Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av SirDIFalot »

Morwin skrev:Bah såklart att BIK ska vinna idag oxå :/

Skickat från min C6603 via Tapatalk
Hemma mot Asplöven är det svårt att vänta sig annat. Jag är nöjd så länge en av våra konkurrenter i toppen tappar poäng.
Expert.
Jimpen

Inlägg av Jimpen »

Det var bra att Karlskrona torskade.
Segt att målskillnaden vi hämtade in mot Bik är borta igen. 6-0 men 37-37 i skott. herregud!
Viktigt för oss är att ta fler poäng mot just Karlskrona än Bik. Sen är största chanserna att Malmö tar poäng mot just Bik.
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Donkels »

Jimpen skrev:Det var bra att Karlskrona torskade.
Segt att målskillnaden vi hämtade in mot Bik är borta igen. 6-0 men 37-37 i skott. herregud!
Viktigt för oss är att ta fler poäng mot just Karlskrona än Bik. Sen är största chanserna att Malmö tar poäng mot just Bik.
BIK har Rögle borta på måndag inga givna poäng där heller
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Karlskoga möter Rögle och Malmö borta i kommande två matcher. Man ska aldrig kräva något, men i det här fallet är jag fan beredd att kräva segrar av Rögle och Malmö. Dom bara måste vinna. Som tur är har båda lagen något att spela för.

Rögle är piskade att vinna för att inte riskera att missa top 7. Malmö är piskade att vinna för att kunna gå om Västerås. Hemmaplan, motivation och match utanför någon jävla incesthåla. Borde kunna tala för problem för bik. Håller tummarna för det.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Nästa omgång måste timrå lira för tre pinnar mot karlskrona för att komma upp topp sju, vilket skrämmer rövle att ge allt hemma mot karlskoga. Ett matchschema som hjälper oss om vi gör vårt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Salas skrev:Karlskoga möter Rögle och Malmö borta i kommande två matcher. Man ska aldrig kräva något, men i det här fallet är jag fan beredd att kräva segrar av Rögle och Malmö. Dom bara måste vinna. Som tur är har båda lagen något att spela för.

Rögle är piskade att vinna för att inte riskera att missa top 7. Malmö är piskade att vinna för att kunna gå om Västerås. Hemmaplan, motivation och match utanför någon jävla incesthåla. Borde kunna tala för problem för bik. Håller tummarna för det.
Fast varför behöver de gå om Västerås?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Malto skrev:
Salas skrev:Karlskoga möter Rögle och Malmö borta i kommande två matcher. Man ska aldrig kräva något, men i det här fallet är jag fan beredd att kräva segrar av Rögle och Malmö. Dom bara måste vinna. Som tur är har båda lagen något att spela för.

Fast varför behöver de gå om Västerås?
seriesegerbonus?
Jimpen

Inlägg av Jimpen »

Det positiva (om det nu finns något) är väl att Bik fick just 6-0 hemma mot ett mediokert Asplöven en sen lördagskväll. Hoppas det då medför en 0a i protokollet till nästa match.
Vi har ändå ssk hemma och Rögle borta kvar som är riktigt tuffa sätt över säsongen.
Vår statistik mot Karlskrona skrämmer mig, även om de bara försvarade 3e perioden i två av matcherna och vann..
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

ssk är nu klara för nästa HA och har inget att spela för. Bra eller Dåligt?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det känns som BIK's kvarvarande spelschema är något tuffare än vårt, speciellt med tanke på att de har 3 bortamatcher och 1 hemmamatch kvar. Jag tror vi har en hyfsat stor chans på top 3 faktiskt, vilket känns fullständigt absurt att skriva... :? Skall vi säga 40% sannolikhet på top 3?
Senast redigerad av -daniel- den 2014-02-22 22:16:31, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

minalman skrev:ssk är nu klara för nästa HA och har inget att spela för. Bra eller Dåligt?
Snarare dåligt för vår del, då kan dom spela mot deras största rival utan press. Men får vi tillbaka några spelare, och står för en total genomklappning, så bör vi vinna.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:ssk är nu klara för nästa HA och har inget att spela för. Bra eller Dåligt?
Bra tycker jag. I alla fall första matchen bör det innebära en känsla av att man inte har något att spela för. Sedan kan de säkert spela lite avslappnat sista matcherna.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Hur jag än räknar, så är jag övertygad om att allt avgörs i sista omgången. Och om det blir så, skulle ju en resa till Ängelholm ha potentialen till att bli den bästa resan på länge om vi skulle bärga den där sista platsen till kvalserien. Helt klart något som är värt att fundera över.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Är det verkligen nån segerbonus i HA?

I annat fall är risken stor att MIF är färdiga för KS i mötet med BIK, då brukar motivation slå klass.
Så det bästa vore om AIS kunde skrälla i nästa omgång och sno poäng, då kan MIF definitivt säkra KS-platsen mot BIK istället.
Sedan återstår bara den lilla detaljen att ett skadeskjutet DIF ska avsluta med 12p i de sista 4 matcherna.
Lätt

Patetiskt, nu sitter man där och räknar, vrider och vänder igen, suck..
Hade ju redan gett upp
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

200.000:- i segerbonus, plus äran att känna att man är "bäst" + bibehåller en bra form såklart.
Låst