IF Björklöven - Djurgårdens IF 22/2 2014
Re: IF Björklöven - Djurgårdens IF 22/2 2014
Asplöven kan gå och ta sig, veka jävla as. Jag är fly förbannad, och det känns så jävla tråkigt att vara det efter femte raka trepoängaren.
Ni kan ju alla ge er fan på att dom kommer kriga tills både ben och armar är av, tänder utslagna och blodet forsar för att ta en poäng i en betydelselös match i omgång 51 på Hovet. Jävla kräk, hoppas dom går i konkurs.
Skönt dock att vi är fyra, nu får vi helt enkelt ställa vårt hopp till Rögle och Malmö. Vinner inte dom stort mot äckliga bikbok så blir tredjeplatsen svår att nå.
Ni kan ju alla ge er fan på att dom kommer kriga tills både ben och armar är av, tänder utslagna och blodet forsar för att ta en poäng i en betydelselös match i omgång 51 på Hovet. Jävla kräk, hoppas dom går i konkurs.
Skönt dock att vi är fyra, nu får vi helt enkelt ställa vårt hopp till Rögle och Malmö. Vinner inte dom stort mot äckliga bikbok så blir tredjeplatsen svår att nå.
Ja våra unga backar är en ren fröjd att se. Man kanske skall spara på superlativen men jag tycker mig se vissa Kenny Jönsson tendenser hos Englund. Han spelar enkelt och säkert i nästan varje situation och grabben är ju knappt torr bakom öronen.DIFtomppa skrev:Det som jag tycker är bäst med Djurgården just nu är att backar som Ollas-Mattson och Englund är 500 % bättre än vad backar som Erik Gustafsson och Kim Lenhammer var förra året
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Äh, sju-åtta mål går ju att käka upp i målskillnad!
UR SPÅR BÖNDER!
UR SPÅR BÖNDER!
Visst BIK har 7+ i målskillnad på oss. Men se på KHK, de hade väl 48+ för några veckor sedan som sedan nu har blivit.. hoppsan.. 8. Det går fort så ännu är vi inte körda på målskillnaden!
EDIT: I omgång 44 så hade KHK +44, vi hade +20. Se hur fort det kan vända!
EDIT: I omgång 44 så hade KHK +44, vi hade +20. Se hur fort det kan vända!
Senast redigerad av ciirree den 2014-02-22 21:53:44, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ja målskillnad kan ändras väldigt snabbt. Och vinner vi en match samtidigt som de förlorar en. (Vilket måste ske ändå för att vi ska komma ikapp) så är det ju ganska troligt att målskillnad äts upp bara där.ciirree skrev:Visst BIK har 7+ i målskillnad på oss. Men se på KHK, de hade väl 48+ för några veckor sedan som sedan nu har blivit.. hoppsan.. 8. Det går fort så ännu är vi inte körda på målskillnaden!
Expert.
Absolut! Tagga om nu till nästa matchSirDIFalot skrev:Ja målskillnad kan ändras väldigt snabbt. Och vinner vi en match samtidigt som de förlorar en. (Vilket måste ske ändå för att vi ska komma ikapp) så är det ju ganska troligt att målskillnad äts upp bara där.ciirree skrev:Visst BIK har 7+ i målskillnad på oss. Men se på KHK, de hade väl 48+ för några veckor sedan som sedan nu har blivit.. hoppsan.. 8. Det går fort så ännu är vi inte körda på målskillnaden!

de är så skönt å se djurgården göra mål!!!!!!! djurgårdens if är allt ja har aldrig lämnar ja dig ensam kvar!!!!!!! FAN NU SKA VI UPP!!!!!!
HEJA DJURGÅRN DE ÄR FULL FART FRAMÅT!!!
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skriver du alltid här på fyllan?DIF_Henke skrev:de är så skönt å se djurgården göra mål!!!!!!! djurgårdens if är allt ja har aldrig lämnar ja dig ensam kvar!!!!!!! FAN NU SKA VI UPP!!!!!!
DIF!
Man kanske bör lugna sig lite och konstatera vad spelarna verkar ha accepterat. Det finns i alla fall en god chans till kvalspel i år. Om vi fortsätter på detta sätt så bör inget av lagen i förkvalet kunna hota oss.SirDIFalot skrev:Ja målskillnad kan ändras väldigt snabbt. Och vinner vi en match samtidigt som de förlorar en. (Vilket måste ske ändå för att vi ska komma ikapp) så är det ju ganska troligt att målskillnad äts upp bara där.ciirree skrev:Visst BIK har 7+ i målskillnad på oss. Men se på KHK, de hade väl 48+ för några veckor sedan som sedan nu har blivit.. hoppsan.. 8. Det går fort så ännu är vi inte körda på målskillnaden!
Måste dock säga att det var lite lojt från mitten av andra perioden idag men försvarsspelet var suveränt i slutändan. Lite ofokuserat på IFBs tröstmål men jag tycker att insatsen var ok med tanke på att det var bottenskrapet i serien som vi mötte ikväll och att inställningen då var därefter.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Hur ofta är man nykter när man tittar på DIF?Daniel942 skrev:Skriver du alltid här på fyllan?DIF_Henke skrev:de är så skönt å se djurgården göra mål!!!!!!! djurgårdens if är allt ja har aldrig lämnar ja dig ensam kvar!!!!!!! FAN NU SKA VI UPP!!!!!!
Jag ser det åtminstone alltid som ett tillfälle att fira när våra gubbar kliver in på isen.

-
Helt säker på vinst mot ssk, sedan khk borta, då är vi där och stöttar !
Forza DIF !
Forza DIF !
- -daniel-
Bra första period, OK andra men en dålig tredje. Hoppas det inte är orken som börjar tryta nu bara, för då blir det jobbigt framöver.
-daniel- skrev:Bra första period, OK andra men en dålig tredje. Hoppas det inte är orken som börjar tryta nu bara, för då blir det jobbigt framöver.
Tror det hängde mycket på att Jbackarnas honeymoon-energi tröt mer än något annat och att övriga pelare fick spela mycket defensivt pga det.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Känns endå som att Ahnelöv, Ollas Mattsson och Englund fick höja sin nivå från "spela de bästa ni har grabbar" till "nu hängder det på er.. grabbar" och de klarade det utmärkt, stor eloge!
Detta kan jag skriva under på. Det var precis den känslan jag fick.ciirree skrev:Känns endå som att Ahnelöv, Ollas Mattsson och Englund fick höja sin nivå från "spela de bästa ni har grabbar" till "nu hängder det på er.. grabbar" och de klarade det utmärkt, stor eloge!
Speciellt våra juniorbackar är så otroligt välskolade och professionella att jag blir djupt imponerad.
Det är en ödmjukhet i spelet och förståelsen för den egna förmågan som gör att det ser ut som det gör. Med undantag från Sammy som är en hejdlös optimist på gränsen till det vådliga så hoppas jag att vi får behålla varenda en av grabbarna som burit försvaret de senaste matcherna.