Håller med lite.. visst, han blir säkert en jättefin värvning. Men med en Kvalserie runt hörnet så behövs en målvakt som kan vinna matcher och helst lite rutin!isolerad skrev:Kul, men jag skulle gärna se en ny målvakt.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Högström är ruggigt puckskicklig och kreativ framåt. Defensiven är okej, men det är framåt han har sin spetskompetens. Till spelsättet är han mycket mer lik Nils än Holm.
Hoppas bara att han används rätt och att man tar nytta av hans offensiva spetskvalitéer!
Hoppas bara att han används rätt och att man tar nytta av hans offensiva spetskvalitéer!
Kom igen.. en målvakt nu. Vem då? Inte rimligt att chansa på keeper nu.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Håller med om en målvakt. Vem har utgående kontrakt med en klubb och som är bättre än våra nuvarande OCH som vill släppa honom? Blir tufft.
Avskaffa tre mot tre.
Schysst! Då kommer våra PP:n fortsätta skina med Nils & Marcus (R&L)Kalle skrev:Högström är ruggigt puckskicklig och kreativ framåt. Defensiven är okej, men det är framåt han har sin spetskompetens. Till spelsättet är han mycket mer lik Nils än Holm.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det skulle ju då vara om man kunde signa upp typ Erik Hanses från Almtuna på ett flerårskontrakt och ge honom minimalt med pröjs resten av säsongen. Why not egentligen? Tror inte det kommer hända dock.Magnutz skrev:Kom igen.. en målvakt nu. Vem då? Inte rimligt att chansa på keeper nu.
Ge dig nu! En målvakt som spelat hela denna säsongen i HA och som är en bättre målvakt en Adam och Johan skulle väl vara guld värt. Hur bra vi än spelar nu så kan vi inte ha ett sådant rangligt målvaktspar när KS drar igång!Magnutz skrev:Kom igen.. en målvakt nu. Vem då? Inte rimligt att chansa på keeper nu.
Kollade målvaktsstatistiken och Adam ligger femma i allsvenskan. Kanske inte säger så mycket då katastrofala Pontus Sjögren ligger på fjärde och två av seriens bästa målvakter i min mening, Hanses och Pogge ligger efter.
Tycker dessutom Adam har varit riktigt bra sista tiden. Vem skulle vi kunna få in på så kort varsel annars?
Tycker dessutom Adam har varit riktigt bra sista tiden. Vem skulle vi kunna få in på så kort varsel annars?
Som jag skrev här förut, så kan någon av dessa målvakter låna in från SHL:ciirree skrev:Håller med lite.. visst, han blir säkert en jättefin värvning. Men med en Kvalserie runt hörnet så behövs en målvakt som kan vinna matcher och helst lite rutin!isolerad skrev:Kul, men jag skulle gärna se en ny målvakt.
1. Daniel Bellissimo http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12846
2. Daniel Sperrle http://www.eliteprospects.com/player.php?player=500
3. Pekka Tuokkola http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7600
Eller så tömmer vi spargrisen och lånar in:
Kristers Gudlevskis http://www.eliteprospects.com/player.php?player=49585
Senast redigerad av Rocky3000 den 2014-02-24 22:12:36, redigerad totalt 1 gånger.
Precis vad jag tänkte, och trodde när jag läste Almtuna på våran sida! Hanses har endå rutinen och är en bra målvakt! Det hade varit kalas! Men nu är väl pengarna slut antagligen!-daniel- skrev:Det skulle ju då vara om man kunde signa upp typ Erik Hanses från Almtuna på ett flerårskontrakt och ge honom minimalt med pröjs resten av säsongen. Why not egentligen? Tror inte det kommer hända dock.Magnutz skrev:Kom igen.. en målvakt nu. Vem då? Inte rimligt att chansa på keeper nu.
Inget ont om den nya spelaren, har sett han på tok för lite för att avgöra om det rör sig om en fågel eller fisk, men när in i hela helvete rent ut sagt skall Challe lära sig att ett lag inte bara kan bestå av offensiva backar?
