mb81 skrev:Trots jämt spel och spännande så tycker jag matchen inte riktigt tänder till.
När det var 10 minuter kvar av tredje perioden drog matchen igång kändes det som.
Stabilt Sverige, men var ju långt ifrån någon sprakande tillställning. Lät som 23 personer på läktarna, ungefär.
Som det brukar vara när Sverige går långt i turneringar, sällan något bländande spel.
Skulle det bli det, jag då torskar vi oftast.
Ändå otroligt imponerande att se lugnet i egen zon när Finland skulle pressa på slutet.
Resolut sargspel varvat med små nätta passningar ur zon, ingen panik där inte.
Det syns att det handlar om fullblodsproffs
Sedin-linen gör ett hästjobb
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei skrev:Är inte matchen på gränsen till sönderblåst, i onödan?
Ah, några Svenska utv för mycket kanske, annars lät dom spelet vara ganska bra tycker jag.
Vinkade av säkert 10-12 icing, eller som garanterat blivit icing HA/SHL.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81 skrev:Trots jämt spel och spännande så tycker jag matchen inte riktigt tänder till.
När det var 10 minuter kvar av tredje perioden drog matchen igång kändes det som.
Stabilt Sverige, men var ju långt ifrån någon sprakande tillställning. Lät som 23 personer på läktarna, ungefär.
Som det brukar vara när Sverige går långt i turneringar, sällan något bländande spel.
Skulle det bli det, jag då torskar vi oftast.
Ändå otroligt imponerande att se lugnet i egen zon när Finland skulle pressa på slutet.
Resolut sargspel varvat med små nätta passningar ur zon, ingen panik där inte.
Det syns att det handlar om fullblodsproffs
Sedin-linen gör ett hästjobb
Mm jag håller med dig.
Som du skriver var det extremt lugnt mot slutet, imponerad över den kylan på i stort sett samtliga spelare där - men kanske framförallt Jonathan Ericsson som gjorde ett hästjobb hans sista byten.
Hoppas Kanada vinner emot USA för jag har känslan av att vi skulle ha det betydligt jobbigare emot USA än Kanada... Mentala spärrarna precis som finnarna har emot oss
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
medu82 skrev:Hoppas Kanada vinner emot USA för jag har känslan av att vi skulle ha det betydligt jobbigare emot USA än Kanada... Mentala spärrarna precis som finnarna har emot oss
Kanada i en OS-final ...mot Sverige, med det laget dom har nu, det tappar dom aldrig.
Kan inte komma ihåg att vi nånsin slagit Kanada när deras bästa är med, dom hittar alltid ett sätt att slå Sverige, med eller utan domarens hjälp.
Hoppas på USA som öppnar upp sig sig mer i sitt spel, dom går mer, på gott och ont.
Skulle USA dessutom slå ut Kanada har dom inte gjort en enda dålig match hittills.
Med andra ord, den sparar dom till finalen
Stor is lämpar sig bäst för jänkarna och dessutom är de det bästa laget hittills i turneringen, således USA i final.
Hoppas verkligen att Finland kniper bronspengen. Selänne enkom är värd att prisas för att han är en sån enastående ishockeyspelare, och då har jag inte ens nämnt det skadeskjutna men ändå ramstarka finska kollektivet.
Koivu, Filppula, Barkov och idag Rask, men ändå en stark insats i en OS-semi. Och då snackar vi om ett landslag som hade snål spetskompetens redan innan skadorna föll. Finland förtjänar verkligen en tredjeplats.
DIF_Soldier skrev:Stor is lämpar sig bäst för jänkarna och dessutom är de det bästa laget hittills i turneringen, således USA i final.
Hoppas verkligen att Finland kniper bronspengen. Selänne enkom är värd att prisas för att han är en sån enastående ishockeyspelare, och då har jag inte ens nämnt det skadeskjutna men ändå ramstarka finska kollektivet.
Koivu, Filppula, Barkov och idag Rask, men ändå en stark insats i en OS-semi. Och då snackar vi om ett landslag som hade snål spetskompetens redan innan skadorna föll. Finland förtjänar verkligen en tredjeplats.
Jepp, tycker Finland såg både mentalt och fysiskt slutkörda ut idag.
Deras matcher mot Kanada och Ryssland var turneringens behållning, spelade med stort hjärta och en imponerande kyla där.
Utan Henkes bjudning idag hade det blivit en nolla i målprotokollet, så bleka var dom.
Alla lag har skador.
Sedin är bara en halv spelare utan sin bror, Zetterberg behöver ingen förklaring, Franzéns frånvaro mot USA/Kanada kommer märkas.
medu82 skrev:Hoppas Kanada vinner emot USA för jag har känslan av att vi skulle ha det betydligt jobbigare emot USA än Kanada... Mentala spärrarna precis som finnarna har emot oss
Kanada i en OS-final ...mot Sverige, med det laget dom har nu, det tappar dom aldrig.
Kan inte komma ihåg att vi nånsin slagit Kanada när deras bästa är med, dom hittar alltid ett sätt att slå Sverige, med eller utan domarens hjälp.
Hoppas på USA som öppnar upp sig sig mer i sitt spel, dom går mer, på gott och ont.
Skulle USA dessutom slå ut Kanada har dom inte gjort en enda dålig match hittills.
Med andra ord, den sparar dom till finalen
OS 2002 slog vi Kanada. Men den turneringen minns man ju inte direkt för den matchen!