Absolut, älskar hur alla juniorbackar spelar just nu. Kan dem göra samma sak i en Kvalserie så vore det skitbra.
Men risken finns väl att det blir en helt annan press i slutskedet.
Ja, sedan brukar de flesta juniorer briljera de första matcherna för att sedan falla tillbaka något. De går väl på rus och adrenalin till en början.
(Händer en och annan senior som kommer ny till laget också).
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Men det känns på nåt sätt som om de är annorlunda med Ollas och Englund - jag hoppas jag har rätt iaf!
Tycker det känns annorlunda med Englund framförallt. Ollas känns inte alls lika vuxen som den förstnämnda. Satan i gatan vilken klok grabb han verkar vara. Grejen med honom är att han spelar på ett sätt som inte är beroende på samma sätt av adrenalin/rus. Han spelar med huvudet! Det är något man har alternativt inte har, och Englund verkar definitivt ha det.
Men det känns på nåt sätt som om de är annorlunda med Ollas och Englund - jag hoppas jag har rätt iaf!
Tycker det känns annorlunda med Englund framförallt. Ollas känns inte alls lika vuxen som den förstnämnda. Satan i gatan vilken klok grabb han verkar vara. Grejen med honom är att han spelar på ett sätt som inte är beroende på samma sätt av adrenalin/rus. Han spelar med huvudet! Det är något man har alternativt inte har, och Englund verkar definitivt ha det.
Ja, Englund ska man nog inte oroa sig över. Han är just nu given om så alla andra backar tillfrisknar.
Men jag skulle gärna se att vi kunde få in lite avlastning, att vi kan ha en sjundeback till varje match nu när det är täta matcher och avgörande poäng på spel.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Det intressanta är att AOM verkar gå före Englund på de flesta draftranking inför sommaren. I DIF verkar det vara tvärtom. Kanske har AOM lite högre potential men Englund är bättre för stunden.
SirDIFalot skrev:Det intressanta är att AOM verkar gå före Englund på de flesta draftranking inför sommaren. I DIF verkar det vara tvärtom. Kanske har AOM lite högre potential men Englund är bättre för stunden.
Har AOM varit mer framträdande i ungdomslandslagen eller hur kommer det sig?
Jag visste tidigare vem AOM var än Englund. Har Englund tagit större kliv senaste säsongen kanske?
Man får inte heller glömma vilken väg de gått: Englund har nu spelat 15 matcher med oss, började som sjundeback ett par matcher och blev sedan framflyttad ju bättre det gick/när vissa blev skadade. Medans Ollas-Mattsson spelat 4 matcher, varav en som sjundeback sedan gick det av väldig fart framåt och sist spelade han alltså i förstakedjan med massvis av förtroende.
Jag tycker visserligen också att Englund varit vassare och inte gjort ett enda(?) misstag. Men man måste ha förutsättningarna med i jämförelsen.
Jag hoppas verkligen att båda stannar hos oss nästa säsong.
Vad brukar chanserna vara att man drar direkt från J20 utan en hel säsong i Allsvenskan/SHL? Beror det mycket på vad NHL klubben vill?