Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av mb81 »

Så de tycker det är bättre att eventuella risksupportrar blir utspridda överallt bland barnfamiljer och gamla på sittplats. Folk kommer ju ändå gå på 2000-talets viktigaste hockeyderbyn.

Bara polisen sköter sitt jobb ordentligt utan att provocera och ser till att det inte blir några sammandrabbningar inne på arenan så går det bra.

Ute på stan kommer det säkert bli stökigt men det är inte Djurgårdens/Aiks ansvar.
mb81

Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:
Daniel942 skrev:
pulverapa skrev:Precis som jag skrev bekräftas nu att det troligtvis inte blir någon bortaklack i dubbelmötena med aik i en eventuell KS. Matcherna skulle i så fall spelas på Hovet.

Helt rätt!
Du och dina skeva åsikter..
Man pratar om att Stockholmshockeyn håller på och dö - här skulle man OM vi mot förmodan går till kvalserien två matcher att marknadsföra just Stockholmshockeyn. Men nä, då gör vi det till en vanlig jävla match.

Skulle det inte bli några bortafans är det fullständig skandal. Tänk om fotbollen skulle göra samma sak? Det skulle ALDRIG hända.

Polisen kan ju sluta storma trappan istället så har vi löst problemet.
Du och många andra måste sluta lura er själva och säga att allting är polisens ansvar.

Jag har inte skeva åsikter. Jag har samma åsikter som du. Jag vill att de eventuella derbyna i Kvalserien spelas på Globen inför två klackar. Men jag är också realistisk. Var de första stökiga derbyna polisens fel? Var matchen senast mot Union polisens fel? Det finns alltför många galningar benägna att slåss - folk som fullständigt skiter i konsekvenserna. Det värsta som kan hända är väl att vi kastar bort en SHL-plats för att några hundra man stormar långsida... Är vi beredda att ta den risken? Tyvärr, jag anser att vi inte har råd att riskera det.
Det ska inte gå storma långsida om nu polisen gör sitt jobb på rätt sätt. Och det är inte att gå in och veva mot oskyldiga.
Säkerheten måste såklart vara hög på dessa matcher med mycket poliser som gör sitt jobb.
Det blir dessutom ännu lättare att storma långsidan om man redan är där(vilket konsekvensen blir om man inte får köpa klackbiljetter).
Användarvisningsbild
Zephyrox

Inlägg av Zephyrox »

mb81 skrev:Så de tycker det är bättre att eventuella risksupportrar blir utspridda överallt bland barnfamiljer och gamla på sittplats. Folk kommer ju ändå gå på 2000-talets viktigaste hockeyderbyn.
Exakt!! Det kan omöjligt ligga någon sanning i detta, så korttänkta är väl inte beslutsfattarna.
Räkna med skandalrubriker i så fall!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

pulverapa skrev:

Du och många andra måste sluta lura er själva och säga att allting är polisens ansvar.

Jag har inte skeva åsikter. Jag har samma åsikter som du. Jag vill att de eventuella derbyna i Kvalserien spelas på Globen inför två klackar. Men jag är också realistisk. Var de första stökiga derbyna polisens fel? Var matchen senast mot Union polisens fel? Det finns alltför många galningar benägna att slåss - folk som fullständigt skiter i konsekvenserna. Det värsta som kan hända är väl att vi kastar bort en SHL-plats för att några hundra man stormar långsida... Är vi beredda att ta den risken? Tyvärr, jag anser att vi inte har råd att riskera det.
Fast nu gör man en höna av en fjäder. Precis som några fler än inne på så blir denna lösningen bara värre. Nu sitter alla ihop istället, vilket kommer resultera i ännu flera sammandrabbningar inne på arenan. De första hockeyderbyna hade man kalkylerat fel. Klart som fan det behövs kraftiga vallgravar kring klackarna, vilket det inte fanns då. Union Berlin skedde på grund av att folk sprang in på planen. Detta kan jag snudd på svära på inte kommer hända på Globen.

Dock blir situationen lite extra jobbig eftersom relationen supportrar vs ordningsmakt fortfarande är så infekterad. Jag är mest rädd för att våra supportrar kommer börja veva så fort man ser något gult om detta blir aktuellt. Polis och säkerhetspersonal MÅSTE synas vid sådana här tillställningar. Om än inte inne på läktaren så ser vi tydligt att vissa personer i våra falanger inte ens tål att titta på ordningsvakter på parkeringsplatser som det är nu. Där tror jag nog vi har ett större problem!
Praetori

Inlägg av Praetori »

Ordningsmakten och säkerheten måste vara på topp. Här ligger ansvaret både på klubbarna och Polisen. Dock är det på gränsen till att omyndigförklara sin egen hjärnkapacitet om man försöker skylla upploppen inom Hockeyn på Polisen (och ja jag var på plats under trappincidenten).
Det finns miffon som besudlar våra sportarenor som skulle göra samhället en tjänst om de hoppade från Västerbron istället för att förpesta sporten för ALLA andra.

Med detta sagt så är det dock inte så att arrangörer och Polis kan svära sig fria från ansvar om säkerheten suger till att börja med för idioter kommer det tyvärr alltid att finnas.

