När jag träffade Zabel för två år sedan hade vi signat Johner. Då var Johner värvad som förstecenter: "Vi hade inte ens en förstecenter av denna klass sista åren i ES", sa Zabel då. Med tanke på det uttalanden har inte Johner levt upp till förväntningarna... Men jag är tveksam till att det här laget blir så mycket bättre av förra årets Otto. På nåt sätt känns det som om tränaren betytt mer än vad jag trodde.Kall-El skrev:Hade vi haft Otto i detta lagbygge hade vi antagligen vunnit serien.
Den typen av centrar kommer upp en gång vart 20e år om man har tur.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Såg att Nils blogg försvunnit från förstasidan, ett tecken på vad?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Att han inte varit aktiv där sen säsongens början. Lika bra att den inte är på förstasidan ifall den är inaktiv!
Jaha, har inte varit inne i den på ett tag så...Axel_K skrev:Att han inte varit aktiv där sen säsongens början. Lika bra att den inte är på förstasidan ifall den är inaktiv!

Jag är inte arg, och inte besviken.
Helt tyst om DIF.. så jävla tråkigt att alla förstärker utom vi (Högström i all ära) men jag skulle jättegärna petat ut Johner på en kant och värvat en center!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hade vi varit klara för kvalserien hade vi nog grävt hål i pengafickan för att kunna värva mer.ciirree skrev:Helt tyst om DIF.. så jävla tråkigt att alla förstärker utom vi (Högström i all ära) men jag skulle jättegärna petat ut Johner på en kant och värvat en center!
Men att nu gå all in och bara hamna i PO vore riskabelt. En del pratar ju om att vi i bästa fall går plus minus noll under de matcherna.
En kvalserie borde rimligen vara bra för vår kassa.
Sedan har vi ju tagit in Jakobs, Hagelin och Almtuna-backen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Hagelin är jag riktigt nöjd med och Högström är riktigt intressant men om Jakobs inte höjer sig några snäpp så känns det som om det var bortkastade pengar. 3 mål på 17 matcher är under all kritik för en sådan spelare!
Jo förstår hur du menar men endå. Känns som att vi kommer bli r*******ade i KS med alla motståndarnas stjärnvärvningar!
Jo förstår hur du menar men endå. Känns som att vi kommer bli r*******ade i KS med alla motståndarnas stjärnvärvningar!
- diftobbe89
Fast samtidigt, måste det alltid vara så positivt att ta in en hel mängd spelare såhär långt in i serien?ciirree skrev:Hagelin är jag riktigt nöjd med och Högström är riktigt intressant men om Jakobs inte höjer sig några snäpp så känns det som om det var bortkastade pengar. 3 mål på 17 matcher är under all kritik för en sådan spelare!
Visst är det förstärkningar så sätt, men det ska ju klaffa mer en så och jag hoppas det skär sig fullständigt för VIK i kvalserien.
Spela fult
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ja, jag hoppas vi har många Jakobs-poäng kvar att "kvittera-ut".ciirree skrev:Hagelin är jag riktigt nöjd med och Högström är riktigt intressant men om Jakobs inte höjer sig några snäpp så känns det som om det var bortkastade pengar. 3 mål på 17 matcher är under all kritik för en sådan spelare!
Får gärna börja ikväll med ett hattrick.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Haha precis!
Man ser ju att han är så sjukt teknisk på isen, han fintar bort varenda motståndare - men vad hjälper det när man står där och förlorar med 2-1, han måste börja göra mål, han har ju ett bra skott!
Man ser ju att han är så sjukt teknisk på isen, han fintar bort varenda motståndare - men vad hjälper det när man står där och förlorar med 2-1, han måste börja göra mål, han har ju ett bra skott!
Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
SSK är i ingenmansland och lånar ut 4 spelare för att spara pengar. Parodi. Hockey är ett skämt när det kommer till kontrakt...
Och bara tänk hur det hade sett om serierna hade varit stängda....
Hahaha, bara väntade på den. Det är alltid lika intressant när folk tar ett fenomen som man idag ser som intäkt för att det säkert är ännu värre om något hade vart annorlunda. Ett intressant sätt att argumentera på, helt klart.Kall-El skrev:Och bara tänk hur det hade sett om serierna hade varit stängda....
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
- Säsongskort: Ja
Enl. Rödhöken så jagar vi en center.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... nadensare/Mer från Stockholmsklubbarna.
Djurgården uppges jaga en center.
Har inga namn, men de är inte helt nöjda ännu.
25/4-2025
Ja det är väl dags nu, en dag innan fönstret stänger! Bra där Challeförevigtdjurgården skrev:Enl. Rödhöken så jagar vi en center.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... nadensare/Mer från Stockholmsklubbarna.
Djurgården uppges jaga en center.
Har inga namn, men de är inte helt nöjda ännu.

Hoppas på Gregoire och hoppas det går igenom!