Skulle vi hamna i kvalserien hade vi ju haft mycket större behov av en pålitlig defensiv backklippa t ex.
Blir dessutom orolig när man läser kommentarer som lever på sin speluppfattning och teknik. ( Har vi inte haft väldigt många backar av den typen i DIF som visat sig vara riktigt virrapor i egen zon? )
Jag vill att en backs styrkor skall vara stark, småstygg och bra på grillorna.
Observera återigen att detta inlägg är riktat mot vår värvningsfilosofi och inte mot spelaren ifråga.
Däremot är det väl inga högre odds på att detta är ersättaren till Sam inför nästa säsong?
Skulle vi hamna i kvalserien hade vi ju haft mycket större behov av en pålitlig defensiv backklippa t ex.
Blir dessutom orolig när man läser kommentarer som lever på sin speluppfattning och teknik. ( Har vi inte haft väldigt många backar av den typen i DIF som visat sig vara riktigt virrapor i egen zon? )
Jag vill att en backs styrkor skall vara stark, småstygg och bra på grillorna.
Observera återigen att detta inlägg är riktat mot vår värvningsfilosofi och inte mot spelaren ifråga.
Däremot är det väl inga högre odds på att detta är ersättaren till Sam inför nästa säsong?
Man kan kolla statistiken på Adam hur mkt som helst... MEN SKIT I DEN FÖR FASIKEN
... om vi bara ska gå på statistik så kommer vi inte långt alls här i världen. Adam har blivit bättre, inget snack om saken, men han är fortfarande inte den matchvinnande målvakten som behövs i KS. Hade han varit såhär bra för 15 omgångar sedan så hade jag inte haft en tvekan om mer utveckling men man ser nu hur otryggt det är där bak och man blir ju nervös för nästan varje skott som kommer. Vi behöver ha en målvakt som kan hålla en nolla eller hålla en ställning när vi är utspelade! Som dessutom håller lugnet när vi möter SHL lagen!
EDIT: Kolla vilken omgång som Adam började bli bättre och kolla när vår hela defensiv blev bättre - jag lovar att det är runt samma tidpunkt! Det är inte bara Adam som förbättrat på siffrorna, det är våra backar med!
... om vi bara ska gå på statistik så kommer vi inte långt alls här i världen. Adam har blivit bättre, inget snack om saken, men han är fortfarande inte den matchvinnande målvakten som behövs i KS. Hade han varit såhär bra för 15 omgångar sedan så hade jag inte haft en tvekan om mer utveckling men man ser nu hur otryggt det är där bak och man blir ju nervös för nästan varje skott som kommer. Vi behöver ha en målvakt som kan hålla en nolla eller hålla en ställning när vi är utspelade! Som dessutom håller lugnet när vi möter SHL lagen!
EDIT: Kolla vilken omgång som Adam började bli bättre och kolla när vår hela defensiv blev bättre - jag lovar att det är runt samma tidpunkt! Det är inte bara Adam som förbättrat på siffrorna, det är våra backar med!
Senast redigerad av ciirree den 2014-02-24 22:17:57, redigerad totalt 2 gång.
- minalman
Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Utan Sam blir det grått och trist. Förläng!Kall-El skrev:
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Håller med totalt!ciirree skrev:Man kan kolla statistiken på Adam hur mkt som helst...
... men om vi bara ska gå på statistik så kommer vi inte långt alls här i världen. Adam har blivit bättre, inget snack om saken, men han är fortfarand einte den matchvinnande målvakten som behövs i KS. Hade han varit såhär bra för 15 omgångar sedan så hade jag inte haft en tvekan men man ser nu hur otryggt det är där bak och man blir ju nervös för nästan varje skott!
- minalman
Adam blir vår hjälte i KS. Sanna mina ord. Killen står på huvudet helt plötsligt och spikar igen. En legendar kommer att födas.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)