Nisse var på is idag, lär vara tillbaka om två veckor ca.Salas skrev:Nils är väl inte borta resten av säsongen? Rehabtiden var på ca sex veckor, med andra ord bör han gå på is snart. Tar vi en direktplats till kvalserien vore det väldigt märkligt om Nisse inte är med när kvalserien väl drar igång.Magnutz skrev:Vi behöver backar. Som det ser ut nu är vi en millimeter från trupphärdsmälta på den punkten. När Lidström var sjuk förra matchen snittade vår backbesättning sub20år. Nils och Holm borta resten. Timmy har varit skadad i rygg och dras med något annat nu? Backar behövs.
Holm däremot, han får vi inte se mer den här säsongen.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Låna från SHL? Sperrle tillhör ju HästenRocky3000 skrev:Som jag skrev här förut, så kan någon av dessa målvakter låna in från SHL:ciirree skrev:Håller med lite.. visst, han blir säkert en jättefin värvning. Men med en Kvalserie runt hörnet så behövs en målvakt som kan vinna matcher och helst lite rutin!isolerad skrev:Kul, men jag skulle gärna se en ny målvakt.
1. Daniel Bellissimo http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12846
2. Daniel Sperrle http://www.eliteprospects.com/player.php?player=500
3. Pekka Tuokkola http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7600
Eller så tömmer vi spargrisen och lånar in:
Kristers Gudlevskis http://www.eliteprospects.com/player.php?player=49585

Gick Örebro upp med Sandberg så går allt.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
+1Honken skrev:Gick Örebro upp med Sandberg så går allt.
Jag tror på Adam ja.
Spela fult
Marie Hallman ?@hallmanmarie 2 tim
SSK kommer sluta säsongen i ingenmansland och nu släpper man spelare till andra klubbar bekräftade Maria Andark precis för mig
Finns det något intressant i SSK?
SSK kommer sluta säsongen i ingenmansland och nu släpper man spelare till andra klubbar bekräftade Maria Andark precis för mig
Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Tror pengarna är slut dock! Annars har de väl en del spelare som går in i DIFs lag.Glory1 skrev:Marie Hallman ?@hallmanmarie 2 tim
EDIT: Philip Desimone är en riktigt duktig spelare, ryktades hit innan han kritade på för SSK! Han kommer säkerligen gå nu till nån av klubbarna som söker.
Skulle vi hamna i KS trillar det dock in ett antal bonusmiljoner som vi omöjligen har kunnat budgetera med t ex genom ett derby.
Finns det någon spelare i ett lag som SSK som kan tänka sig ett kortare kontrakt och som skulle gå in och stärka vår line-up ser jag inget fel med att pröva.
Ett kortare kontrakt bara över säsongen kan ju omöjligen bli direkt dyrbart.
Finns det någon spelare i ett lag som SSK som kan tänka sig ett kortare kontrakt och som skulle gå in och stärka vår line-up ser jag inget fel med att pröva.
Ett kortare kontrakt bara över säsongen kan ju omöjligen bli direkt dyrbart.
-
- Säsongskort: Ja
Tomas Bokros kanske?Glory1 skrev:Marie Hallman ?@hallmanmarie 2 tim
Tror att han har potential och dessutom är han rätt snabb för sin storlek.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Precis så tänkte jag också. Hanses har spelat några kvalserier, hans kontrakt går dessutom ut nu efter säsongen och Almtuna har ingenting att spela för.-daniel- skrev:Det skulle ju då vara om man kunde signa upp typ Erik Hanses från Almtuna på ett flerårskontrakt och ge honom minimalt med pröjs resten av säsongen. Why not egentligen? Tror inte det kommer hända dock.Magnutz skrev:Kom igen.. en målvakt nu. Vem då? Inte rimligt att chansa på keeper nu.
