Allsvenskan 2013/2014
Re: Allsvenskan 2013/2014
Det verkar inte finnas nån DIF logik längre.. nu har vi fem raka vinster och ett bra go i laget, stora chanser till 3p imorrn tror jag!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Att det skulle vara såhär spännande för OSS i slutskedet av Hockeyallsvenskans grundserie. Vem fan hade tippat det..?
25/4-2025
Alla.förevigtdjurgården skrev:Att det skulle vara såhär spännande för OSS i slutskedet av Hockeyallsvenskans grundserie. Vem fan hade tippat det..?
- minalman
+1Enbom skrev:Alla.förevigtdjurgården skrev:Att det skulle vara såhär spännande för OSS i slutskedet av Hockeyallsvenskans grundserie. Vem fan hade tippat det..?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014
Det där har jag lämnat bakom mig. NHL-spelarna var ju inte med i Albertville.förevigtdjurgården skrev:Att det skulle vara såhär spännande för OSS i slutskedet av Hockeyallsvenskans grundserie. Vem fan hade tippat det..?

http://www.sydsvenskan.se/sport/ishocke ... isshandel/
Någon som är överraskad? Större idiot i hockeyallsvenskan får man nog leta efter. Ska man leta isf borde man leta i malmö och bofors. Vilka jävla rövargäng det är alltså!
Någon som är överraskad? Större idiot i hockeyallsvenskan får man nog leta efter. Ska man leta isf borde man leta i malmö och bofors. Vilka jävla rövargäng det är alltså!
Är det bara jag som känner mig lite "obekväm" av att fullvuxna män polisanmäler varandra för minsta lilla groll?mb81 skrev:http://www.sydsvenskan.se/sport/ishocke ... isshandel/
Jag vet inte, det ehh.. känns bara märkligt.
Alltså, jag är lite fundersam om hur det fungerar i deras respektive förhållanden, vad säger de till sin flickvän på kvällen? "Jag polisanmälde malmös tränare idag för han var duummmmm mot mig.. titta, han knuffade mig!"
Herregud, suck it up mes. Lär inte bli någon större aktivitet i den sänghalmen, med all rätt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Om man nu har slagit en vakt ska det väl polisanmälas. Sen vet man ju hur många vakter är i det här landet.sensei skrev:Är det bara jag som känner mig lite "obekväm" av att fullvuxna män polisanmäler varandra för minsta lilla groll?mb81 skrev:http://www.sydsvenskan.se/sport/ishocke ... isshandel/
Jag vet inte, det ehh.. känns bara märkligt.
Alltså, jag är lite fundersam om hur det fungerar i deras respektive förhållanden, vad säger de till sin flickvän på kvällen? "Jag polisanmälde malmös tränare idag för han var duummmmm mot mig.. titta, han knuffade mig!"
Herregud, suck it up mes. Lär inte bli någon större aktivitet i den sänghalmen, med all rätt.
Ville mest uppmärksamma vilken idiot han är!
Är väl bara hoppas på att vakten hade go-pro... Är det nånstans detta behövs i Sverige så är det nog i Västerås.
2014-04-07, vad hände?
Förmodligen.Jepe skrev:Är väl bara hoppas på att vakten hade go-pro... Är det nånstans detta behövs i Sverige så är det nog i Västerås.
Fast nu ska vi inte skylla på västerås denna gång om inte vakten gick bananas förstås!
Hellkvist, aka CIA-tränaren. Dagen innan säger Qvarfort i Expressen att "Det är ett sånt lugn över föreningen"...
Med tanke på att Leksand är klara för elitserien och att Almtuna verkar vara på det torra i AS så kanske ett övertagande av lånet av Bibic inte vore så jävla dumt.
Med tanke på att Leksand är klara för elitserien och att Almtuna verkar vara på det torra i AS så kanske ett övertagande av lånet av Bibic inte vore så jävla dumt.
Så... Då var rysaren ett faktum. Karlskrona är som väntat ute ur leken, och det står mellan oss och Karlskoga.
Ser man till spelschemat nu, så är det en liten fördel Karlskoga. Som jag ser det så har båda lagen varsin stensäker seger, vår match mot Asplöven och Karlskogas match mot Karlskrona. Måste till en fullkomlig genomklappning för att poäng ska tappas i dessa matcher.
I övrigt har vi två väldigt ovissa bortamatcher, där det känns som att det kan gå exakt hur som helst. 50/50 får man väl säga. Karlskoga å andra sidan, har en bombsäker förlust på onsdag. Malmö är i kanonform, med nio raka segrar, ett praktiskt taget helt friskt lag, samt en serieseger innebärande 200.000 kronor i potten, kommer inte ge Karlskoga poäng hem till Värmland. Troja-Ljungby borta är stor fördel Karlskoga, dom brukar ha tämligen lätt mot Troja, men å andra sidan vill nog inte Troja komma till sitt kval med en förlust i baken, så dom lär nog slita på rätt duktigt.