10 års avstängning från samtliga arenor skulle avskräcka de flesta och de med riktigt dålig impulskontroll skulle bara få tillfälle att hitta på djävulskap en gång per decennium.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Det säger väl sig självt att något är fel om klubbarna är tvungna att säga nej till två fullsatta Globen. Det kan iofs vara en manifestation det med, även om det inte är meningen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Som sagt, helt befängt att inte spela i Globen (om det nu blir KS för oss). Detta bara måste gå att lösa...
Praetori

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev:Som sagt, helt befängt att inte spela i Globen (om det nu blir KS för oss). Detta bara måste gå att lösa...
Det är inte helt otroligt att vi kan fylla Globen under rätt förutsättningar men gnaget ligger toksist i ligan och har haft det svårt publikmässigt. Det sista som en dalande förening behöver är ekonomiskt risktagande på en arena som är för dyr att spela annat än fullsatt i.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Praetori skrev:
-daniel- skrev:Som sagt, helt befängt att inte spela i Globen (om det nu blir KS för oss). Detta bara måste gå att lösa...
Det är inte helt otroligt att vi kan fylla Globen under rätt förutsättningar men gnaget ligger toksist i ligan och har haft det svårt publikmässigt. Det sista som en dalande förening behöver är ekonomiskt risktagande på en arena som är för dyr att spela annat än fullsatt i.
Det är möjligt, men det skall inte behöva gå ut över DIF. De får väl spela sin match på Hovet men vår skall vara i Globen. Allt annat är korkat.
Användarvisningsbild
David1891

Inlägg av David1891 »

Om vi nu tar oss till KS, hur jävla fett vore det inte med ett back-to-back möte mot Solna i Globen? Ångesten hade varit sjukt jävla hög men två utsålda Globen med två klackar som är taggade till max hade visat Sverige varför Stockholmslagen behövs i SHL. Allt förutsatt att vi slipper något stök, vilket jag är tämligen säker på att vi kommer då både vi och Solna förstår vikten av att slippa alla skandalrubriker i kvällstidningarna.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Praetori skrev:
Gnaget har dock uppmanat till kraftsamling inför Kvalserien med deras "Nu Är Det Allvar"-kampanj.

De har 1000 kort sålda till KS utöver de säsongskort som redan sålts. Har flera ajkpolare som ska gå i Kvalserien.
25/4-2025
ciirree

Inlägg av ciirree »

David1891 skrev:Om vi nu tar oss till KS, hur jävla fett vore det inte med ett back-to-back möte mot Solna i Globen? Ångesten hade varit sjukt jävla hög men två utsålda Globen med två klackar som är taggade till max hade visat Sverige varför Stockholmslagen behövs i SHL. Allt förutsatt att vi slipper något stök, vilket jag är tämligen säker på att vi kommer då både vi och Solna förstår vikten av att slippa alla skandalrubriker i kvällstidningarna.
Dem har redan sagt att dem inte vill mötas i Globen. Båda matcherna vill spelas på Hovet och bara en klack, hemmaklacken
Praetori

Inlägg av Praetori »

förevigtdjurgården skrev: Gnaget har dock uppmanat till kraftsamling inför Kvalserien med deras "Nu Är Det Allvar"-kampanj.

De har 1000 kort sålda till KS utöver de säsongskort som redan sålts. Har flera ajkpolare som ska gå i Kvalserien.
Det tror jag säkert men om gnaget spelar hemmamatcher i Globen måste de räkna med att själva kunna dra åtminstone 9-10k på egen hand (om man ens tillåter kommer tillåta någon bortaklack av säkerhetsskäl). Även om 7000 är en fantastisk uppslutning så är Globen ett monster när det gäller att svälja publik och pengar. Alla som gått där under åren vet vilket antiklimax det blir med 8000 på läktarna, både publikmässigt och ekonomiskt. Är det däremot fullsatt på Hovet så är det fantastiskt i båda aspekterna.

Jag skulle inget hellre se än ett fullsatt globen som i början på 2000-talet med de långa banderollerna och en ljudnivå som var helt ofattbar men det innebär som sagt en ekonomisk risk om publiken inte strömmar till.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

förevigtdjurgården skrev:
Praetori skrev:
Gnaget har dock uppmanat till kraftsamling inför Kvalserien med deras "Nu Är Det Allvar"-kampanj.

Den kampanjen var väl för slutspurten i SHL och den gick ju sådär va... Nu kör de en VKVA översatt till "Vår Klubb, Vårt Ansvar"... Snart kommer VVDSHMVK - "Vad Var Det Som Hände Med Våra Kampanjer" kampanjen...
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Jag tycker det är helt jävla befängt.

Jag skiter i vad som hänt, eller vems fel det är. Stockholmshockeyn har bara EN sak att stoltsera med, och det är världens i särklass hetaste publickmatcher i hockeyvärlden. Punkt.

Istället för att jobba mot en lösning och ta tillvara på chansen blir det här istället en tydlig ståndpunkt att "Vi bryr oss inte om den här kulturen". Stockholmshockeyn har legat på dödsbädden länge, utan att Stockholm bryr sig. Det här hade kunnat bli ett litet sprattel där man faktiskt kunde kastat lite ljus på FESTEN som ett derby ska innebära - Tyvärr är (som vanligt) rädslan oerhört mycket större än viljan, hoppet och drömmarna.

Pessimistiska, negativa, likgiltiga, visionslösa jävla skithuvuden.
Du är med oss överallt, Stefan.
Skriv svar