Ingenting är officiellt klart, själv tror jag att det kan hända saker om "rätt" lag spelar kvalserien.ciirree skrev:Återigen nej. Tidigast till 15/16. Alltså nästa kvalserie!BigJ skrev:..glöm inte att det kanske redan i år blir 4 lag som går upp....
Allsvenskan 2013/2014
Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014
Alla parter måste vara överens, dvs att Hockeyallsvenskan måste godkänna ändringen. Men hockeyallsvenskans VD har sagt att till 15/16 kan de bli aktuellt.BigJ skrev:Ingenting är officiellt klart, själv tror jag att det kan hända saker om "rätt" lag spelar kvalserien.ciirree skrev:Återigen nej. Tidigast till 15/16. Alltså nästa kvalserie!BigJ skrev:..glöm inte att det kanske redan i år blir 4 lag som går upp....
”Accepterat att det blir så”
I en intervju med SVT Sport säger nu Hockeyallsvenskans vd Stefan Bengtsson att han tror att SHL kommer att utökas till 14 lag till säsongen 2015/16.
– Vi utgår från att det blir en utökning. Vi har i alla fall accepterat att det blir så, säger han till sajten."
Dem skulle aldrig kunna ändra mitt i en kvalserie bara sådär!
Jo då. Det går att ordna. SHL gör vad de vill.
Japp, de ser naturligtvis till sin egen produkts bästa. om det skulle vara DIF, MIF, VIK och t.ex. RBK så är det nog mycket troligt att det blir ändringar redan nu.pulverapa skrev:Jo då. Det går att ordna. SHL gör vad de vill.
Att Bengtsson går ut och kämpar för sin produkt, HA och försöker få allmänheten med sig hör till spelet....
Re: Allsvenskan 2013/2014
Nej HA måste fortfarande godkänna ju. Eller har jag fattat helt fel?
Alltså. Återigen, KS i år tillhör rent juridiskt nästa års hockeyallsvenska, så jag tror inte det är några problem att ändra om i serierna så här sent. Speciellt inte eftersom topp 3 i HA just nu, mik, vik och DIF alla tre är positiva till utökning. Däremot känns det som att om inte ett beslut fattats inom 10 dagar så är det kört.
Ja, beslutet måste förstås komma innan kvalserien startar. Gissningsvis kommer beslutet direkt efter seriens slut.
Men denna tillhör ju 14/15? Dem har sagt sig vara positiva till 15/16 - alltså den serie som börjar hösten 2015pulverapa skrev:Alltså. Återigen, KS i år tillhör rent juridiskt nästa års hockeyallsvenska, så jag tror inte det är några problem att ändra om i serierna så här sent. Speciellt inte eftersom topp 3 i HA just nu, mik, vik och DIF alla tre är positiva till utökning. Däremot känns det som att om inte ett beslut fattats inom 10 dagar så är det kört.
Med nästa års menar jag nästa säsong.ciirree skrev:Men denna tillhör ju 14/15? Dem har sagt sig vara positiva till 15/16 - alltså den serie som börjar hösten 2015pulverapa skrev:Alltså. Återigen, KS i år tillhör rent juridiskt nästa års hockeyallsvenska, så jag tror inte det är några problem att ändra om i serierna så här sent. Speciellt inte eftersom topp 3 i HA just nu, mik, vik och DIF alla tre är positiva till utökning. Däremot känns det som att om inte ett beslut fattats inom 10 dagar så är det kört.

- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Allsvenskan 2013/2014
Hej alla vänner på forumet!
Märker ni som jag att det är lättare att gå upp på morgonen, ryggen känns rakare och man är mycket snyggare nu, när vi har sådant flyt med resultaten?
Jag vet att allt kan ta slut väldigt fort, men nu vet vi i alla fall att det går, det som vi bara har närt en förhoppning om tidigare.
Märker ni som jag att det är lättare att gå upp på morgonen, ryggen känns rakare och man är mycket snyggare nu, när vi har sådant flyt med resultaten?
Jag vet att allt kan ta slut väldigt fort, men nu vet vi i alla fall att det går, det som vi bara har närt en förhoppning om tidigare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
minalman skrev:Hej alla vänner på forumet!
Stämmer så bra så, sjukt att hockeyresultat
kan påverka ens liv så sjukt mycket.
minalman skrev:Hej alla vänner på forumet!
Instämmer helt och fullt.
Trots en kraftig mansförkylning så sammanfattar det här klippet känslan just nu...
ad majorem DIF gloriam
Så är det. Rakare, snyggare och bättre!minalman skrev:Hej alla vänner på forumet!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8459321.ab
Håller med till 110%
Såg lite av deras match samtidigt som våran idag och det är sjukt hur de kommer undan med alla diving utv alltså, jag hade varit lika rasande som Janne om de varit mot DIF!
Håller med till 110%
Såg lite av deras match samtidigt som våran idag och det är sjukt hur de kommer undan med alla diving utv alltså, jag hade varit lika rasande som Janne om de varit mot DIF!
- minalman
- Säsongskort: Ja
Nu har i alla fall Viasat bestämt vilken match de visar på tisdag. Bra!
Vår match förstås.
Edit:
Troja - Karlskoga Viasat Sport
Rögle - Djurgården Viasat Hockey
Vår match förstås.
Edit:
Troja - Karlskoga Viasat Sport
Rögle - Djurgården Viasat Hockey
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)