Så hur slutar detta? Jag tror faktiskt att allt avgörs nu på onsdag. Besegrar vi Karlskrona (2 eller 3 poäng) samt att Malmö gör vad dom ska, går vi om Karlskoga i tabellen, och jag tror inte att vi släpper taget om så blir fallet. Förlust för oss båda på onsdag, och hoppet får ställas till Troja, vilket känns allt annat än lockande.
Så kort och gott, finns bara en sak på onsdag. VINN!
Ser man till spelschemat nu, så är det en liten fördel Karlskoga. Som jag ser det så har båda lagen varsin stensäker seger, vår match mot Asplöven och Karlskogas match mot Karlskrona. Måste till en fullkomlig genomklappning för att poäng ska tappas i dessa matcher.
I övrigt har vi två väldigt ovissa bortamatcher, där det känns som att det kan gå exakt hur som helst. 50/50 får man väl säga. Karlskoga å andra sidan, har en bombsäker förlust på onsdag. Malmö är i kanonform, med nio raka segrar, ett praktiskt taget helt friskt lag, samt en serieseger innebärande 200.000 kronor i potten, kommer inte ge Karlskoga poäng hem till Värmland. Troja-Ljungby borta är stor fördel Karlskoga, dom brukar ha tämligen lätt mot Troja, men å andra sidan vill nog inte Troja komma till sitt kval med en förlust i baken, så dom lär nog slita på rätt duktigt.
Så hur slutar detta? Jag tror faktiskt att allt avgörs nu på onsdag. Besegrar vi Karlskrona (2 eller 3 poäng) samt att Malmö gör vad dom ska, går vi om Karlskoga i tabellen, och jag tror inte att vi släpper taget om så blir fallet. Förlust för oss båda på onsdag, och hoppet får ställas till Troja, vilket känns allt annat än lockande.
Så kort och gott, finns bara en sak på onsdag. VINN!
- minalman
Hämtat från Aftonbladet:
"– Jag hade köpt att vara en poäng före Djurgården om du frågat mig innan säsongen. Jag är hellre i vår sits än i deras, säger Karlskogas lagkapten Martin Thelander.
Vad talar för Karlskoga?
– Att vi har en poäng till godo. Det skulle vara dyngmäktigt att gå till kvalserien och alla är dyngtaggade. Det blir spännande."
Så talar man på landet.
Jag vill nog hellre inte vara i dyngan.
"– Jag hade köpt att vara en poäng före Djurgården om du frågat mig innan säsongen. Jag är hellre i vår sits än i deras, säger Karlskogas lagkapten Martin Thelander.
Vad talar för Karlskoga?
– Att vi har en poäng till godo. Det skulle vara dyngmäktigt att gå till kvalserien och alla är dyngtaggade. Det blir spännande."
Så talar man på landet.
Jag vill nog hellre inte vara i dyngan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Är det nu man ska tänka tillbaka och gråta över att om vi bara lyckats hålla i minst 3 av de där 8-9 oavgjorda som vi förlorade i sista minutrarna så hade vi haft den sista platsen nu! Life do suck sometimes
EDIT: Vet inte alls exakt hur många vi slängde bort när klockan stog på +15 min i sista perren men ni fattar!
EDIT: Vet inte alls exakt hur många vi slängde bort när klockan stog på +15 min i sista perren men ni fattar!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Karlskrona har en del skador också:
Alexander Bergström, forward.
Jesper Jensen, forward.
Jimmie Svensson, forward.
Filip Cruseman, forward.
Nick Angell, back.
Alexander Wiklund, forward.
Hoppas att Angell är borta imorgon också, han är seriens bästa back och ryggraden i deras lag.
Dessvärre lär Bik vinna mot Malmö imorgon.
Mif har redan börjat rulla runt på massa folk och Lusth lär älska att sätta käppar i hjulen för oss.
Vi kan inte räkna med något taggat Mif imorgon.
Bik däremot lär gå över lik för att vinna.
De kommer nog gå rent resten, tyvärr.
Alexander Bergström, forward.
Jesper Jensen, forward.
Jimmie Svensson, forward.
Filip Cruseman, forward.
Nick Angell, back.
Alexander Wiklund, forward.
Hoppas att Angell är borta imorgon också, han är seriens bästa back och ryggraden i deras lag.
Dessvärre lär Bik vinna mot Malmö imorgon.
Mif har redan börjat rulla runt på massa folk och Lusth lär älska att sätta käppar i hjulen för oss.
Vi kan inte räkna med något taggat Mif imorgon.
Bik däremot lär gå över lik för att vinna.
De kommer nog gå rent resten, tyvärr.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm