kul men det är inte konstigt heller.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SkönaDjurgårn »

mb81 skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Så efter att ha stått i klacken i ~30 raka hemmamatcher kan man ev. missa säsongens sista match då vi ev. går upp till elitserien? Det vore ju inget tråkigt alls... Skjut mig.
Djurgårdslogiken i supporterform!
Haha mmm, men förhoppningsvis får vi hemmaplan i sista matchen och är då välkomna till arenan.

Nåja, en match i taget, nu mosar vi Asplöven!
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Tar de bort bortapubliken till ett (eventuellt, som det faktiskt fortfarande är) derby mellan Djurgården och AIK i kvalserien så tar de ju bort derbyt helt. Då blir det en vanlig, avslagen match mot ytterligare ett skitlag. Med skillnaden att vi spelar för en SHL-plats istället för en Kvalserieplats.

Jag tycker det är jävligt tragiskt om det ska behöva bli så. Bästa möjliga är ju att DIF/AIK på något sätt enas... men samtidigt vet man att det är önsketänkande i sin renaste form eftersom det alltid kommer finnas rötägg, förmodligen från båda parter.

Förstå dock trycket det skulle bli på en sån här match. Förstå publikfesten som det finns möjligheter till..

Fan.
25/4-2025
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Eftersom vi går upp och gnaget konkar är det ju sista chansen någonsin för hockeyderbyn.
Jag får väl antijinxa detta påstående på något sätt, men det måste ändå sägas tycker jag.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Grymt snack i senaste DIFpodden från tre generationer av klackledare som surrar om deras erfarenheter från klacklederi.
http://www.jarnkaminerna.se/2014/02/28/ ... ckledarna/
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

Tänk om det blir borta mot Malmö eller kanske rögle den 29 mars i en eventuell kvalserie. Skulle vara sjukt fett!!!
MGC

Inlägg av MGC »

Magnutz skrev:
Zephyrox skrev:"Hmm, det går tungt för hockeyn i Stockholm, hur ska vi lösa det.... Jag vet! Vi dödar dom matcherna som lockar mest publik!"

Jag förstår att det blir så här. Vi är ju inte osårbara ekonomiskt och polisnotor vill vi inte ha. Vi har inte råd att betala en massa pengar till staten för att några tiotals personer kastar saker och stormar motståndarklack etc. Jag förstår att det blir så här nu. Det är inte kul men det är inte konstigt heller.
Fick för mig att polisnotorna var bortagna från årsskiftet?
Skriv svar