Streckstriden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Axel

Streckstriden

Inlägg av Axel »

Känns som det saknas en tråd för denna!

Var grymt viktigt att frölunda torskade igår. Vinner vi nästa match är vi ett par pinnar före dem. Börjar bli körigt med alla lag man ska hålla på istället för DIF, ikväll blir det alla som möter ett lag runt strecket.

Vinst i hemmamatcher som kommer, och nån pinne i malmö så borde det här bära till slutspel
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Vi vinner mot malmö också, förlorar vi mot malmö två gånger i rad så är vi knnappt värda att gå till slutspel..
Användarvisningsbild
Örebroarn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Örebroarn »

tror att HV slår oss men vi har god chans på luleå. Malmö måste vi slå och Linköping borta blir en rysare...
Bigge

Inlägg av Bigge »

spelar vi stabilt bakåt, så ska de inte vara omöjligt att ta Hv.

Reta upp Lance Ward så lär vi få spela PP hela matchen :)

Tur att vi spelar mot Luleå hemma, hade det avrit borta hade vi inte haft mycket att hämta med tanke på statistiken på deras hemma arena :(

Malmö måste vara 3p helst Luleå också

och som alla säger LHC lär bli en rysare om inte vi har "tur" så att alla andra lag runt strecket viker ner sig långt innan ;)
Gäst

Inlägg av Gäst »

All fokus och full fart på rören mot Hv i morgon
DIFGUTE

Inlägg av DIFGUTE »

Har på känn att vi tar HV.
Då kan vi njuta hela lördagen och hoppas att något resultat går vår väg.
Luleå ser jag som en mycket svår nöt att knäcka men de verkar ha målvaktsproblem precis som Frölunda.

Nu rycker vi
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Örebroarn skrev:tror att HV slår oss men vi har god chans på luleå. Malmö måste vi slå och Linköping borta blir en rysare...
Tror att 6p till räcker till slutspel.
Så HV & Luleå hemma MÅSTE vinnas, då kan vi ha råd att torska mot både MIF & LHC.

Fats å andra sidan, har vi nåt att göra i ett slutspel om vi torskar 2 i rad mot MIF?
Sjukt nog känns 6:e platsen inte helt omöjlig heller, så jämt är det ju.
Den skulle innebära lite roligare (mänskligare) motstånd i kvarten.
MoDo/BIF/TIK, istället för FBK & HV.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Ja 6 poäng borde räcka, men man vet ju aldrig med denna härligt haltande tabell! Men känns lite otroligt om så många lag kommer upp i 76 poäng
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Igår kväll kom jag på mig själv med att ha suttit och räknat med tabellen på text-tv fram och tillbaka i över tjugo minuter. Det är verkligen med skräckblandad förtjusning man upplever detta drama.
Användarvisningsbild
Hank

Inlägg av Hank »

Jag är försiktig optimist när det gäller slutspel. Men att vi tar tre poäng mot HV imorgon tror jag inte ett dugg på. Av någon tråkig anledning har HV en förmåga att alltid vinna över DIF (med eller utan hjälp av domaren) och lägga sig mot Mora...
DIFGUTE

Inlägg av DIFGUTE »

Tycker mycket talar för oss.
- Skellefteå har ett otroligt svårt program med bla MODO hemma och Färjestad borta sen bara streckmatcher. Dåliga borta.
- Frölunda har inte bara seriens förtillfället sämsta målvakter (såg ni Silo mot MODO?) de har även ett enormt tryck från, styrelse, sponsorer och publik att gå till slutspel. De är även inte vana med situationen.
- Luleås Modig börjar darra kan bli deras fall eftersom den finske målvakten är satt i frysboxen och inte riktigt kan acceptera det. Släpper in mycket mål.
- Linköping går upp och ner men ser för tillfället bra ut men samma som Frölunda med press och situationen.
- Mora kör med doping (fylleskandal innan matchen i måndags) som vi kan tacka vår lyckliga stjärna. Detta kan knäcka dom. Deras otroligt tråkiga hockey och skandalen kommer att göra det svårt för dom. Kan de resa sig igen? Håller alla importer sams hela vägen? Fick vi målvakten att börja tänka till?
- DIF då, inga problem för oss? Nej inte för tillfället, det skall väl vara borta spelet och Lassila. Skulle Linkan eller ett gäng backar gå sönder så skulle det väl osa katt men för tillfället är allt ljust men det kan ändras redan ikväll.

SJUNG FÖR GAMMLA DJURGÅRDEN...........................
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vi får nog innerligt hoppas att vi vinner både mot HV och Luleå hemma. Har själv svårt att se oss ta poäng borta mot Malmö och sista matchen i Linköping blir en rysare. Skulle vara väldigt skönt om det inte krävdes poäng i sista för att undvika KS i alla fall. Nyckeln är dock Luleå hemma. Vinst där och jag tror KS spöket kan glömmas bort i alla fall. Vill vi till slutspek måste vi nog ta poäng även ikväll dock.
DIFGUTE

Inlägg av DIFGUTE »

Kommer krävas 7 poäng till.
Vore mycket bra att ta tre ikväll så vi får en lugn och skön helg och kan bara hoppas att poängen går vår väg.
Lördagens omgång:
54 Färjestads BK - Skellefteå AIK x-x
54 MODO Hockey - Timrå IK x-x
54 Linköpings HC - Malmö Redhawks x-x
54 Luleå HF - Mora IK x-x
54 HV 71 - Frölunda HC x-x

Färjestad bör göra sitt jobb.
Linköping bör vinna.
Luleå-Mora hugget som stucket, tror på Luleå vinnst.
Hoppas HV är taggade att slippa Frölunda i slutspel plus att de förhoppningsvis är revanchsugna efter kvällens match.
Axel

hmm

Inlägg av Axel »

Vinst mot luleå är nog ett måste, torsk där och vi får vara glada om de inte blir kvalserien. Vore jäkligt gutt om frölunda åkte på en torsk imorrn, då kan man i alla fall pusta ut o ha nåra pinnar ner till under strecket. Den pinnen vi tog idag kan ha varit extremt viktig. I och med den horribla omgången för DIF idag, (tänk för frö förresten, måste ha satt sillen i halsen i Götlaborg när alla andra lag vann) så MÅSTE vi få mer resultat med oss nästa gång...

Men som sagt. 3 pinnar mot Luleå och en eller två mot MIF. Det kan räcka!
DIFGUTE

Inlägg av DIFGUTE »

Jag sa att vi skulle ta 10 poäng de sista fem för att eventuellt klara slutspel men framförallt slippa kval och det står jag fast vid. Nu har vi knaprat ihop 4 och har nio att spela om.
Är helt övertygad om att vi tar tre mot Malmö. Hoppas även att Linköping är klara så vi får en lugnare resa dit. Nyckelmatchen är som alltid, nästa.
Hade vi haft något resultat med oss igår hade vi varit överlyckliga för den här poängen men nu känns det som en förlust. HV är ett klass lag och det kändes som vi fick slita oerhört för våra mål och de satte bara in en växel till. Sen fick de ju psykologiska mål hela tiden.

Själv skall jag vara i Mora och heja på Linköping på måndag eller eventuellt oavgjort. Givetvis har jag smskontakt med Globen och en radio.

NU GÄLLER DET
Skriv svar