i
- minalman
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Jag vet inte hur ni tänker, men jag pratar för mig själv här. När man under en säsong troget suttit på Hovet eller framför Viasat eller datorn och följt gänget hela vägen har man fått ett förhållande till detta lag. OK att det är nya namn på hösten, men under det att match läggs till match börjar man nästan tro att man känner lirarna och känner för dem. Nu har det här gänget spelat 49 omgångar och ligger ruskigt nära en direkt KS-plats. Att börja byta ut en så viktig pjäs som målvakten just nu är att förstöra allt som byggts upp, både för min känsla för laget som lag och säkert också för var och en av killarna på isen. Det har byggts ett lag, jag gillar vad jag ser, Adam och Johan är bland de viktigaste spelarna i detta lag och fan tar den som förstör detta nu genom att ta in någon videofinne. Jag litar på Adam och Johan. Ställ upp på det ni andra också!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Andy
Word!minalman skrev:Jag vet inte hur ni tänker, men jag pratar för mig själv här. När man under en säsong troget suttit på Hovet eller framför Viasat eller datorn och följt gänget hela vägen har man fått ett förhållande till detta lag. OK att det är nya namn på hösten, men under det att match läggs till match börjar man nästan tro att man känner lirarna och känner för dem. Nu har det här gänget spelat 49 omgångar och ligger ruskigt nära en direkt KS-plats. Att börja byta ut en så viktig pjäs som målvakten just nu är att förstöra allt som byggts upp, både för min känsla för laget som lag och säkert också för var och en av killarna på isen. Det har byggts ett lag, jag gillar vad jag ser, Adam och Johan är bland de viktigaste spelarna i detta lag och fan tar den som förstör detta nu genom att ta in någon videofinne. Jag litar på Adam och Johan. Ställ upp på det ni andra också!
Dessutom har Adam gjort det bra. Tänk om han ahde hatf några rejäla backpjäser under säsongen som ställt upp och rensat ännu mer framför honom - då hade hans statistik varit ännu bättre. På detta tema var det kul i går att es Englund och Ahnelöv ställa upp som en köttmur framför honom efter varenda avblåsning när de var på isen. Något man saknat stora delar av säsongen.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Precis det där som är problemet. Hela vårt lagbygge har under de senaste två-tre säsongerna varit så sjukt felbalanserade att jag inte vet om man skall skratta eller gråta. Även om vi skulle ta oss till KS har jag t ex ohyggligt svårt att se oss vinna många matcher där då vi helt enkelt inte har backbesättning mogen uppgiften. Det finns ingen Micke Magnusson eller Ronnie P, fasen hade till och med sett en spelare som André Mattsson som en tillgång just nu.Andy skrev:Word!minalman skrev:Jag vet inte hur ni tänker, men jag pratar för mig själv här. När man under en säsong troget suttit på Hovet eller framför Viasat eller datorn och följt gänget hela vägen har man fått ett förhållande till detta lag. OK att det är nya namn på hösten, men under det att match läggs till match börjar man nästan tro att man känner lirarna och känner för dem. Nu har det här gänget spelat 49 omgångar och ligger ruskigt nära en direkt KS-plats. Att börja byta ut en så viktig pjäs som målvakten just nu är att förstöra allt som byggts upp, både för min känsla för laget som lag och säkert också för var och en av killarna på isen. Det har byggts ett lag, jag gillar vad jag ser, Adam och Johan är bland de viktigaste spelarna i detta lag och fan tar den som förstör detta nu genom att ta in någon videofinne. Jag litar på Adam och Johan. Ställ upp på det ni andra också!
Dessutom har Adam gjort det bra. Tänk om han ahde hatf några rejäla backpjäser under säsongen som ställt upp och rensat ännu mer framför honom - då hade hans statistik varit ännu bättre. På detta tema var det kul i går att es Englund och Ahnelöv ställa upp som en köttmur framför honom efter varenda avblåsning när de var på isen. Något man saknat stora delar av säsongen.
Ni pratar fortfarande statistik och att man inte "vill förstöra genom att ta in nån ny" men säg mig detta, om Adam i KS släpper in såna enkla mål vart tror ni detta slutar? Adam började bli bättre när vår defensiv blev bättre - alltså hela defensiven höjde sig, inte bara Adam. Och ni stirrar er blind på 92% och 1,80 GAA - ja jätteduktig, men han är FORTFARANDE INTE, den matchvinnande målvakten som man behöver in KS.
Om vi leder en match med 2-0 och har 20-5 i skott (då deras 5 har varit halvdåliga skott) då ska han fasiken ta det sjätte och sjunde skottet med och hålla oss kvar i ledning när Englund och Lidström blir uppsnurrade. Detta var bara ett av många exempel där han bevisat att han inte är bäst när det gäller.
Om vi leder en match med 2-0 och har 20-5 i skott (då deras 5 har varit halvdåliga skott) då ska han fasiken ta det sjätte och sjunde skottet med och hålla oss kvar i ledning när Englund och Lidström blir uppsnurrade. Detta var bara ett av många exempel där han bevisat att han inte är bäst när det gäller.