Vi har fyra matcher kvar, FYRA. Det står ingenting om hur det går för våra skadade spelare, står inte vad som händer eller när dem är tillbaka.
Jag vet att ni har lite resurser men det tar typ 5 min att skriva: Spelare - Skadad - Hur länge
Det är inte mkt begärt!
Och om det finns minsta risk att våra motståndare utnyttjar den informationen när de lägger upp sin gameplan mot oss avstår jag gärna att behöva veta.
Gah, alla lag sätter upp en skadelista på hemsidan. Man behöver inte skriva: "Timmy Pettersson, rygg, 10 cm ner från nacke, öm punkt på skuldran"
Men man kan skriva om de är på tillbakavägen eller liknande.
Vi har fyra matcher kvar, FYRA. Det står ingenting om hur det går för våra skadade spelare, står inte vad som händer eller när dem är tillbaka.
Jag vet att ni har lite resurser men det tar typ 5 min att skriva: Spelare - Skadad - Hur länge
Det är inte mkt begärt!
Och om det finns minsta risk att våra motståndare utnyttjar den informationen när de lägger upp sin gameplan mot oss avstår jag gärna att behöva veta.
Gah, alla lag sätter upp en skadelista på hemsidan. Man behöver inte skriva: "Timmy Pettersson, rygg, 10 cm ner från nacke, öm punkt på skuldran"
Men man kan skriva om de är på tillbakavägen eller liknande.
Jag menar inte att motståndarna använder skaderapporter till att precisera hur de skall skada våra spelare.
Det räcker gott och väl att förstå var det fattas folk hos oss för att de ska kunna lägga upp en anpassad gameplan.
Sedan att vi väntar in i det sista innan vi överraskar dem med ytterligare en fantastisk juniorback är ju bara en fördel för oss.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Antingen köper ni att DIF Hockey lägger stålarna på annat än att ha folk sittande vid hemsidan eller så anmäler ni er till tjänstgöring och hjälper till. Är DU duktig på att hålla ordning på saker och dessutom inte helt bakvänd när det gäller att handskas med hemsidor? Du kanske kan hjälpa till?
Flertalet människor hjälper redan till helt gratis. Gör du? Eller gnäller du bara?
Det är inte mkt begärt!
Håller med om att det kan vara smart. Men Jesper brukar ju ändå skriva en del i säsongskortsmailen och sånt. Känns inte som det är en uttalad strategi. Mer lathet på hemsidan.
Det är inte mkt begärt!
Håller med om att det kan vara smart. Men Jesper brukar ju ändå skriva en del i säsongskortsmailen och sånt. Känns inte som det är en uttalad strategi. Mer lathet på hemsidan.
Läs gärna Magnutz gnäll på gnället här ovanför
Det är inte mkt begärt!
Jo, men det är samma sak vi har hört i flera år. De ber om ideell hjälp och det verkar vara ideella krafter som producerar det mesta som kommer ut på hemsidan. Jag tror det är många som gärna hjälper till. Men tror det är en hel del som inte vill hjälpa till för att det sköts på det sättet som man får intryck av utifrån. Man förväntar sig att ideella krafter ska göra alltid så man slipper lyfta på arslet själva, typ.
Det är inte mkt begärt!
Jo, men det är samma sak vi har hört i flera år. De ber om ideell hjälp och det verkar vara ideella krafter som producerar det mesta som kommer ut på hemsidan. Jag tror det är många som gärna hjälper till. Men tror det är en hel del som inte vill hjälpa till för att det sköts på det sättet som man får intryck av utifrån. Man förväntar sig att ideella krafter ska göra alltid så man slipper lyfta på arslet själva, typ.
Tror inte någon ideell stackare skulle få någon skadeinfo att lägga ut i vilket fall. Spelarna kan ju lika gärna twittra om sin status själva om DIF tyckte det var viktigt att alla ska veta.
Magnutz skrev:Antingen köper ni att DIF Hockey lägger stålarna på annat än att ha folk sittande vid hemsidan eller så anmäler ni er till tjänstgöring och hjälper till. Är DU duktig på att hålla ordning på saker och dessutom inte helt bakvänd när det gäller att handskas med hemsidor? Du kanske kan hjälpa till?
Flertalet människor hjälper redan till helt gratis. Gör du? Eller gnäller du bara?
Att sitta här och härja är bara Gnällbengt.
Jag har gnällt en hel del på att det saknats skadestatus.
Jag har inte möjlighet att hjälpa till och borde kanske därmed bara hålla tyst.
Men....det kan jag inte.
Kan man inte bara prioritera om lite, jag menar det skrivs ju en hel del artiklar (inför match osv).
Är det något man vill veta är det ju hur länge spelarna beräknas vara borta.
Tror inte det är några hemligheter, de andra lagen är nog rätt klara över hur vår situation ser ut.
SSK kommer knappast ovetande till Hovet ikväll och tror att de kommer möta Nisse i PP, eller Sörensens sylvassa spelvändningar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mycket handlar om att inte ge motståndarna någon onödig fördel. Klubbarnas hemsidor är bästa platsen att få veta hur motståndarna formerar laget. Är det längre skador, så som Nisse och Holm, informerar vi däremot så klart om det. Vilken skada det handlar om vill vi däremot inte gå ut med. När det gäller kortare skadefrånvaro är vi betydligt mer restriktiva och blir än mer så när det närmar sig play off/kval/slutspel.
Jimmy Peterson skrev:Mycket handlar om att inte ge motståndarna någon onödig fördel. Klubbarnas hemsidor är bästa platsen att få veta hur motståndarna formerar laget. Är det längre skador, så som Nisse och Holm, informerar vi däremot så klart om det. Vilken skada det handlar om vill vi däremot inte gå ut med. När det gäller kortare skadefrånvaro är vi betydligt mer restriktiva och blir än mer så när det närmar sig play off/kval/slutspel.
Denna typen av information vore nog superbra att lägga in någon form av FAQ på hemsidan så att det är tydligt för alla, dessutom slipper ni på media hundhuvudet vilket knappast kan vara en nackdel
Jimmy Peterson skrev:Mycket handlar om att inte ge motståndarna någon onödig fördel. Klubbarnas hemsidor är bästa platsen att få veta hur motståndarna formerar laget. Är det längre skador, så som Nisse och Holm, informerar vi däremot så klart om det. Vilken skada det handlar om vill vi däremot inte gå ut med. När det gäller kortare skadefrånvaro är vi betydligt mer restriktiva och blir än mer så när det närmar sig play off/kval/slutspel.
Känner och tror ni runt och i laget så, är det naturligtvis helt rätt att köra på i samma spår.
Då är det bara för mig och andra att gilla läget.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Förvisso en liten detalj men värt att tänka på är att man kan anpassa intervjuerna för den dag då de skall publiceras. I dagens intervju med Stefan Nyman möter vi Rögle i morgon.
Det tar ingen längre tid att redigera texterna.